Toon posts:

Een usb-muis in Windows 98

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in een P166 twee usb poorten gezet.
Hier heb ik een usb-muis aan proberen te hangen, echter herkent de computer de muis niet.
Ik heb het al met en zonder de normale seriele muis geprobeerd en de drivers van de usb-muis ook geinstalleerd.
De usb poorten heb ik ook al andersom op het moederbord proberen aan te sluiten, maar ook dat heeft geen effect.
De usb poorten zijn in Windows ook geinstalleerd.

Op dit systeem draait Windows 98.

Kan iemand mij helpen?

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Is het First Edition? Werken andere USB apparaten wel?

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik weet het niet helemaal zeker, maar heb je 98SE? Dacht dat je dan toch pas USB ondersteunung hebt?

Of lul ik uit mijn nek nu?

[toevoeging]
@sdomburg
Jou reactie stond er nog niet toen ik begon te typen ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Br@m op 14-04-2004 20:43 ]

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• sdomburg
Br@m schreef op 14 april 2004 @ 20:40:
Ik weet het niet helemaal zeker, maar heb je 98SE? Dacht dat je dan toch pas USB ondersteunung hebt?

Ja, daarom vraag ik ook of hij de first edition heeft, die heeft geen native usb ondersteuning.

• Schelte
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-05 13:34

Nee hoor, is pure waarheid. Trouwens, werkt de muis wel op een andere computer? En als hij draadloos is: Heb je wel op de connect knopjes gedrukt?

• Termi
  • Laatst online: 17-05 21:19

[toevoeging]
@sdomburg
Jou reactie stond er nog niet toen ik begon te typen ;)
Windows 98 (non-se) heeft ook USB support.
Ziet de computer wel de USB-poorten. Zo ja, ziet de computer dat er stroom wordt gebruikt :?

Verwijderd

Topicstarter
De computer ziet de usb poorten.
En het is Win 98 SE
Ik heb nog geprobeerd om een digitale camera aan te sluiten, maar deze werkt ook niet. :(
Ik ga het nog een keer proberen met een joystick en dan hoop ik dat de usb poorten het doen.

Maar is er nog iemand die een ander idee heeft waar het aan kan liggen?

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
is de pinout van de usb header wel correct ? kun je die misschien opzoeken aan de hand van het exacte type van het mobo? er heeft nogal wat verschil tussen die dingen gezeten namelijk. tegenwoordig is bijvoorbeeld VCC bij pin 1 en 2 gangbaar, dus 2 USB poorten recht boven elkaar. op een MSI K7T pro bordje is het VCC bij 1 en 10, en met 2 aardes per poort i.p.v 1, dus dat is weer heel anders. ofwel check je pinout.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
uhhh voldoet het moederbord wel aan de specificaties voor dat kaartje, dus te zeggen PCI 1.1 Complient oid

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Oude moederborden met 'USB support' hebben vaak USB 1.0 poorten, die werken niet goed.
Ik heb daar ook last van (in een oude computer die hier staat, PCchips 537 ofzoiets moederbord), en dus maar een USB insteekkaart er in gestoken, die wel USB 1.1 heeft.

Maar de standaardvraag: is het een optische muis en gaat het lampje branden?

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

Topicstarter
Het is een optische muis en het lampje gaat niet branden.

Kan ik het type en merk moederbord via de software vinden of moet ik dan op het mobo zelf gaan kijken?

• sdomburg
Verwijderd schreef op 15 april 2004 @ 12:38:
Het is een optische muis en het lampje gaat niet branden.

Kan ik het type en merk moederbord via de software vinden of moet ik dan op het mobo zelf gaan kijken?
Probeer AIDA eens, anders even nummertje op het mobo zoeken en in Google invoeren.

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Je kan even in PMG FAQ: Welk moederbord/chipset zit er momenteel in mijn systeem? kijken naar diagnoseprogramma's, of als je veel tijd over hebt en snel kan vergelijken kan je op http://www.megasat.ch/totalhardware/ plaatjes kijken/vergelijken. (niet alles staat daar, maar wel veel)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Pagina: 1