Hallo, nu heb ik net gescand op virussen, en jawel, 28 virussen, dus meteen maar alles verwijderd. Alleen is er 1 probleempje, er zijn 9 bestanden die hij niet kan verwijderen, en ipv iets anders te proberen dan te excluden van de search (domste wat je kan doen mi) sluit het programma gewoon af of was er niets aan de hand. Er draaien nu nog wel 9 virusjes mee, wat kan ik hieraan doen? Allemaal individueel verwijderen in msdos vind ik geen oplossing, een anti virus programma moet virussen verwijderen!! BvD!!
Misschien kun je us posten welken virussen je hebt, en zolang je nog op internet kunt, zou ik op de site van www.symantec.com kijken voor removal tools voor de virussen
Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.
heeft hij de bestanden wel gerenamed dan? zo ja dan is die wel goed bezig en zul je zoals hierboven al staat een removal tool moeten hebben
Verwijderd
Kan je niet in de veilige modus op virussen scannen? Dan kan het goed zijn dat die bestanden die niet te verwijderen zijn wel verwijderd kunnen worden. Let wel ff op welke bestanden dit zijn.
Als het systeembestanden zijn kan je problemen krijgen in Windows.
Suc6 ermee!
Gr,
Remco
Als het systeembestanden zijn kan je problemen krijgen in Windows.
Suc6 ermee!
Gr,
Remco
Verwijderd
NAV 2004 scant niet alleen op virussen maar ook op spy en adware, dit zijn vaak actieve programma's die niet onmiddelijk te verwijderen zijn. probeer het eens in veilige mode. Het excluden van de scan is alleen omdat je sommige programma's niet wil verwijderen bij de volgende scan.
Verwijderd
Worden de bestanden niet vrijgegeven na een reboot? Kun je in Taskmanager geen services vinden die vaag genoeg zijn om uit te zetten (Hebben we het wel over XP?)
Kijk even met start/uitvoeren(run)/msconfig in de tab opstarten of er dingen staan die je niet kent. Wellicht ook zaken van virussen)
Inderdaad enig handwerk... Vanzelf gaat de zon op, virussen verdwijnen niet als sneeuw voor de zon
Sterkte met verwijderen, kunnen hardnekkige zaken zijn
Kijk even met start/uitvoeren(run)/msconfig in de tab opstarten of er dingen staan die je niet kent. Wellicht ook zaken van virussen)
Inderdaad enig handwerk... Vanzelf gaat de zon op, virussen verdwijnen niet als sneeuw voor de zon
Sterkte met verwijderen, kunnen hardnekkige zaken zijn
Het zijn inderdaad geen virussen maar adware. De services staan allemaal uit in msconfig en ik zie bij taskmanager ook geen onbekende programma's staan. De laatste optie is in veilige mode scannen en verwijderen. Adaware en Spybot vinden helaas de adware ook niet. Het gaat om Windows XP NL pro excl service pack. Ik zal vanmiddag eerst veilige mode proberen. Alvast bedankt voor de info!
En misschien ff een servicepackje installeren? Zonder blijf je natuurlijk vatbaar voor allerhande virussen, en blijf je aan het verwijderen, imho.
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Heb je Ad Aware en SpyBot: Search and Destroy wel geupdate? Want ik vind het wel gek, dat zij die precies niet kunnen vinden, en Norton wel 
Nieuwste reference file voor Ad Aware is trouwens 01R293 15.04.2004 (Vandaag dus...)
En een kleine tip, voorkomen is immers beter dan genezen...
Je zou Spywareblaster kunnen installeren, die voorkomt dat heel veel spyware, adware en malware zich installeerd:
meuktracker: SpywareBlaster 3.1
Verder is dit trouwens geen topic voor SA maar voor B&V IMO...
Nieuwste reference file voor Ad Aware is trouwens 01R293 15.04.2004 (Vandaag dus...)
En een kleine tip, voorkomen is immers beter dan genezen...
Je zou Spywareblaster kunnen installeren, die voorkomt dat heel veel spyware, adware en malware zich installeerd:
meuktracker: SpywareBlaster 3.1
Verder is dit trouwens geen topic voor SA maar voor B&V IMO...
Kan ie beter Windows Update gaan draaien, aangezien er ook updates en patches uit zijn gekomen nadat SP1 al uitgebracht was...ralpje schreef op 15 april 2004 @ 10:03:
En misschien ff een servicepackje installeren? Zonder blijf je natuurlijk vatbaar voor allerhande virussen, en blijf je aan het verwijderen, imho.
[ Voor 92% gewijzigd door CH4OS op 15-04-2004 10:10 ]
je kan ook een setje diskettes maken of een cd-rom en die bij het opstarten ff een scan te laten doen over een hd waarop niks in gebruik is op deze manier weet je zeker dat hij alles kan verwijderen wat er niet thuis hoort. let wel op wanneer je bestanden gaat verwijderen want het kunnen natuurlijk ook belangrijke systeem bestanden zijn.
Zoals je wellicht zelf ook had kunnen bedenken past deze beter in BV
Norton antivirus 2004 verwijdert niet > Norton Antivirus 2004 verwijdert virussen niet
SA > BV
Norton antivirus 2004 verwijdert niet > Norton Antivirus 2004 verwijdert virussen niet
SA > BV
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Pagina: 1