Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.
Nja er zijn ook wel 56x cd-spelers hoormastair schreef op 14 april 2004 @ 22:52:
Elk onderdeel van de pc wordt continu verbeterd, en om de haverklap verschijnen er nieuwe versies van processoren en geheugen tot aan zelfs computerkasten.
Maar wat ik nou niet snap dat het lezen van cd's al een paar jaar stil staat bij 52x
Graag wil ik weten hoe dit komt? Iemand enig idee?
Ze zijn wel zeldzaam..
Maargoed, ik denk dat je het moet zoeken in de maximale rotatie snelheid vaneen cd-rom. Ik dacht dat een op 52x draaiende cd zo'n 80 km/h uur ging..
Best wel enigzins hard dus
[ Voor 3% gewijzigd door Laurenz op 14-04-2004 22:55 ]
Leave only footprints, take only memories
Het heeft sowieso niet te maken alleen met de cdrom. Het heeft ook te maken met de snelheid van het medium zelf. Een cd (normale cd) kan niet op zon hoge snelheid gelezen worden, waardoor je al gauw aan de 52x vast zit. Een dvd daarin tegen kan je weer sneller beschrijven. Het gaat wel vooruit qua snelheid etc, maar ook het medium dat gelezen wordt moet sneller worden.
We hebben anders ook al tijden een 72x cdrom speler. de kenwood truespeed. Die dingen waren er toen de 24x cdrom speler gemeengoed was in computers.mastair schreef op 14 april 2004 @ 22:52:
Elk onderdeel van de pc wordt continu verbeterd, en om de haverklap verschijnen er nieuwe versies van processoren en geheugen tot aan zelfs computerkasten.
Maar wat ik nou niet snap dat het lezen van cd's al een paar jaar stil staat bij 52x
Graag wil ik weten hoe dit komt? Iemand enig idee?
Die Kenwoord werkte echter ook anders dan een normale cdrom omdat hij meerdere (ik geloof 3) lasers had ipv 1.
Verwijderd
Ik denk, dat de komst van DVD-spelers ook een rol heeft gespeeld.
Het was misschien niet meer zo interessant voor de ontwikkelaars om een barrière te slechten, die makkelijk door een DVD-speler wordt overtroffen.
Je zou het aan de prijzen soms niet zien, maar doorontwikkelen kost veel tijd en geld
Het was misschien niet meer zo interessant voor de ontwikkelaars om een barrière te slechten, die makkelijk door een DVD-speler wordt overtroffen.
Je zou het aan de prijzen soms niet zien, maar doorontwikkelen kost veel tijd en geld
Er is een kleine barrière doordat cd's de geluidssnelheid gaan halen.
Maar inderdaad, met meer lasers en dergelijke kan de leessnelheid verder omhoog gaan.
Maar inderdaad, met meer lasers en dergelijke kan de leessnelheid verder omhoog gaan.
Expanding the inexpandable
Mafkeez schreef op 14 april 2004 @ 22:54:
[...]
Nja er zijn ook wel 56x cd-spelers hoor![]()
Ze zijn wel zeldzaam..
Maargoed, ik denk dat je het moet zoeken in de maximale rotatie snelheid vaneen cd-rom. Ik dacht dat een op 52x draaiende cd zo'n 80 km/h uur ging..
Best wel enigzins hard dus
offtopic:
Ik heb nog er een
Ik heb nog er een
Maar ik denk nu verder is aan de ontwikkeling van de dvd-rom.
Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+
Sorry dat ik het zeg maar dan heb je toch wel een ontigelijk slome hddVerwijderd schreef op 14 april 2004 @ 23:00:
52x speed, wat wil je ermee doen, mijn hd houd dat niet bepaald bij ofzo.
52x is maar 7800K/s, das iets meer dan 7.5MB/s.
Als je hdd dat niet haalt zou ik toch kijken of dat ding niet geupgrade moet worden.
Ben het echter met je eens dat het verschil tussen 24x cdroms en 56x cdroms geen hout uitmaakt in de praktijk.
Pagina: 1