Nu een probleem dat ik nog nooit eerder ben tegengekomen...
Probleem:
Ik heb bij een kennis van mij een PC geïnstalleerd. Deze heeft enkele weken perfect gedraaid. Maar sinds enkele dagen treedt het volgende probleem op:
Als deze mensen de PC aanzetten, dan wil hij maar soms booten. Soms blijft hij vasthangen en geeft hij weer: "Insert bootfloppy"
Soms gaat hij wel gewoon verder en blijft er linksboven een "_" knipperen..
En soms, na een X aantal keren proberen.. start de PC wel gewoon op.
Het is overigens niet zo dat hij de hardeschijf niet altijd kan vinden. Want deze wordt bij iedere (re)boot mooi weergegeven in de BIOS initialisatie.
Geprobeerd:
Repair van de windows installatie:
* chkdsk /r /p (had fouten gevonden, maar waren opgelost)
* fixboot / fixmbr
Eerste keer dat ik de repair deed, bleek hij wel geen schijf te kunnen vinden
Ook heb ik 2x een BSOD gekregen, die eindigde op 8E..
Een systeem-herstel van het systeem vóór dat al deze problemen optraden.
Nu is het 1 dag goed gegaan. Maar de man komt vandaag thuis en hij heeft weer hetzelfde probleem. Na enkele keren proberen gaat het dan weer wel goed.
System waar het om gaat:
* Celeron 2,4Ghz - MSI 845PE mainboard
* 256MB DDR Ram PC2700
* WD 80GB - 7200rpm
* Embedded flash card reader (één week geleden geïnstalleerd)
Ik vind dit zeer vervelend aangezien zij nu totaal geen betrouwbaar systeem hebben.
Heeft er iemand al dergelijke problemen meegemaakt? Of weet iemand misschien waaraan het kan liggen? Eerder hard- of software?
Mijn eerste gedachte is dat de hdd problemen heeft of eventueel het geheugen wel... Het kan natuurlijk ook puur softwarematisch zijn. Maar aangezien ik reeds vanalle filesystem checks heb doorlopen lijkt me dit niet meer zo waarschijnlijk.
Dit is een uiterst irritant probleem aangezien het moeilijk is uit te maken waar het probleem zich ongeveer bevind..
Probleem:
Ik heb bij een kennis van mij een PC geïnstalleerd. Deze heeft enkele weken perfect gedraaid. Maar sinds enkele dagen treedt het volgende probleem op:
Als deze mensen de PC aanzetten, dan wil hij maar soms booten. Soms blijft hij vasthangen en geeft hij weer: "Insert bootfloppy"
Soms gaat hij wel gewoon verder en blijft er linksboven een "_" knipperen..
En soms, na een X aantal keren proberen.. start de PC wel gewoon op.
Het is overigens niet zo dat hij de hardeschijf niet altijd kan vinden. Want deze wordt bij iedere (re)boot mooi weergegeven in de BIOS initialisatie.
Geprobeerd:
Repair van de windows installatie:
* chkdsk /r /p (had fouten gevonden, maar waren opgelost)
* fixboot / fixmbr
Eerste keer dat ik de repair deed, bleek hij wel geen schijf te kunnen vinden
Ook heb ik 2x een BSOD gekregen, die eindigde op 8E..
Een systeem-herstel van het systeem vóór dat al deze problemen optraden.
Nu is het 1 dag goed gegaan. Maar de man komt vandaag thuis en hij heeft weer hetzelfde probleem. Na enkele keren proberen gaat het dan weer wel goed.
System waar het om gaat:
* Celeron 2,4Ghz - MSI 845PE mainboard
* 256MB DDR Ram PC2700
* WD 80GB - 7200rpm
* Embedded flash card reader (één week geleden geïnstalleerd)
Ik vind dit zeer vervelend aangezien zij nu totaal geen betrouwbaar systeem hebben.
Heeft er iemand al dergelijke problemen meegemaakt? Of weet iemand misschien waaraan het kan liggen? Eerder hard- of software?
Mijn eerste gedachte is dat de hdd problemen heeft of eventueel het geheugen wel... Het kan natuurlijk ook puur softwarematisch zijn. Maar aangezien ik reeds vanalle filesystem checks heb doorlopen lijkt me dit niet meer zo waarschijnlijk.
Dit is een uiterst irritant probleem aangezien het moeilijk is uit te maken waar het probleem zich ongeveer bevind..