Ricoh 5240 brander, is het wat?

Pagina: 1
Acties:

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:06

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
Heb wel wat reviews gezocht, ziet er allemaal netjes uit, maar ik kan niet veel vinden over media compabiliteit.

Ik zit er namelijk over te denken deze aan te schaffen, hij brand alleen maar DVD+R, maar + zal het waarschijnlijk zowieso wel winnen van -, en prijs van schijfjes scheelt ook niet zo veel meer.

Prijs van €49 lijkt me zeer gunstig, brandsnelheid is 4x maar dat is genoeg voor me

Wie heeft deze brander en kan me wat meer vertellen?

BTW, de AOpen 4410 schijnt technisch gelijk te zijn aan de ricoh brander

• Angels2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03-2025
De AOpen is gebaseerd op de Ricoh, dus net andersom. De eerste en tweede generatie DVD+RW branders waren allemaal van Ricoh (ook de Philipsen of HPs), dus ze kunnen het wel.

Wat minder is, is dat de hardware soms wel te wensen overlaat. Ze kunnen echt niet tegen een wat hardere stoot. Ook schijnt de kwaliteit nogal wat te schommelen.

Maar voor EUR 49,- kan je weinig fout doen.

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
ik stoot er niet veel mee, waar het mij om gaat is de media kwaliteit.

Kijk ik wil er ook dvd's in kunnen doen van bijvoorbeeld Arita, die maar iets maar dan €1 euro kosten, en geen dure van philips of sony, waar je misschien wel €3 voor betaald

edit: zit nu te kijken op http://www.ddvd.info/nl/
Zie daar bij de arita DVD+R schijfjes media code te kijken: ID RICOHJPNR01

Wil dit zeggen dat het uit de Ricoh fabriek komt? Dan moet het wel te branden zijn met die brander!

[ Voor 33% gewijzigd door greatgonzo op 14-04-2004 21:43 ]

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Deze brander is een absoluut koopje lijkt me, ik heb zelf destijds de aopen voor 99 euro gekocht, was toen ook erg goedkoop. De dvd+rw's gaan wel goed maar verder is hij dus wel kieskeurig met dvd+r, datatrack deed het bijvoorbeeld helemaal niet. Traxdata 4x doet het wel goed en is ook voor minder dan 2 euro per stuk wel te koop. Geloof niet dat je verder makkelijk kan vinden welke je vooral NIET moet hebben maar bijvoorbeeld Tevion van de aldi doet het ook wel. Die arita zal het denk ik ook wel doen.

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Persoonlijk ben ik niet kapot van die Ricoh. De mediacompatibiliteit laat sterk te wensen over, en qua betrouwbaarheid heb ik er eerlijkgezegd ook weinig vertrouwen in. Ik zou toch ietsje meer investeren en meteen een goeie brander nemen. Zelf gebruik ik een ND1100A (niet gemod ofzo) omdat ik toch alleen maar + brand en de snelheid me niet zo boeit. De Nec's zijn in mijn ervaring zeer betrouwbaar en duurzaam, vandaar mijn voorkeur boven dit Ricoh-modelletje.

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
nou denk dat ik er wel voor ga, traxdata is inderdaad niet duur, €1 per schijfje, en die van de aldi zullen ook wel gaan.

Arita zal ook wel gaan, met mediacode RICOHJPNR01 komt dat volgens mij gewoon uit de ricoh fabriek, nou die brander zal wel eigen merk schijfjes kunnen branden denk ik

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik denk dat de kwaliteit van ricoh branders toch op gelijk niveau staat met nec branders. Media compatibiliteit is alleen bij de nec wat makkelijker na te gaan omdat deze brander al zo lang in de budgetsector meeloopt. Nadeel van die nec is ook dat hij rw maar op 2.4 speed kan branden, 4 speed rw vond ik zelf een belangrijk pluspunt. Als je die nec overweegt van zeg 25 euro duurder dan zou ik meteen gewoon een 8 speed +- brander nemen van rond de 100 euro.

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
ik kom steeds meer aan het twijvelen, de 8x branders schijnen dual layer te gaan ondersteunen, kijk als dat zo is kan ik beter €35 meer uitgeven voor een Nec 2500

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik denk dat de kwaliteit van ricoh branders toch op gelijk niveau staat met nec branders.
Misschien heb je gelijk, maar mijn ervaringen tot nu toe wijzen het tegendeel uit.
Pagina: 1