Ik heb WinRoute geinstalleerd om mijn ICQ te kunnen connecten via het netwerk. Momet ik hiernaast nu ook nog WinGate draaien om een internet verbinding te delen?? Of zit zoiets ook in WinRoute?
Ja winroute doet ook aan internet sharing..
dus je kan (als winroute goed staat, en je netwerk config e.d.) wingate gewoon wegdonderen
dus je kan (als winroute goed staat, en je netwerk config e.d.) wingate gewoon wegdonderen
T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...
Hoe moet ik dat dan instellen. Ik snap er nl. helemaal niets van, maar had het nodig om ICQ op alle pjoeters te kunnen draaien. Dat werk nu, maar ik kan niet i-netten.
(zit nu dus op de server, en dat gaat t r a a a g
)
(zit nu dus op de server, en dat gaat t r a a a g
ik weet niet of je de proxyserver gebruikt maar als je die aanzet kun je deze bij de andere pc's gewoon instellen.
bij internet opties gewoon aangeven: proxyserver = ip van de pc waar winrout opstaat. poort is standaard 3128 op de andere pc hoef je winrout niet te installeren, alleen op de pc die aan het i-net zit
bij internet opties gewoon aangeven: proxyserver = ip van de pc waar winrout opstaat. poort is standaard 3128 op de andere pc hoef je winrout niet te installeren, alleen op de pc die aan het i-net zit
Op de site van Winroute staat een file met de handleiding die je kunt downloaden.
http://www.tinysoftware.com/winpro.php
Op het linker gedeelte zie je de manuals staan.
http://www.tinysoftware.com/winpro.php
Op het linker gedeelte zie je de manuals staan.
Verwijderd
Je moet de proxy niet gebruiken! dat is maf, gebruik gewoon NAT
Zet winroute op de host, stel op de client het host-ip als gateway, en draaien maar!!
(jammer dat het niet onder ME draait
)
Zet winroute op de host, stel op de client het host-ip als gateway, en draaien maar!!
(jammer dat het niet onder ME draait
volgens mij werkt nat niet met kabel. dit is toch alleen voor telefoon verbinding?
zonder proxyserver moet het wel werken maar dat deed het bij mij ook niet nu wel
zonder proxyserver moet het wel werken maar dat deed het bij mij ook niet nu wel
Winroute (pro) build 4.22 werkt perfect onder W98 en W2K en werkt zowel met Kabel en Modem. Uiteraard de NAT gebruiken en niet de Proxy
NAT staat voor Network Adress Translation.
Om dit goed met winroute te gebruiken moet je eerst zorgen dat de netwerkkaart die je server verbind met de rest van het lokale netwerk een ip-adres heeft.
Geef deze als IP-adres: 192.168.1.1 en als subnet-mask 255.255.255.0
Na een restart van windows stel je het volgende in onder winroute:
Ga naar Interfaces. Stel daar je netwerkkaart van je kabelprovider in op NAT (Ergens een vakje aanvinken)
Dus NIET op je netwerkkaart van je interne netwerk.
Vervolgens ga je naar DHCP-server.
(DHCP = Dynamic Host Control Protocol dat ervoor zorgt dat al je pc's op het netwerk automatisch een IP-adres toegewezen krijgen + alle andere instellingen nodig om te internetten)
Maak daar een nieuwe scoop aan. (Knop linksonder)
Bij from vul je 192.168.1.2 in en bij to 192.168.1.20 (Hierbij kan je dus maximaal 19 pc's tegelijk laten internetten)
En als Mask: 255.255.255.0
Vervolgens vink je nog default-gateway en dns-server aan en stel je beide in op 192.168.1.1 (IP-adres netwerkkaart server)
Vergeet niet om ook DHCP-server enabled linksboven in dit scherm aan te vinken.
Al je andere PC's laat je dan automatisch een IP-adres verkrijgen.
NAT zorgt er nu voor dat alle aanvragen van computers op het interne netwerk zodanig versleuteld worden dat het lijkt alsof de aanvragen vanaf de server komen (en dus alsof ze vanaf het IP-adres van de netwerkkaart van je internetprovider komen)
Suc6 ermee. Mocht je nog vragen hebben:
M''n ICQ-nummer is: 94276666
Om dit goed met winroute te gebruiken moet je eerst zorgen dat de netwerkkaart die je server verbind met de rest van het lokale netwerk een ip-adres heeft.
Geef deze als IP-adres: 192.168.1.1 en als subnet-mask 255.255.255.0
Na een restart van windows stel je het volgende in onder winroute:
Ga naar Interfaces. Stel daar je netwerkkaart van je kabelprovider in op NAT (Ergens een vakje aanvinken)
Dus NIET op je netwerkkaart van je interne netwerk.
Vervolgens ga je naar DHCP-server.
(DHCP = Dynamic Host Control Protocol dat ervoor zorgt dat al je pc's op het netwerk automatisch een IP-adres toegewezen krijgen + alle andere instellingen nodig om te internetten)
Maak daar een nieuwe scoop aan. (Knop linksonder)
Bij from vul je 192.168.1.2 in en bij to 192.168.1.20 (Hierbij kan je dus maximaal 19 pc's tegelijk laten internetten)
En als Mask: 255.255.255.0
Vervolgens vink je nog default-gateway en dns-server aan en stel je beide in op 192.168.1.1 (IP-adres netwerkkaart server)
Vergeet niet om ook DHCP-server enabled linksboven in dit scherm aan te vinken.
Al je andere PC's laat je dan automatisch een IP-adres verkrijgen.
edit:
Dit doe je dus lokaal op iedere PC. Als het goed is zijn dit de standaard instellingen van je PC
Dit doe je dus lokaal op iedere PC. Als het goed is zijn dit de standaard instellingen van je PC
NAT zorgt er nu voor dat alle aanvragen van computers op het interne netwerk zodanig versleuteld worden dat het lijkt alsof de aanvragen vanaf de server komen (en dus alsof ze vanaf het IP-adres van de netwerkkaart van je internetprovider komen)
edit:
P.S. Let erop dat je geen file en printersharing aan heb staan op de netwerkkaart van je internetprovider!!!
P.S. Let erop dat je geen file en printersharing aan heb staan op de netwerkkaart van je internetprovider!!!
Suc6 ermee. Mocht je nog vragen hebben:
M''n ICQ-nummer is: 94276666
Verwijderd
Network Adress Translation is een protocol dat er voor zorgt dat alle data die van clients uit het netwerk komt (een verzoek voor een pagina/file) wordt voorzien van het ip van de server. Als het pakketje is aangekomen bij de webserver/fileserver wordt antwoord terug gestuurd (file/webpage). Als dat antwoord eenmaal terug is bij de server (die van je huisnetwerkje) dan kijk die in een grote tabel (jaja, de 'NAT table') en dan kijk hij welke client om deze data heeft gevraagd, en stuurd het vervolgens door naar de desbetreffende client.
Winroute Pro heeft ook als optie dat hij alleen pakketjes doorlaat als daar ook daadwerkelijk om is 'gevraagd' in het netwerk, voor de veiligheid dus.
nog meer vragen?
Winroute Pro heeft ook als optie dat hij alleen pakketjes doorlaat als daar ook daadwerkelijk om is 'gevraagd' in het netwerk, voor de veiligheid dus.
nog meer vragen?
Verwijderd
nee dat hoeft niet.Op dinsdag 19 december 2000 12:01 schreef BOFH het volgende:
moet je ook bij de interface waar de NAT aanzet aanvinken 'exclude this computer'
Verwijderd
als je de server mee wilt laten 'genieten' van de regels/firewall van winroute dan moet je het NIET aanzetten, anders wel...
heb je het niet aanstaan, en je wilt bv. een webserver op poort 80 draaien, dan moet je een portmapping maken op poort 80 naar het interne ip van de server (bv. 192.168.0.1) want anders komen de packets niet aan
heb je het niet aanstaan, en je wilt bv. een webserver op poort 80 draaien, dan moet je een portmapping maken op poort 80 naar het interne ip van de server (bv. 192.168.0.1) want anders komen de packets niet aan
Pagina: 1