Ik zit me nu al een tijdje af te vragen wat de meningen van de mensen hier zijn. Ik heb altijd digicams gehad met 3x zoom, en ik ben een gevorderde point 'n shooter, met steeds meer gevoel voor compositie. Altijd handig wat extra zoom als een object wat verder weg is, en je er zelf niet bij kunt omdat je anders in een sloot staat. Maar toch, een gevoel van compositie ontwikkel je juist veel beter met 2x zoom omdat je wat creatiever heen en weer moet lopen.
Maar veel van mijn foto's die uit losse hand geschoten zijn, vooral wanneer de sluitertijd wat hoog is, zijn wazig als ik volledige telelens gebruik. Ik vraag me dan ook af naar het praktische nut van 3x zoom op digicams. Is 2x zoom zoals op de Ixus II niet genoeg?
Vertel eens wat over waarom jullie liever de zoomknop gebruiken dan een paar passen naar voren of achteren, en of je je wel eens ergert aan bewogen beelden bij maximum telelens bij een kleine compacte digicam.
Maar veel van mijn foto's die uit losse hand geschoten zijn, vooral wanneer de sluitertijd wat hoog is, zijn wazig als ik volledige telelens gebruik. Ik vraag me dan ook af naar het praktische nut van 3x zoom op digicams. Is 2x zoom zoals op de Ixus II niet genoeg?
Vertel eens wat over waarom jullie liever de zoomknop gebruiken dan een paar passen naar voren of achteren, en of je je wel eens ergert aan bewogen beelden bij maximum telelens bij een kleine compacte digicam.
[ Voor 9% gewijzigd door Stereotomy op 14-04-2004 22:00 ]
Alors.