Alcatel 510 met router als switch

Pagina: 1
Acties:

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik ben van @home breedband afgestapt, en heb dus nu in plaats van een witte motorola modem, een Alcatel 510 modem.

Als router heb ik een Sitecom D202 4 poorts router (v1).

Nu zit in m'n nieuwe Alcatel 510 al een router ingebouwd, en wil ik de sitecom router enkel als switch gebruiken.

Ik kan echter niet de optie vinden in de sitecom-configuratie, om het router-gedeelte uit te schakelen. Kan dit wel? Zoniet, hoe kan ik dan de sitecom tussen netwerk en modem als switch laten fungeren?

Een zoektocht op GoT haalt niet veel uit, er zijn toch vast wel meer mensen die geen zin hebben een nieuwe switch te kopen? Wie helpt?

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05 13:25
Gewoon de kabel van de 510 naar een uplink van je router laten lopen zou voldoende moeten zijn, dus gewoon niet meer gebruik maken van de WAN poort/interface.

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Icey schreef op 14 april 2004 @ 17:52:
Gewoon de kabel van de 510 naar een uplink van je router laten lopen zou voldoende moeten zijn, dus gewoon niet meer gebruik maken van de WAN poort/interface.
Shit, da's dan mooi klote, want dan ben ik dus één netwerkpoort kwijt, die ik niet kan missen :(

Toch maar even een switch kopen dus :|

• Beatman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:06
(jarig!)
Waar heb je nu dan je netwerkkabel van je modem in gestopt dan? D'r komt toch niet opeens een extra kabel bij waardoor het eerst wel kon en nu niet meer?

www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05 13:25
koelkast schreef op 14 april 2004 @ 18:03:
[...]

Shit, da's dan mooi klote, want dan ben ik dus één netwerkpoort kwijt, die ik niet kan missen :(

Toch maar even een switch kopen dus :|
Idd, je moet zelf eventjes kijken of je router/switch Auto-MDI/MDI-X ondersteund, zodat hijzelf ziet of het cross of niet cross nodig is :)

@ lSltAlKeR

Lezen vriend:
"Nu zit in m'n nieuwe Alcatel 510 al een router ingebouwd, en wil ik de sitecom router enkel als switch gebruiken."

Hij wil gewoon de ingebouwde switch van zijn router 'hergebruiken'.

[ Voor 24% gewijzigd door Icey op 14-04-2004 18:35 ]

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 02:16

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Je speedtouch als bridge (DHCP spoofing) en daarachter je router zetten?
Bedoel je dan niet? Of moet je 8 UTP porten hebben? Ik niet begrijp 8)7
Met wat voor doel wil je dat doen?

edit:
Reactie op ICEY waarom noem je het topic dan Alcatel 510 met router en niet Sitecom D202 4 poorts router als switch? Vandaar mijn :?

[ Voor 32% gewijzigd door lSltAlKeR op 14-04-2004 18:48 ]

Speedtouch freak

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:58

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Heb dezelfde configuratie gehad en was ook ff aant klooien om het werkend te krijgen, kijk anders hier eens: DC202 icm Speedtouch 510 en switch
Ik had dus de router in het modem uitgeschakeld en niet die van de router..

[ Voor 19% gewijzigd door FlipFluitketel op 14-04-2004 19:33 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Pagina: 1