Toon posts:

Pc valt spontaan uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,\

Heb echt een vaag probleem, soms valt mijn pc spontaan uit (restart) bijvb. als ik aan het gamen of internetten ben. Eerst dacht ik dat het aan mijn voeding lag dus heb ik er een nieuwe ingezet Qtec 550watt Dual fan. Blijkbaar was dat het niet dus heb ik het geheugen vervangen voor 2x 512 400 mhz van Trancend, dit bleek het ook niet te zijn. Dus heb ik er een nieuwe cpu amd 2600 ingezet met Thermaltake volcano cpu cooler. Nou dacht ik het zal wel over zijn nou mooi niet dus shit zooi.

Jullie Hulp zou het kunnen zijn dat mijn Hd C: 80 gb maxtor 2mb cach en Hd d: 20 gb seagte 2 mb cach misschien defect kunnen zijn?

Of mijn Amd Asus a7n8x-x mainbord net nieuw de problemen geeft
P.s. Video kaart is het ook niet want heb nog even mijn ti4200 128 mb van MSI vervangen voor een Trancend ati radeon 9600 pro 128 mb er in gezegt zonder enig resultaat.

Ik kom er nu ff niet meer uit

Verwijderd

Soms is het handig om dingen te testen voordat je in de wilde weg componenten gaat vervangen. Voor hulp zie de volgende FAQ : Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

1) Run dus in je huidige systeem : memtest86, MBM (kijk dus of geheugen & voeding het goed doen)

2) Zet de reboot on BSOD uit en kijk welke foutmelding je krijgt. Je zoekt nu naar hardware probleem echter het kan ook een driver probleem zijn.
--> om achteraf te kunnen zien : kijk eens in de eventlogs (ik neem aan XP) om te zien welke foutcodes je gehad hebt en post deze
--> om te localiseren wat een foutcode betekent zie : Windows XP en 2000 BSOD guide

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2004 19:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat is idd wel een goede. Memtest heb ik al gebruikt en hardware vervangen is niet zo probleem want werk bij een ict - winkel.

Ik kan idd wel even proberen om mijn pc op nieuw te installeren met xp sp1 home

Verwijderd

Eeeuuuhhhh....ik heb het niet gehad over opnieuw installeren.
Welk OS draai je op dit moment?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2004 19:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Voeding is al vervangen voor een ander dus de oude gaf de zelfde problemen dit betekent dus dat het niet daar aan lag. Geheugen is al getest op mijn werk met Mem test hier mee gaf hij ook geen fouten en heb daardoor voor de zekerheid de mem. maar vervangen

sorry draai op dit moment xp zonder sp1 pro

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2004 19:47 ]

Verwijderd

Memtest moet je duidelijk wel in het systeem zelf runnen. :)
Immers test ook of het geheugen wel compatibel is met je mobo en of je niet te strakke settings gebruikt.

ps) je post is wel lichtelijk onduidelijk wat je precies met dat geheugen hebt gedaan.

ps2) je draait dus XP pro --> kijk dus in de event log
(adminstrative tools -> system -> eventviewer)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2004 19:50 ]

Verwijderd

ik heb het probleem ook wel eens gehad; een pc die soms zomaar uitviel (vooral bij hoge processor belasting) en ik d8t dat het ook aan de voedding zou liggen.
dus dat had ik ook vervangen en hielp ook niets

het probleem bleek echter dat is een el cheapo moederbord had en mijn processor (AMD) was 266 mhz en mijn memory was 333 mhz. toe ik mijn memory op 266 mhz zette werkte alles lekker stabiel, alleen helaas niet optimaal. (ook ff bios geupdate natuurijk)

Verwijderd

...Geheugen is al getest op mijn werk met Mem test hier mee gaf hij ook geen fouten en heb daardoor voor de zekerheid de mem. maar vervangen...

sorry draai op dit moment xp zonder sp1 pro
>Memtest moet je draaien op het systeem waar het geheugen in zit!! Dus niet zomaar in een willekeurig ander mobo steken en dan gaan testen... ;)

>Geen SP1?... Get a license! |:(
Je HEBT echt SP1 nodig + alle hotfixes... Anders dan kan je probleem nog door zoveel sh*t in M$ Windows XP veroorzaakt worden...

• MrLee
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-07 17:53
Misschien een hele domme opmerking van mij :) Maar ik had recentelijk hetzelfde probleem, en om een HEEEEEEL lang verhaal kort te houden; er zat een afstandhouder teveel in de kast die contact maakte met het moederbord. En ik had exact dezeflde kuren als hierboven.

En nee, ik ben geen config n00b, maar vanwege een of andere duistere reden was ik vergeten die afstandhouder (koperen busje) te verwijderen. Zal wel niet het geval zijn, maar check het eens :9

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08 21:50

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 23:57:
[...]

>Memtest moet je draaien op het systeem waar het geheugen in zit!! Dus niet zomaar in een willekeurig ander mobo steken en dan gaan testen... ;)

>Geen SP1?... Get a license! |:(
Je HEBT echt SP1 nodig + alle hotfixes... Anders dan kan je probleem nog door zoveel sh*t in M$ Windows XP veroorzaakt worden...
aub kijk even voor je post naar de bovenste 3 regels die aan gegeven staan. dit komt nogal flamerig over. en is ook een beetje een trol ;). en de term M$ is niet gewenst hier gebruik gewoon ms ;).

maare sp 1 heb je niet nodig en alle hotfixes ook niet. een pc zonder sp's en hotfixes werkt gewoon hoor. als een pc spontaan uit valt komt dat niet door windows zelf.

kijk ook eens naar je hdd spontaan uit vallen is meestal een defecte hdd of defect geheugen.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:10

bonzz.netninja

Niente baffi

ff kort, wtf is een ict - winkel ??? owkee, computer winkel ken ik, ict bedrijf (sort van dan, want alles in tegenwoordig communicatiebureau, of fullservice internet bureau) maar een ict winkel?

da's een winkel die zowel procesinovatie doet, als it beheer?

dan weer ontopic:
in wat voor ruimte staat die pc, als je hem nou in een afgesloten stoffig hoekje plaatst is het dan niet dat hij gewoon te warm wordt?
anders zou ik idd een kijken naar je mobo, aangezien de rest al vervangen is ;)

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

Verwijderd

Misschien krijgt je moederbord, geheugen, enz te weinig power.

Pas je voltage in de bios eens aan, bijv met 0.1V verhogen. Ik heb dat bij mij ook gehad dat mijn pc zomaar eens uitviel. Ik heb toen mijn voltage een beetje aangepast.

Verwijderd

Ik heb dit ook eens gehad bij een pc van een vriend, het bleek toen kortsluiting te zijn. Is dus ongeveer hetzelfde als mrleeais.

Verwijderd

Topicstarter
Nou een afstand busje is het zeker niet! Dit heb ik voor de zekerheid nog even gecontroleerd. Het zou idd. wel kunnen dat mijn mainbord defect is!

Verwijderd

Ik heb iets soortgelijks gehad laatst (vooral tijdens gamen en dan met name Farcry) en ik heb hetzelfde mobo.
Ik heb een asus 9600xt en, raar maar waar, bij mij stopte de crashes / reboots toen ik mijn AGP op 4x zette. Ook na een voedingupgrade hield ik dit probleem overigens.

Aangezien je een MSI ti4200 hebt, weet ik niet of dit van toepassing is (AGP4 kaart?), maar wie weet heb je er iets aan.

Verwijderd

vergeet niet de harde schijf , recentelijk had ik ook pc die spontaan reboote.

alles vervangen (maar dan ook alles , geheugen. mobo , vidkaart, voeding , kast )

uiteindelijk in opperste nood maar eens de hd vervangen , en het probleem was weg :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 april 2004 @ 09:57:
Ik heb iets soortgelijks gehad laatst (vooral tijdens gamen en dan met name Farcry) en ik heb hetzelfde mobo.
Ik heb een asus 9600xt en, raar maar waar, bij mij stopte de crashes / reboots toen ik mijn AGP op 4x zette. Ook na een voedingupgrade hield ik dit probleem overigens.

Aangezien je een MSI ti4200 hebt, weet ik niet of dit van toepassing is (AGP4 kaart?), maar wie weet heb je er iets aan.
De msi kaart is wel een AGP 8x, heb nog niet geprobeert om mijn agp op 4x te zetten. Dit kan ik idd wel even proberen.

Zo te zien heeft asus weer een nieuwe bios update 1009. Misschien werkt het geheugen niet goed of instabiel

Verwijderd

Topicstarter
Nou mensen het probleem is opgelost en door wel een Bios update van mijn mainbord Asus A7N8X-X bios versie 1009.

Deze bios zorgt ervoor dat er minder problemen zijn met

http://www.asus.com.tw/su...em.aspx?ModelName=A7N8X-X

Dus mensen die dit ook hebben download de 1009 bios update

Verwijderd

Ook ik heb dit probleem....weet nog niet wat het precies is...maar ik heb een vermoeden. Ik heb een mobo van asus (A7N8X-x) met de laatste bios (1.009) ik kocht er een upgrade setje bij...een proccessor en wat extra geheugen, en in het geheugen bleek het probleem te zitten. Haalde ik de extra gekochte strip eruit...dan draaide alles ok ...deed ik de nieuwe strip erbij...of gebruikte ik alleen de nieuwe strip...dan sloeg ie spontaan uit of herstarte na intensief gebruik van de computer (games ed.)

Nu ben ik eens gaan kijken naar de specificaties van de mobo, en daaruit bleek dat hij wel kingston geheugen aankon (ik heb een 512 strip gekocht van Kingston) maar ik zag een verschil met de instelling in mijn bios. In mijn bios staat dat de Cache Leagency op 2.5 staat, terwijl de strip die ik heb gekocht een Cache Leagency van 3 heeft. Mijn geheugen wordt dus zeg maar momenteel sneller aangesproken dan ie aan kan. Ik ga dit dus morgen maar eens veranderen, en als dit niet werkt, ga ik de strip die normaal op pc3200 (400mhz) zou moeten draaien...eens op 333mhz zetten...hopelijk helpt dit...ik merk wel dat er veel topics zijn met dit probleem, en ook allemaal met een mobo van asus !!!

Verwijderd

Bij mij was het de koeling van de chipset op een dual tyan S2460. Ik had een hele slechte airflow in mijn kleine, propvolle kast vol met hittekannonnetjes. Heb een fan direct op de chipset geplakt (na eerst met een elastiekje ertegenaan om te testen), en dit lostte bij mij het probleem op.

• NaZ-
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

NaZ-

Hoeblablahoeblabla

Hehe, dit heb ik ook weleens gehad. Bleek dat de voedingsstekker brak was :r . Telkens als het draad een beetje bewoog, viel de computer uit, had het op het begin niet eens door 8)7

AMD Pentium 4 32+, 2056MB DDR-ROM, 60INCH HD, Logitech Muis, MS-Toeter

Pagina: 1