Programmers don't die. They GOSUB without RETURN
Vaag, zal wel een bugje van win98 zijn. Is natuurlijk al wel 6 jaar oud dus dan kun je wel vaker rare dingen tegenkomen.
Misschien proberen om te upgraden als het je erg stoort maar aangezien ie na opnieuw opstarten nog gewoon werkt zou ik me er niet teveel aan storen.
Misschien proberen om te upgraden als het je erg stoort maar aangezien ie na opnieuw opstarten nog gewoon werkt zou ik me er niet teveel aan storen.
hmmz
Windows98 heeft een brakke USB ondersteuning... Win98 Second Edition is al wat beter. Heb je alle updates geinstalleerd? De nieuwste bios geflashed?
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Dat de PC van Compaq is ... i really don't care ... (kzou eerlijkgezegd liever verzwijgen...) Het is interessanter wat voor moederbord je in die machine hebt zitten.BoGhi schreef op 14 april 2004 @ 23:02:
Mijn USB modem werkt na het uitzetten en daarna weer aanzetten van mijn PC (met Windows 98, geen second edition) niet meer (de verbinding is dan 'rood'). Het USB stekkertje even loshalen, en weer terugplaatsen in de USB poort lost het probleem op. Het modem blijft overigens WEL werken na een 'opnieuw opstarten' van Windows. O ja, de PC is van Compaq. Wie kent dit?
Vroegah ... was de USB 1.1 standaard nog nieuw. Er zijn een hoop chipsets uitgekomen die niet 100% voldeden aan die standaard. Maar goed ...
Ik zou je Win98 patchen als je een relatief snel resultaat wilt. Ik zou kiezen voor een ander OS als je voor langere termijn blij wilt blijven
I've visited the Mothership @ Cupertino
Windows 98 helemaal updaten via windowsupdate.com
Bij Compaq kijken naar de laatste BIOS update voor je PC (moederbord)
Kijken of er een nieuwere firmware is voor je modem
Bij Compaq kijken naar de laatste BIOS update voor je PC (moederbord)
Kijken of er een nieuwere firmware is voor je modem
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
Oké, dank jullie. Ik zal iig die update voor Win98 dan maar installeren, hopelijk zonder al te veel risico. BIOS en/of modem firmware misschien als het dan nog niet werkt, anders idd XP overwegen (maar op een PII 300..?).
Wordt beetje traag idd, maar als je 128mb ram hebt zou je het kunnen proberen.
Ik zou toch eerder voor win2k voor.
[ Voor 6% gewijzigd door DJ^ op 15-04-2004 12:11 ]
hmmz
Ja, denk ik ook. Hoewel er wel 384 MB geheugen beschikbaar is..
Ik zal ook nog even kijken wat voor moederbord/chipset er in de PC zit, mocht die WinUpdate niet werken..
Ik zal ook nog even kijken wat voor moederbord/chipset er in de PC zit, mocht die WinUpdate niet werken..
Even een update:
het blijkt toch Windows 98 second edition (NL) te zijn (shame on me),
windowsupdate.com geeft geen relevante (alleen security) updates,
en ook bij Compaq is geen update beschikbaar voor het BIOS. Het BIOS is van 03/23/99, rev. 686I6.
Updates van de firmware van het modem (HM121di van Ericsson) zijn er ook niet.
Iemand nog suggesties misschien?
het blijkt toch Windows 98 second edition (NL) te zijn (shame on me),
windowsupdate.com geeft geen relevante (alleen security) updates,
en ook bij Compaq is geen update beschikbaar voor het BIOS. Het BIOS is van 03/23/99, rev. 686I6.
Updates van de firmware van het modem (HM121di van Ericsson) zijn er ook niet.
Iemand nog suggesties misschien?
Hmm.. ik heb exact hetzelfde probleem (na reboot wordt verbinding niet herkend, als ik de usb stekker van m'n modem 2x in- en uitplug wordt ie wel herkend), maar ik heb windows XP als OS.
Iemand een clue van wat er mis kan zijn? Het is een erg irritant probleem nl
Iemand een clue van wat er mis kan zijn? Het is een erg irritant probleem nl
Ik heb de nieuwste drivers van de site van de fabrikant van m'n modem gehaald en het modem opnieuw geinstalleerd (na verwijdering van de oude driver). Nu werkt het weer prim-a-licious
Misschien dat dat ook voor de TS werkt, hoewel zijn problemen al van een tijdje geleden zijn..
Pagina: 1