beeldscherm doet raar, flikkert

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waik
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-12-2020
Dus,

Sinds vanavond doet mijn beeldscherm raar(Medion/Aldi schermpje, 17'', 4jaar oud. geen specs gevonden), hij flikkert en knippert en het beeld loopt van rechts naar links. Soms hou hij even op om daarna verder te gaan. Alles is onleesbaar (horizontale lag) en af en toe springt ie op zwart.

Weet iemand toevallig waar dit aan kan liggen? Ik heb al gezocht op GoT, maar de verscheidene oorzaken zoals magneten, lichten en boxen heb ik niet. Waarschijnlijk is het beeldscherm gewoon opgebrand, maar misschien dat iemand een idee heeft...

Ik heb twee filmpjes gemaakt met mijn digitale camera op een statief zodat je kan zien wat er mis is. In het eerste filmpje zie je dat ik het beeldscherm aan doe en dat hij langzaam onscherp wordt, om uiteindelijk heel erg te gaan storen. In het tweede filmpje zie je hem zelfs even op zwart gaan. (de downloadsnelheid is max 30 kb ivm onze niet al te hoge upload, het zijn twee bestanden van 10 mb)

link: ftp://got:got@elmo.adsl.utwente.nl/
(maw:
server: elmo.adsl.utwente.nl
user: got
pass: got
)

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraks243
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

Ok, ik heb je 2e filmpje gezien.

Je hebt geen probleem met 'een ding dat ionen uitstraalt' :), maar zo heel erg ver zit je er ook weer niet naast. Je hoogspanning is heel duidelijk aan het overlijden, wat meestal inhoudt dat je lijntrafo aan het overlijden is. Met je kathode (deze wordt verwarmd met een gloeidraad en straalt de elektronen uit die het fosforscherm treffen. er zijn drie bundels voor de primaire kleuren (groen, blauw, rood)) is niks mis.

Ik meen het scherm te herkennen, het is een CTX VL710 ofzo, leek me. Dit overlijden jammergenoeg veel inmiddels, en CTX techsupport is niet wat het eens geweest is, dus repareren kun je eigenlijk wel vergeten. Zelfs semiprofessionele hobbyïsten wijgeren nog iets onder 19" CRT te repareren.

[ Voor 17% gewijzigd door koraks243 op 14-04-2004 23:23 ]

This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper. -T.S. Eliot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat wel eens wil helpen is de soldeerpunten achter op de buis met een flinke
soldeerbout , 100watt opnieuw even "aanzetten" zodat deze weer goed contact maken, ik heb al een aantal buisjes zo hun leven kunnen verlengen.
Pas wel op!!! hier staat spanning op, zeker een paar uur eerst laten ontladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waik
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-12-2020
ok, bedankt voor de reacties! nu nog even een goed moment uitkiezen om het beeldscherm uit het raam te gooien :P