New feature in Windows 10: Do You want your "Screens of Death" to appear in Yellow, Green, Red or traditional Blue?
Verwijderd
Ik heb zelf op dit moment een Abit KT7-RAID met een 1Ghz Tbird. Mijn ervaringen met deze combo zijn uitstekend. Hiervoor had ik een Asus P2B met de 440BX chipset, die ik wel iets stabieler vond.
In het begin, toen ik die Abit+Tbird combo net had, heb ik er wel wat stabiliteitsproblemen mee gehad, maar na het updaten van wat drivers en het klooien met wat biossettings draait het nu perfect. Bij mij liep hij voornamelijk vast na of tijdens het spelen van 3d games.
Je hoort redelijk vaak in nieusgroepen etc. dat de VIA chipset zeer onstbiel zou zijn. Je ziet ook veel mensen die er problemen mee hebben, maar aan de andere kant zie ik ook veel mensen die problemen hebben met intel chipsets. In de meeste gevallen ligt het er ook maar net aan wat je allemaal in je pc hebt hangen, en of je de laatste nieuwe drivers geinstalleerd hebt.
Mijn persoonlijke ervaringen zijn in ieder geval goed. Maar je moet bereid zijn om aan je systeem te tweaken.
In het begin, toen ik die Abit+Tbird combo net had, heb ik er wel wat stabiliteitsproblemen mee gehad, maar na het updaten van wat drivers en het klooien met wat biossettings draait het nu perfect. Bij mij liep hij voornamelijk vast na of tijdens het spelen van 3d games.
Je hoort redelijk vaak in nieusgroepen etc. dat de VIA chipset zeer onstbiel zou zijn. Je ziet ook veel mensen die er problemen mee hebben, maar aan de andere kant zie ik ook veel mensen die problemen hebben met intel chipsets. In de meeste gevallen ligt het er ook maar net aan wat je allemaal in je pc hebt hangen, en of je de laatste nieuwe drivers geinstalleerd hebt.
Mijn persoonlijke ervaringen zijn in ieder geval goed. Maar je moet bereid zijn om aan je systeem te tweaken.
Mijn KT7 RAID + TB 800@950 lopen heerlijk stabiel, af en toe is iets wazigs, maar goed ... dat heet windows
ff voor mijn begrip (en offtopic ook nog eens): heb je geld over ofzo ?Op maandag 18 december 2000 14:08 schreef ijzer7 het volgende:
hey allemaal,
ik heb net de laatste maand tot mijn grote frustratie een athlon 900 classic op een ka7 geprobeerd stabiel te krijgen, maar nog niet helemaal.
nu stap ik binnenkort over op een thunderbird en een ??? moederbord gezien de prijzen van de IGHz tbirds nu.
maar: zijn die combo stabieler dan de athlons en de Abit KA7's?
geld teveel? Nooit (standaard antwoord, nietwaar?)
basterd: je schreef dat je wat met bios instellingen moest pielen: welke instellingen waren bij jou cruciaal voor een stabiel systeem?
basterd: je schreef dat je wat met bios instellingen moest pielen: welke instellingen waren bij jou cruciaal voor een stabiel systeem?
New feature in Windows 10: Do You want your "Screens of Death" to appear in Yellow, Green, Red or traditional Blue?
Verwijderd
Het grote probleem bij mij was om mijn systeem stabiel te krijgen bij het gebruik van AGP 4x met een Geforce2. De snelheid terug zetten op 2X hielp wel, maar daar was ik niet echt tevreden mee.
Ik heb in het bios de optie 'AGP driving value' op AE of DA gezet (geloof ik, zit nu niet thuis, kijk het nog ff na) tevens heb ik de optie 'Assign IRQ to VGA' op enabled gezet en ik heb mijn FSB iets overclocked.
Ik heb deze instelling nu sinds een week, en ik heb geen enkele vastloper meer gehad.
Als ik thuis ben check ik nog wel ff of ik nog meer veranderd heb.
Ik heb in het bios de optie 'AGP driving value' op AE of DA gezet (geloof ik, zit nu niet thuis, kijk het nog ff na) tevens heb ik de optie 'Assign IRQ to VGA' op enabled gezet en ik heb mijn FSB iets overclocked.
Ik heb deze instelling nu sinds een week, en ik heb geen enkele vastloper meer gehad.
Als ik thuis ben check ik nog wel ff of ik nog meer veranderd heb.
Verwijderd
Af en toe iets wazigs,!? Dat is volgens mij altijd...zijn er ook "bijna" probleemloze pc`s ? Die dus praktisch altijd stabiel draaien en niet af en toe na een 3dgame vastlopen ? Zo ja, dan zou ik wel graag willen weten wat voor proc en mobo je hebt.Op maandag 18 december 2000 16:25 schreef TAG_Speedy het volgende:
Mijn KT7 RAID + TB 800@950 lopen heerlijk stabiel, af en toe is iets wazigs, maar goed ... dat heet windows
iig bedankt
Op m'n werk: Abit KT7 (non-Raid, VIA-KT133 Chipset) met Tbird 850@850 en dat ding FREEZED om de haverklap spontaan, wat ik er ook aan tweak.Op zondag 31 december 2000 19:36 schreef Adro het volgende:
[..]
Af en toe iets wazigs,!? Dat is volgens mij altijd...zijn er ook "bijna" probleemloze pc`s ? Die dus praktisch altijd stabiel draaien en niet af en toe na een 3dgame vastlopen ? Zo ja, dan zou ik wel graag willen weten wat voor proc en mobo je hebt.
iig bedankt
Ander systeem daar:
Asus P3B-F (Intel 440BX Chipset) met Intel PIII 500@600 en dat ding is RETE-Stabiel! Is de netwerkserver, dus die staat NOOIT uit, draait dus dagen achtereen zonder reboot of wat, met Windows 98 Tweede Editie (Ned-versie dus)
Pagina: 1