Ik probeer op mijn computer (Mandrake9-AMD64) PHP te compilen.
Alleen loop ik tegen een probleem op waarop ik na een hele tijd zoeken nog steeds geen oplossing voor heb gevonden.
Ik doe
Kan iemand mij helpen met het werkend krijgen van PHP?
Alleen loop ik tegen een probleem op waarop ik na een hele tijd zoeken nog steeds geen oplossing voor heb gevonden.
Ik doe
En vervolgens make. Het gaat allemaal goed, totdat ik make install doe, dan krijg ik het volgende:./configure --with-apxs=/usr/local/apache/bin/apxs --enable-mysql --with-libxml-dir=/usr/local/lib --with-iconv --with-gd --with-mcrypt=/usr/local/lib --with-gettext=/usr/bin --with-dom-xslt=/usr/lib64 --with-xslt-sablot=/usr/local/bin --enable-xslt --with-xmlrpc --with-xml --with-sockets --enable-wddx --with-zlib-dir=/usr/local/bin
Hij genereert libphp5.so dus niet, libphp5.a en libphp5.la wel maar daar heb ik dus niets aan. Volgens de bugtracker van PHP zou het aan de versie van libtools kunnen liggen maar ik heb de juiste versie die nodig is.Installing PHP SAPI module: apache
[activating module `php5' in /etc/apache/httpd.conf]
cp libs/libphp5.so /usr/local/apache/libexec/libphp5.so
cp: cannot stat `libs/libphp5.so': No such file or directory
apxs:Break: Command failed with rc=1
make: *** [install-sapi] Error 1
Kan iemand mij helpen met het werkend krijgen van PHP?
The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.