Drivers nodig voor Stallion GE-II gigabit fiber kaart

Pagina: 1
Acties:

• -JB-
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-05 06:15
Ik heb een paar weken geleden een 2e hands gigabit glasvezelkaart op de kop getikt voor een mooi prijsje, het nadeel is alleen dat er geen drivers bij de kaart zaten. De kaart komt origneel uit een SGI server, die op een IRIX operating system draait.
De vorige eigenaar heeft de kaart nooit gebruikt, en de eigenaar daarvoor had een SGI-server, die had alleen deze link

De drivers werkte niet, en meef info kreeg ik er ook niet door. Na héél veel googlen kwam ik bij www.teamASA.com terecht, waar ik een PDF en drivers voor de kaart heb gevonden.
linkje naar de pdf
De drivers op de site werken alleen niet, wel weet ik nu zeker dat de kaart geschikt is voor windows2000 :).

Het probleem nu:
Weet iemand waar ik drivers voor deze kaart vandaan kan halen? GoT search leverd niets op, google ook niet.

De kaart is dus een 'Stallion GE-II' Gigabit glasvezel netwerkkaart

Gasloos sinds september 2024 - Itho Amber 65 - 7830Wp APSystems DS3L

Verwijderd

Als je de inf file van de driver had geopend, had je gezien dat het een "Alteon WebSystems PCI Gigabit Ethernet Adapter" betreft.
Google daar nog maar eens op.

(p.s. alteon is overgenomen door nortel, en deze heeft alle support laten vallen, dus alteon.com of nortel.com zal niet helpen)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2004 22:55 ]

• -JB-
Thnx voor de tip, ik ga ff kijken of ik wat kan vinden.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:01

Predator

Suffers from split brain

PNS -> NT

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:09
Er zijn diverse bedrijven die deze kaart verkopen onder n eigen naam.
3Com noemt hem 3C985-SX of 3C985B-SX, dus kijk daar anders even.

[ Voor 11% gewijzigd door FatalError op 15-04-2004 19:44 ]

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• -JB-
Ik heb de 3com drivers geprobeerd, maar deze willen niet werken (niet op een winxp systeem, en ook niet op een win2k systeem)

Ik het ook ff ge-googled naar plaatjes van die 3com kaarten, en de kaart ziet er wel exact het zelfde uit als die van mij.

[ Voor 34% gewijzigd door -JB- op 15-04-2004 23:46 ]

• FatalError
ik zal morgen even opzoeken welke kaarten nog meer hardwarematig hetzelfde zijn.
En anders kan je eens proberen de drivers geforceerd te laden.. ze zijn technisch hetzelfde voor zover ik weet, dus dat moet kunnen.

[update]
Deze vond ik bij Dell:
ftp://ftp.dell.com/network/acew2k.exe

En dit leek me ook erg interessant
http://alteon.shareable.org/
Het zou best kunnen dat je er een andere firmware in moet zetten voor een correcte werking op een x86 pc.

[ Voor 41% gewijzigd door FatalError op 16-04-2004 00:10 ]

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• -JB-
Thnx voor de links. De Dell drivers geven de zelfde error als alle anderen 'Op de gegeven locatie bevinden zich geen gegevens over de hardware' :(

Die andere link klinkt erg interesant, maar na het globaal doorlezen van de text lijkt het een hulpje voor linux users te zijn, en ik draai winxp, of e.v. win2k.

Misschien dat ik inderdaat andere firmware op de kaart moet flashen, omdat er nu firmware op staat voor een SGI server ofzo :P (geen idee, ik ben n00b in dit soort dingen :P)

• -JB-
Ik heb nog wat rond lopen zoeken, maar nog geen werkende drivers gevonden.
Als ik inderdaad m'n kaart moet flashen, dan wordt de kaart vervolgens gewoon als een (bijvoorbeeld) 3com kaart gezien? en zo ja: hoe ga ik dit doen, waar haal ik de bestanden vandaan enzo?

• FatalError
Ik zou eerst proberen de drivers geforceerd te installeren voor die kaart. Als het dan werkt hoef je niet eens te flashen :)

• -JB-
Dan moet je me toch ff helpen.... [shame on me], geforceerd installeren op mijn manier:

stuurprogramma bijwerken ->
zelf kiezen ->
Niet zoeken, ik bepaal zelf welk stuurprogramma ik wil installeren ->
'neterkadapter' selecteren ->
Bladeren ->
3com driver selecteren ->

error: 'Op de gegeven locatie bevinden zich geen gegevens over de hardware'

Als jij een andere manier hebt hou ik me aanbevolen :) (dit was dus onder winxp)

Pagina: 1