Toon posts:

[XP] default folder view wijzigen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik zou graag de default view bij folders in windows explorer op 'details' hebben staan, ipv dat hij default op 'tiles' staan. Ik kan het uiteraard wel per folder wijzigen, maar bij later openen en bij nieuwe folders default hij toch weer met de 'tiles'-view.
Ik heb flink zitten zoeken in dit forum maar behalve veel oplossingen voor problemen die ik niet heb, ben ik het antwoord op mijn vraag niet tegengekomen.
Ik zag wel ergens het programma gpedit.msc, maar behalve dat je daar veel wat goed is stuk kunt maken, heb ik daar heb ook niet echt iets kunnen vinden wat mij doet vermoeden dat eea default naar 'details'-view.
Verder misschien wel handig om te weten dat hij om Windows XP Pro gaat.

Alvast bedankt.
1st

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Alles op 1 view zetten is niet zo moeilijk. Zet het onthouden voor alle mappen uit via de Mapopties, stel je Verkenner in op Details en pas dat toe op alle mappen (ook via Mapopties).

Daarna zou de Verkenner altijd op Details moeten staan, bij mij willen DezeComputer, Prullenbak etc. nog wel eens bokken en toch een andere layout kiezen.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reaktie.

@ Br@m
Zoeken is inderdaad toch echt een kunst.

@ limoentje
Heb ik gedaan en het werkt inderdaad. Ook voor folders die je later aanmaakt. Weet alleen niet of het na rebooten ook zo blijft (kan nu even niet rebooten). In die andere twee threads van Br@m lees ik dat ik waarschijnlijk nog wel een keer verrast zal worden.

Vooralsnog ben ik toch maar mooi geholpen
Bedankt daarvoor.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Na reboot blijft ie bij mij gewoon op de ingestelde view staan (Lijst) kwa alle mappen via Verkenner.

Alleen DezeComputer, Prullenbak etc. willen nog wel eens op Details springen.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!