Toon posts:

[C#] Office2k3 style menu's

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen kent wel de nieuwe look van de menu's in bijv. Office 2003. (wit menu met grijze balk links)
Nu is mijn vraag of het mogelijk is deze stijl toe te passen op een zelfgeschreven programma in C#.
Ik werk met VS.NET 2003.
Een search op het internet en hier op GOT leverde vrij weinig op.
Bedankt alvast.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:32
Ja, je zult dan wel zelf wat moeten proggen natuurlijk.
Je zult oa de events OnDrawItem en OnMeasureItem van het MenuItem nodig hebben.

Daarnaast zijn er natuurlijk ook een aantal kant en klare menu-componenten beschikbaar.

https://fgheysels.github.io/

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:28
Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 19:55:
Iedereen kent wel de nieuwe look van de menu's in bijv. Office 2003. (wit menu met grijze balk links)
Nu is mijn vraag of het mogelijk is deze stijl toe te passen op een zelfgeschreven programma in C#.
Ik werk met VS.NET 2003.
Een search op het internet en hier op GOT leverde vrij weinig op.
Bedankt alvast.
Kijk eens op www.divil.co.uk

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:14
Om EfBe maar even voor te zijn: DotNetMagic kan het ook. Dat pakket is helaas niet gratis.

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
DotNetMagic is ook erg buggy. Op sourceforge is nog wel een GPL-ed versie te downloaden overigens.

je kunt overigens voor menus wel gratis equivalenten vinden.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

• Alex
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 19:26
Soultaker schreef op 14 april 2004 @ 20:05:
Om EfBe maar even voor te zijn: DotNetMagic kan het ook. Dat pakket is helaas niet gratis.
Als je Visual Studio 2003 gekocht hebt maken wat extra kosten voor een interface ook niet uit...

Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:14
Mwah, ik kan me voorstellen dat je Visual Studio .NET 2003 erg intensief gebruikt en dat je daarom het geld er voor over hebt, maar dat minimaal $300 neertellen alleen voor wat fancy (niet-standaard :r) menuutjes wat te veel van het goede is. Het lijkt me ook erg lastig om je baas van het nut van DotNetMagic te overtuigen als je alleen maar de gerestylede menuutjes wilt gebruiken. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Dit heb ik nu met succes toegepast, ziet er heel leuk uit, net echt. :*)

Maaaar... :( Enkele menuutjes zijn bijna helemaal grijs ipv. enkel een balkje links. Ook de contextmenu's zijn helemaal grijs. :'(

Iemand die daar raad mee weet?

Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties!! _/-\o_

PS ik hou het inderdaad liever gratis. Die menuutjes zijn leuk maar ook niet meer dan dat...

/edit: ondertussen ontdekt waarom sommige menu's wel en andere niet grijs zijn. Die menu met problemen wordt "on-the-fly" gemaakt, ook het contextmenu wordt aangemaakt tijdens het uitvoeren van het programma.

Ziet iemand daar een oplossing voor of is dit een bug/tekortkoming van deze DotNetWidgets?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2004 21:36 ]

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-05 14:59

pjvandesande

GC.Collect(head);

EfBe schreef op 14 april 2004 @ 20:16:
DotNetMagic is ook erg buggy....
Praat je nu over de laatste gratis release of ook over de betaalde versies?

• EfBe
  • Niet online
questa schreef op 14 april 2004 @ 22:30:
[...]
Praat je nu over de laatste gratis release of ook over de betaalde versies?
Laatste gratis release (1.7.4.0). Aangezien ik nooit en te nimmer ook maar reply heb gehad van Phil bij het rapporteren van bugreports, verwacht ik 0.0 van de toolset die hij nu verkoopt. Controls maken is erg moeilijk. Ik heb afgelopen pasen een aantal geprobeerd en de meeste zijn gewoon crap, veel errors in de designer etc. De enige die overeind blijven zijn Janus en Infragistics.

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Infragistics _/-\o_

Kost helaas wel een paar centen maar is echt de beste en meest uitgebreide set GUI elementen op de markt.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• cvs79
Ik vindt de controls van Xceed en devexpress ook wel ok. Misschien wat minder als Janus en Infragistics maar wel een stuk goedkoper

• EfBe
  • Niet online
P_de_B schreef op 15 april 2004 @ 08:23:
[...]
Infragistics _/-\o_
Kost helaas wel een paar centen maar is echt de beste en meest uitgebreide set GUI elementen op de markt.
Hij is even duur als Syncfusion, maar je krijgt meer en het stort niet in elkaar in de vs.net designer. Zo duur is het nu ook weer niet (Janus is overigens duurder naar verhouding ;)). Het is wel veel bewerkelijker dan concurrenten: je kunt wel wat designen in de designer maar veel moet in code gebeuren, wat jammer is, want concurrenten hoeven dat bv niet.

Verwijderd

Topicstarter
Leuke chat hier ;)

Zijn er mensen die een oplossing hebben voor de "on-the-fly" menu's?

Bedankt!

• cvs79
Verwijderd schreef op 15 april 2004 @ 09:54:
Leuke chat hier ;)

Zijn er mensen die een oplossing hebben voor de "on-the-fly" menu's?

Bedankt!
Stuur een mail naar de maker van die controls, Dan help je hem ook nog eventueele bugs uit zijn controls te halen.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Nog niemand die DevExpress XtraBars genoemd heeft? :)

Professionele website nodig?

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05 11:18

alienfruit

the alien you never expected

DevExpress XtraBars is super!

• pjvandesande

pjvandesande

GC.Collect(head);

Heb nooit een product van hun aangeschaft. Maar na het proberen van de trails heb ik we ervaren dat hun support echt geweldig is!

Verwijderd

Topicstarter
cvs79 schreef op 15 april 2004 @ 14:39:
[...]

Stuur een mail naar de maker van die controls, Dan help je hem ook nog eventueele bugs uit zijn controls te halen.
Zeer goed idee, is gebeurd ondertussen.

• pjvandesande

pjvandesande

GC.Collect(head);

EfBe schreef op 14 april 2004 @ 23:27:
[...]

Laatste gratis release (1.7.4.0). Aangezien ik nooit en te nimmer ook maar reply heb gehad van Phil bij het rapporteren van bugreports, verwacht ik 0.0 van de toolset die hij nu verkoopt. Controls maken is erg moeilijk. Ik heb afgelopen pasen een aantal geprobeerd en de meeste zijn gewoon crap, veel errors in de designer etc. De enige die overeind blijven zijn Janus en Infragistics.
Welke gebruik jij dan voor je LLBGen? Daarin gebruikte jij toch ook die lib?

• EfBe
  • Niet online
questa schreef op 15 april 2004 @ 20:45:
Welke gebruik jij dan voor je LLBGen? Daarin gebruikte jij toch ook die lib?
Nog wel ja, ik ben de afgelopen 4 dagen bezig geweest alle listviews te vervangen door UltraWinGrids en tab controls van infragistics en volgende week gaat de docking crap eruit en wordt vervangen door infragistics docking controls. De Janus grid is op zich iets beter, want werkt wat makkelijker vanuit de designer, maar die assembly is 1MB :) (ok de infragistics grid is ook ong. 1MB) Dan maar alles van 1 suite.

Janus komt binnenkort overigens met een complete control suite, volgens Jose (een van de 2 broertjes van Janus) beter dan infragistics, ik ben benieuwd :)

[ Voor 5% gewijzigd door EfBe op 15-04-2004 22:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ondertussen heb ik al antwoord gekregen:
Hi,

You need to call the SetDrawSpecial method on the menu provider, passing
your menu. It will then be drawn in the correct way.

Tim
Dit werkt dus!!! :9

Misschien nog niet echt helemaal bugvrij, want opeens waren al mijn menuutjes weg... als je klikte op de plaats waar ze moesten komen kwam er een volledig grijs kadertje zonder tekst, ook als je daar wist waar te klikken werkte het nog, maargoed dat is niet zoals het hoort. :)

• Tranq
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-10-2024
Ik hoor een aantal mensen over Janus praten, maar ik zie nergens een link? Of heb ik deze compleet over het hoofd gezien?

• pjvandesande

pjvandesande

GC.Collect(head);

Tranq schreef op 16 april 2004 @ 08:10:
Ik hoor een aantal mensen over Janus praten, maar ik zie nergens een link? Of heb ik deze compleet over het hoofd gezien?
Ze hebben een aantal leuke controls.
http://www.janusys.com/janus/library/

• PhoneTech
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-05 09:47
Zoeken op Code Project doet wonderen:

http://www.codeproject.co....asp?target=Office%7C2003

Valt me op, dat hij nog nergens is genoemd

• pjvandesande

pjvandesande

GC.Collect(head);

PhoneTech schreef op 16 april 2004 @ 11:44:
Zoeken op Code Project doet wonderen:

http://www.codeproject.co....asp?target=Office%7C2003

Valt me op, dat hij nog nergens is genoemd
Ik heb nog niet gewerkt met deze control, ik zou ook niet weten hoe bug-vrij hij is. Meestal stort ik me niet echt op dit soort dingen. Ik zie weinig collega's die deze controls gebruiken in hun pakketen. Dus ik heb me hier eigelijk ook nog nooit aan gewaagd.

Maar messchien toch is goed om er is naar te kijken.

• PhoneTech
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-05 09:47
questa schreef op 16 april 2004 @ 11:49:
[...]

Ik heb nog niet gewerkt met deze control, ik zou ook niet weten hoe bug-vrij hij is. Meestal stort ik me niet echt op dit soort dingen. Ik zie weinig collega's die deze controls gebruiken in hun pakketen. Dus ik heb me hier eigelijk ook nog nooit aan gewaagd.

Maar messchien toch is goed om er is naar te kijken.
Het is zeker zo, dat als je dit soort code binnenhaalt, er genoeg bugs naar boven komt. Wat zeer aan te raden is, is om alle comments te bekijken. Daar staan meestal handige tips in.

Verder test ik elke control ook op alle mogelijkheden, en fix het wanneer nodig (toch wel een klein voordeeltje van opensource)

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05 11:18

alienfruit

the alien you never expected

Ik moet zeggen dat ik UltraGrid niet zo'n sterk vindt, het wordt gebruikt in STEVEN een anti spam programma en die grid gaat vaak over de zeik als zijn items list niet meer helemaal klopt meteen NullException. Ik maak gewoon gebruik van XpressGrid, werkt prima niet duur en super support. :)
Pagina: 1