Toon posts:

[XP] Netbios computer name veranderen*

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn computer naam en Netbios computer name zijn verschillend. Op een of andere manier is de netbios computer name de naam van me neefje en mijn computer name. Op zich is er niks aan de hand maar ik vraag me af of ik dit kan veranderen.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik pas je topic titel even aan zodat het OS in je topic titel staat :)

Verder - ik snap niet precies wat je bedoelt, althans - waar haal jij uit dat het zo is zoals jij nu presenteert? :)

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\Hostname

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Stom had gewoon me reg ff moeten doorzoeken. Me neefje heeft mijn pc wel eens gebruikt en mijn hele registry stond vol met zijn naam.. Heb aardig wat veranderd en nu is het weer veranderd. Computernaam in netwerkverbindingen is nog niet veranderd nmaar daarvoor zal ik wel moetne rebooten zal zo ff proberen.

Hier zie je dat net bios weer op mijn naam staat:
Afbeeldingslocatie: http://www.camperverhuurpeelland.nl/huissie/NetBIOS%20computer%20name.JPG

Hier kan je zien dat in het netwerk mijn pc Thiadrik het.
Afbeeldingslocatie: http://www.camperverhuurpeelland.nl/huissie/netwerknaam.JPG

Op een of andere manier heet de andere workgroup nu ook Thiadrik dat snap ik niet echt zal ff rebooten om te zien wat het doet.

Mijn computer heet nu weer Hendrik, hij geeft wel een Thiadrik in de lijst weer die er niet is... Hoe ik dit weg met halen weet ik niet, iemand??

[ Voor 35% gewijzigd door elevator op 14-04-2004 22:21 ]

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:58
Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 19:05:
Mijn computer naam en Netbios computer name zijn verschillend. Op een of andere manier is de netbios computer name de naam van me neefje en mijn computer name. Op zich is er niks aan de hand maar ik vraag me af of ik dit kan veranderen.

Wat d8 je van eigenschappen van 'mijn computer' en dan 'netwerkidentificatie' ?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.