Toon posts:

<Serv U>Instellingen goed? En hoe te testen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben sinds vandaag een beetje aant kloten met Serv U. Volgens mij heb ik alle instelling goed staan.

-Ik heb de poorten 20 en 21 door gestuurd naar mijn interne IP 192.168.2.105
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/l.bootsman/portmapping.jpg

-In Serv U heb ik mijn externe IP adres ingevoerd bij Domain IP Adres dit is: 213.73.xxx.xxx
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/l.bootsman/servu.jpg

-Ik heb een gebruiker en wachtwoord aagemaakt.

Heb ik alles zo goed ingesteld, of ben ik dingen vergeten en zijn er andere dingen die in moet instellen?

Ook zou ik graag willen weten hoe ik kan testen of hij te benaderen is vanaf het internet. Ik heb zelf nog een andere PC beschikbaar is, maar deze zit wel op hetzelfde netwerk en gaat met hetzelfde IP het internet op als mijn FTP server.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2004 23:12 ]

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-08 15:36
Om te testen: Gewoon ff inbellen met een oud modempje.
Volgens mij is het zo wel goed. Misschien nog wat extra instellingen in Ser U zoals ftp map etc.

[ Voor 48% gewijzigd door Westereen op 14-04-2004 20:15 ]

Verwijderd

Online portscan is een optie om te zien of je poorten open staan. Anders zit er idd niks anders op dan een inbelverbinding of probeer bij school/kameraad/werk.

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06:34
proberen in te loggen via www2ftp.com :)

werkt echt perfect, ook van de computer zelf :)

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Verwijderd

Open-dir trouwens:

Nice girlfiend :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2004 20:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Haha, dank je wel.. :)

Ben ik nu al over mijn datalimiet heen bij geocities?
rozndaal schreef op 14 april 2004 @ 20:17:
proberen in te loggen via www2ftp.com :)

werkt echt perfect, ook van de computer zelf :)
Na PSV zal ik dit even proberen, bedankt..:)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2004 20:35 ]

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
SSH'en naar een of andere uni/school/$randomplek en gewoon FTP via CLI testen. werkt bij mij altijd prima :)

Verder - de meeste clients connecten standaard met passive mode aan. Zet daarom een range (1030-1050 ofzo) open, en forward die, anders zul je 425 errors (het errornumber 425 dus, niet vierhondervijfentwintig errors..) om je hoofd geslingerd krijgen zodra je van buiten probeert te komen :)

ja, je datalimiet is StuQ. je kunt ze beter hosten bij je provider

[ Voor 8% gewijzigd door G33rt op 14-04-2004 20:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn instellingen niet veranderd, maar ik krijg mijn FTp nu echt met geen mogelijkheid online.. Ik kan klikken wat ik wil maar schiet echt niet op..

Iemand enig idee waar ik de fout in ga? Ik heb hem ook nog niet kunnen testen..

• programfile
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Je moet het ipnummer wat je invoert bij serv-u veranderen.
Jij hebt je buiten-ip ingevoerd
Maar serv-u is een local server.
Dus lokale ipnummer invoeren bij serv-u en dan naar buiten lussen via je router
Success

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik moet mijn 192.168.2.105 ip nummer invoeren.. ??

En mijn Poortmappings staan wel goed?

Verwijderd

bij Domein IP Adres hoef je niks in te vullen. bij werkt het dan gewoon perfect,
ik heb bij de naam mijn ip adres ingevult .

Verwijderd

Topicstarter
Okey, ik moest dus mijn lokale IP invoeren.. 192.168.2.105

Nu heb ik het probleem dat ik wel anoniem kan inloggen (Hoe zet ik dit uit..???), maar ik kan niet inloggen met password, dan geeft problems... Nog ergens een instelling fout..?

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

momania

iPhone 30! Bam!

Nou, gewoon 'allow anonymous login' uitvinken :?

Verder kan je ergens aangeven als je passive wilt gebruiken, wat dan je ip voor buiten is en welke port range dat moet vallen, dan kan die porten gewoon weer opgeven in je router config.
Bij het antwoord adres in ServU vul je daar je echte ip adres in.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
momania schreef op 15 april 2004 @ 00:29:
Nou, gewoon 'allow anonymous login' uitvinken :?
Alle tabbladen en menu's doorgespit maar ik kan de optie niet vinden, terwijl hij er toch echt zou moeten zitten lijkt mij..
Verder kan je ergens aangeven als je passive wilt gebruiken, wat dan je ip voor buiten is en welke port range dat moet vallen, dan kan die porten gewoon weer opgeven in je router config.
Bij het antwoord adres in ServU vul je daar je echte ip adres in.
Sorry dit gaat deze n00b zin pet even te boven.. Waarvoor zou ik die Passive mode willen gebruiken en wat houdt het in?? Ik heb deze optie al wel gevonden trouwens Allow passive mode data transfers IP: :+

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 15 april 2004 @ 00:34:
[...]
Sorry dit gaat deze n00b zin pet even te boven.. Waarvoor zou ik die Passive mode willen gebruiken en wat houdt het in?? Ik heb deze optie al wel gevonden trouwens Allow passive mode data transfers IP: :+
Met passive simuleer je vanaf je client een http verbinding oid. Het is soms iig nodig als je bv via een proxy naar een ftp wilt verbinden. Je kan het verder beter uit laten als je het niet nodig hebt. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/28984/thumb.png
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/28985/thumb.png

Verder:
anonymous staat bij mij gewoon uit. Ik kan idd nergens een setting vinden, maar ik kan ook niet anonymous inloggen.
Welke versie van ServU gebruik je eigenlijk en heb je al eens in de help gekeken, daar staat ook meestal een zee van infomatie in. :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
momania schreef op 15 april 2004 @ 00:45:
[...]

Met passive simuleer je vanaf je client een http verbinding oid. Het is soms iig nodig als je bv via een proxy naar een ftp wilt verbinden. Je kan het verder beter uit laten als je het niet nodig hebt. :)

[afbeelding]
[afbeelding]
Heb je die passive mode ook nodig als je eventueel een website wil gaan hosten op je ftp server? Anders laat ik het gewoon uit..
Verder:
anonymous staat bij mij gewoon uit. Ik kan idd nergens een setting vinden, maar ik kan ook niet anonymous inloggen.
Welke versie van ServU gebruik je eigenlijk en heb je al eens in de help gekeken, daar staat ook meestal een zee van infomatie in. :)
Ik gebruik versie 5.0..

Verwijderd

Topicstarter
O ja, een ander probleem is dat ik hem niet online krijg via port 21, maar via welke andere dan ook lukt het wel. als ik probeer via 21 geeft hij in de activity log: Port 21 is already in use..

Maar als ik via www2ftp.com probeer te connecten naar mijn ip op port 21, dan logt hij even goed in.. (Als ik geen usernam en password meegeef)

Schiet mij maar lek.. Op welke plekken ga ik allemaal de fout in..?? Ik ga slapen.. Misschien morgen meer.. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2004 01:13 ]

Verwijderd

ErikdeJ schreef op 15 april 2004 @ 01:13:
O ja, een ander probleem is dat ik hem niet online krijg via port 21, maar via welke andere dan ook lukt het wel. als ik probeer via 21 geeft hij in de activity log: [i]Port 21 is already in use..

Heb je niet een ander programma draaien die die port gebruikt. Bulletproof FTP wellicht... Dan kan serv-u uiteraard niet connecten. verder als dat inloggen werkt, heb je niet nog een ftp draaien |:(

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
ErikdeJ, kijk eens met netstat voor je open poorten :)

Verder - volgens mij heb je een edimax router. Ga naar de trigger ports, zet daar 21 en 20 en bij allebei de range van passive poorten, als het goed is gaan ze dan open als er iemand inlogt. Het kloterige aan die router is namelijk dat je geen ranges kunt forwarden.

Verwijderd

Topicstarter
G33rt schreef op 15 april 2004 @ 08:29:
ErikdeJ, kijk eens met netstat voor je open poorten :)

Verder - volgens mij heb je een edimax router. Ga naar de trigger ports, zet daar 21 en 20 en bij allebei de range van passive poorten, als het goed is gaan ze dan open als er iemand inlogt. Het kloterige aan die router is namelijk dat je geen ranges kunt forwarden.
Als ik kijk via netstat -a dan krijg ik deze gegevens.
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/l.bootsman/netstata.JPG

Op dit moment had ik geen serv U op andere FTP server of client aanstaan. Serv U niet online krijgen. Ik kreeg hem wel online onder een andere port, bijv. 3333 en dan onder mijn interne IP--> 192.168.2.105 En dan kan ik via www2ftp.de wel weer anoniem inloggen via port 21 maar weer onmogelijk met username en password en ook niet via de port die ik bij Serv U ingesteld heb. (3333)

het lijkt wel alsof er een andere FTP draait ofzo op mijn PC. Maar hoe vind ik die? Ad Aware, en Norton vinden zowieso niks

Ik snap er echt heel weinig meer van.. Waar doe ik wat fout..????? :'(

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2004 23:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niet allemaal tegelijk..
Pagina: 1