A7N8X-E DeLuxe & NVidia System utility

Pagina: 1
Acties:

• polo1987
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 10:26
Ik heb zojuist NVidia System utility 1.08.5 gedownload en geinstalleerd.
Volgens de Nvidia site zou ik een advanced overclocking pagina in het programma moeten hebben, en die zou dan ook moeten werken, maar ik heb de hele pagina niet in het programma zitten.
zie hierzo: http://www.nvidia.com/object/sysutility_1.08.5.html
quote van die pagina:
Advanced product functionality is only available on the products below. This advanced functionality requires specific vendor support files from the motherboard or system vendor. These support files can only be found at the vendor’s site. Please contact your vendor directly for these support files.
volgens mij bedoelen ze met die extra support files een nieuwe BIOS, en ik heb BIOS versie 1010 van ASUS, dat is de nieuwste.

ook volgens Majorgeeks gaat het om een bios die het support, maar welke zijn dat? heb dus zelf de nieuwste van ASUS (versie 1010)(GEEN uber BIOS)

Ik kan wel de Basic overclocking pagina in, en daar ook wat veranderen, De FSB bijvoorbeeld, en dat werkt perfect, en ook bij de informatie pagina.

Kort samengevat:
In het programma is GEEN button voor advanced overclocking, (terwijl Nvidia zegt dat het ondersteund moet worden door mijn mobo)
Heb de nieuwste BIOS van Asus (versie 1010)

bij wie werkt het wel? en met welke bios versie, of doe ik wat fout??

Systems Specs

• therobber
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
ik heb hetzelfde probleem alleen dan met een 8rda3+
heb ook al usdm drivers geinstalled.
maar niks helpt

6.35wP Solar | 15,36kWH Zendure | Tesla M3H LR 750

Verwijderd

therobber schreef op 14 april 2004 @ 21:55:
ik heb hetzelfde probleem alleen dan met een 8rda3+
heb ook al usdm drivers geinstalled.
maar niks helpt
Met jouw bord is 8RDAVCore een betere optie. Werkt trouwens ook perfect op een Infinity. Asus wordt gedeeltelijk ondersteund in de 'dev'-versie.

Verwijderd

Gebruik gewoon clockgen. De rest heb je toch niks aan en die NV tool loopt steeds vast als je teveel MHz tegelijk doet. Clockgen heeft dat probleem niet.

• therobber
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 22:01:
[...]

Met jouw bord is 8RDAVCore een betere optie. Werkt trouwens ook perfect op een Infinity. Asus wordt gedeeltelijk ondersteund in de 'dev'-versie.
thx
zal het morgen proberen

6.35wP Solar | 15,36kWH Zendure | Tesla M3H LR 750

• polo1987
ok, zal zo eens clockgen proberen, maar dat is eigenlijk geen oplossing voor het probleem.

Ik wil graag dat tooltje van Nvidia proberen, (tot nu toe best tevreden) en volgens Nvidia moet het ook gewoon werken, maar ik doe iets fout, of ik zie iets over het hoofd.

Iemand die WEL de Advanced overclocking van Nvidia werkend heeft?

Systems Specs

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:19
polo, er staat dat die tab beschikbaar is met extra support files, dit wil nog niet zeggen dat ze er zijn. als ik het me goed herriner had je voor de nf7-s nog een of ander nfsoem.ini bestand nodig die je bij abit kon downen

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• polo1987
M1lamb3r schreef op 14 april 2004 @ 22:44:
polo, er staat dat die tab beschikbaar is met extra support files, dit wil nog niet zeggen dat ze er zijn. als ik het me goed herriner had je voor de nf7-s nog een of ander nfsoem.ini bestand nodig die je bij abit kon downen
hmm, ok, weet je toevallig wat ik dan nog nodig heb om het op een A7N8X-E DeLuxe te laten werken?
want op de Nvidia site zeggen ze, kijk maar bij Asus en als ik daar ga kijken bij de downloads dan zie ik niets wat er bij in de buurt komt.

Systems Specs

Verwijderd

op de nforcehq site is een tread over system utility, daar staat t volgende:

voeg dit toe aan nvsuoem.ini om de advanced tab (gedeeltelijk) aan t werk te krijgen

[A7N8X-E ]
cpu_min = 1.750
cpu_max = 1.850
cpu_increment_step=0.025
agp_min = 1.5
agp_max = 1.7
agp_increment_step=0.1
core_min = 1.5
core_max = 1.7
core_increment_step=0.1
mem_min = 2.6
mem_max = 2.8
mem_increment_step=0.1
aux_min = 1.6
aux_max = 1.7
aux_increment_step=0.1
AdvanceView=1

Link naar topic : http://www.nforcershq.com/forum/viewtopic.php?t=44968

• polo1987
Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 23:00:
op de nforcehq site is een tread over system utility, daar staat t volgende:

voeg dit toe aan nvsuoem.ini om de advanced tab (gedeeltelijk) aan t werk te krijgen

[A7N8X-E ]
cpu_min = 1.650
cpu_max = 1.850
cpu_increment_step=0.025
agp_min = 1.5
agp_max = 1.7
agp_increment_step=0.1
core_min = 1.5
core_max = 1.7
core_increment_step=0.1
mem_min = 2.6
mem_max = 2.8
mem_increment_step=0.1
aux_min = 1.6
aux_max = 1.7
aux_increment_step=0.1
AdvanceView=1

Link naar topic : http://www.nforcershq.com/forum/viewtopic.php?t=44968
Dank je, ik had het net zelf ook gevonden. ik wou het net erbij posten.

Heb jij dit trouwens zelf getest?

want bij: cpu_min staat 1.750 terwijl hij toch echt lager kan, ik geloof op 1.650

EDIT:
Heb het zelf in de INI veranderd het voltage naar 1.650 en alles lijkt nu te werken. :D

EDIT2:
Nu nog eens kijken of we de CPU multiplyer kunnen veranderen (is nu grijs vakje)

[ Voor 13% gewijzigd door polo1987 op 14-04-2004 23:15 ]

Systems Specs

Verwijderd

polo1987 schreef op 14 april 2004 @ 23:05:
[...]

Dank je, ik had het net zelf ook gevonden. ik wou het net erbij posten.

Heb jij dit trouwens zelf getest?

want bij: cpu_min staat 1.750 terwijl hij toch echt lager kan, ik geloof op 1.650

EDIT:
Heb het zelf in de INI veranderd het voltage naar 1.650 en alles lijkt nu te werken. :D

EDIT2:
Nu nog eens kijken of we de CPU multiplyer kunnen veranderen (is nu grijs vakje)
Ik heb het zelf niet kunnen testen want ik heb de A7N8X deluxe en die ondersteunen ze niet, ik heb het draadje alleen ff gevolgd omdat iemand daar vroeg of er ook zo'n ini voor de A7N8X Deluxe was, maar helaas.
Pagina: 1