[Autoradio] Hoe moet ik de Pioneer KEH-2500 aansluiten ?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.016 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubie-The-Sysop
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-04 11:39
IK wil de Pioneer DEH-2500 aansluiten op een accu en dan op de skelter monteren :P. Maar ik heb nogal wat draden en ik weet niet welke draad waarvoor dient. Ik heb al flink zitten zoeken. ik snap het niet allemaal want blauw moet weer zijn voor automatische attenne en dan is blauw waar iets anders :S. Maar ik zal hier ff op volgorde me draden neerzetten.

grijs/rood links + ?
grijs rechts - ?
zwart/grijs* ??
groen/rood rechts + ?
groen rechts - ?
groen/zwart* ??
oranje (met zekering van 6.3A en een de-magneet ?) Constante spanning ? er staat op : To terminal always supplied with power regardless of ingnition switch position.
zwart massa ?
rood sleutel contact ?
blauw (met zekering van 0.5A) Is voor atenne. staat op een sticker erop.

* = Het zijn 2 strepen dus geen grijs draad met 1 zwarte streep, maar een grijze draad met 2 zwarte strepen.

Ik weet nog wel dat er een automatische atenne opzat. En er zit geen telefoon-mute functie op dus die draad hoef je ook niet ergens bij te plakken.

[ Voor 11% gewijzigd door Rubie-The-Sysop op 14-04-2004 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:24

GaMeOvEr

Is een hork.

Als ik me niet vergis zijn de grijze draden (met kleurtje) je front speakeruitgangen en de groene de rear.

Oranje= permanente voeding, voor geheugen van zenders enzo en voeding van de autoradio.
Rood = schakelplus, komt hier stroom op, kan de radio aan en uit. (Gaat normaliter met het contact mee.)
Zwart = massa (-)
Blauw = versterker/elektrische antenne +12V schakeldraad. Gaat de radio aan, komt hier 12V op te staan om een externe versterker aan te laten springen of de antenne naar buiten te laten gaan.

Kortom, rood en oranje bij elkaar doen op de plus en zwart op de min, dan kan de radio aan en uit.

Grijs/rood is de plus voor links, grijs/zwart de plus voor rechts en zwart grijs de massa voor beide voorspeakers. (moet je dus aftakken.)

Voor groen geld hetzelfde verhaal, maar dan de achterspeakers.

Of grijs voorspeakers zijn en groen achterspeakers, weet ik niet zeker, maar daar kun je mee expirimenteren als er stroom op de radio staat. Je kunt ook best wel per ongeluk de - en de + op de speakers omdraaien, daar gaat niets van stuk, hoogstens klinkt het niet lekker omdat ze uit "fase" staan.

Kortom, stroom aansluiten, en dan met speakeraansluitingen "ontdekkingsreiziger" ( ;) ) gaan spelen totdat het werkt zoals het hoort middels de balance/fader instellingen op je radio. :)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijmen
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:52
Klopt als een bus iig.
Normaal is WIT en grijs de front voor links en rechts.
Dus wit rechts ofzo en grijs links.
en is het gekleurde bunch zooitje voor de rears.

Het moet goed zijn zoals Gameover zegt.
Tenzei pionieren van het normale systeem afwijkt :P

ojah.. en nu slapen :z

[ Voor 17% gewijzigd door Tijmen op 15-04-2004 02:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robi-One
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
GaMeOvEr schreef op 15 april 2004 @ 00:12:

Kortom, rood en oranje bij elkaar doen op de plus en zwart op de min, dan kan de radio aan en uit.
Je moet de rode en oranje (volgens mij geel) niet bij elkaar doen. Oranje moet op de constante spanning, dus ook alshet contact uit is. Dit is voor het geheugen.

Rode moet op schakelspanning. Zodra je het contact om draai, dan komt daar spanning op.

Beide een kwestie van doormeten.

Als je de rode en oranje bij elkaar op de constante + doe dan kan de radio altijd aan/uit. Soms is dit ook wel makkelijk voor als je de radio aan wil doen zonder de sleutel in het contact te hebben. Maar denk erom dat hij wel je accu leeg trekt als je hem toevallig aan laat staan. Niet te adviseren dus.

Kijk ook eens naar de installatie manual op www.pioneer.nl:

http://www.pioneer.nl/nl/...?category=support/manuals

Hier even 2500 intypen en dan op de installation manual klikken. Hier staan de draden omschreven. Per kleur aangegeven wat welke is.
Staat er allemaal in het nederlands omschreven.

Gr. Robi-One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijmen
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:52
Rode moet op schakelspanning. Zodra je het contact om draai, dan komt daar spanning op.
En het kan geen kwaad om de radio meteen op je accu te zetten.
Ik zou het liever zien dat je altijd de radio aan kan zetten.

Alhoewel het wel veiliger is als hij op het contact zit. (zoals je zei)
Dan kan je radio nooit perongeluk aanblijven staan.

[ Voor 14% gewijzigd door Tijmen op 15-04-2004 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangTall
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11-2024

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Ik geloof niet dat er op een skelter een contactslot zit... :P Dus vadaar dat het handiger is om beide plussen samen te zetten. Of je zet bij de rode er nog een schakelaartje tussen, maar je kan dan net zo goed de aan/uit functie van de radio zelf gebruiken.

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-05 11:10
LangTall schreef op 15 april 2004 @ 12:59:
Ik geloof niet dat er op een skelter een contactslot zit... :P Dus vadaar dat het handiger is om beide plussen samen te zetten. Of je zet bij de rode er nog een schakelaartje tussen, maar je kan dan net zo goed de aan/uit functie van de radio zelf gebruiken.
Mwah, tegenwoordig gaan autoradio's niet meer helemaal uit, die DEH2500 heb ik ook en dan ding kan nog cd's eruit gooien en piepen als ie uit staat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubie-The-Sysop
MetHod schreef op 15 april 2004 @ 13:02:
[...]

Mwah, tegenwoordig gaan autoradio's niet meer helemaal uit, die DEH2500 heb ik ook en dan ding kan nog cd's eruit gooien en piepen als ie uit staat. ;)
Ik heb de oude versie met cassetedack :P.

Maar bednkt, ik zal ff proberen aan een accu te komen. En hopen dat het allemaal lukt. ik zal nog wat pics posten als het helemaal klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangTall
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11-2024

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

MetHod schreef op 15 april 2004 @ 13:02:

Same here bij mijn JVC. ;) Maar ik ging er van uit dat het om geluid aan laten staan ging, niet om de constante spanning die er sowieso op moet staan om zenders ed vast te houden. ;)

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubie-The-Sysop
Ik hem hem aangesloten op een oude AT computer voeding .................en hij werkt :P:).

Ik moet alleen nog ff een accu regelen. Maar als ik een accu heb kan ik hem dna gewoon rechtstreeks aansluiten ? Want er zit een zekering tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:24

GaMeOvEr

Is een hork.

Rubie-The-Sysop schreef op 17 april 2004 @ 17:40:
Ik hem hem aangesloten op een oude AT computer voeding .................en hij werkt :P:).

Ik moet alleen nog ff een accu regelen. Maar als ik een accu heb kan ik hem dna gewoon rechtstreeks aansluiten ? Want er zit een zekering tussen.
Ja hoor, gewoon rechtstreeks op de accu. Eventueel nog zelf een schakelaar in de geschakelde voedingsdraad modden, voor het "uitzetten".

Aannames zijn fataal.

Pagina: 1