Toon posts:

Grub en draadloos toetsenbord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een Logitech Cordless Desktop MX aangeschaft, maar ben nu tegen een probleem gekomen. Ik kan het toetsenbord niet gebruiken in het bootmenu van grub.

Als ik de PC aanzet, worden de muis en het toetsenbord razendsnel geladen (dat zie je aan de lampjes op de zender). Zo kan ik gewoon op F8 drukken voor bijvoorbeeld veilige modus of delete voor de bios. Werkt perfect. Maar op het moment dat grub geladen wordt, gaan de lampjes uit, en wordt de connectie verbroken. Als ik op toetsen druk of probeer te connecten met de connect knopjes op het toetsenbord en de ontvanger, gaan heel even (halve seconde ofzo) de lampjes weer aan. Ik kan dus alleen in Windows XP komen, en niet naar beneden drukken voor fedora (core 1). Pas net voor het inlogscherm van windows kan ik het toetsenbord en de muis weer gebruiken.

Is hier misschien een oplossing voor? Ik kan wel een 2e toetsenbord aansluiten, maar dat vind ik niet een erg subtiele oplossing. Een opstartdiskette werkt helaas niet voor fedora (kernel bestanden te groot zegt ie). Biedt Lilo misschien uitkomst? Of moet ik het bootmenu in windows maken? Of is er domweg geen oplossing?

Alvast bedankt voor de reacties.

• irondog
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05-2025

irondog

alle dingen moeten onzin zijn

Het probleem is niet zo zeer dat je toetsenbord draadloos is, maar waarschijnlijk gebruik je usb. Overweeg i.i.g. een usb -> ps/2 converter te gebruiken.

Ik gebruik zelf ook een usb toetsenbord van logitech. Voor lilo is dat geen probleem. Ik denk niet dat dit een feature is van lilo maar gewoon een feature van mijn bios (ik verwacht dat grub het ook gewoon zal doen bij mij).

Dus: spit je biosconfiguratie door en kijk of je het hierin aan kunt zetten.

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

Verwijderd

Topicstarter
thnx voor de reactie, heb nu een ps/2 converter, werkt perfect nu. In de bios kon ik zo gauw niets vinden, dus hou ik het hier maar bij.

Topic mag dicht.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-02 14:09

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Er is een USB Legacy optie in je bios.

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
sebastius schreef op 14 april 2004 @ 21:35:
Er is een USB Legacy optie in je bios.
En daarna? Grub ondersteund het dan wel?

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:59
Blasterxp schreef op 14 april 2004 @ 21:43:
[...]

En daarna? Grub ondersteund het dan wel?
Yep, net zo goed als LILO. Met een Logitech Internet Navigator SE heb ik in ieder geval nergens last van, zolang USB Legacy maar aanstaat. Dat werkt zelfs met een oud K6-2'tje.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Verwijderd

Topicstarter
Optie gevonden :)

Danku _/-\o_

Verwijderd

Bluetooth-toetsenborden kunnen daarentegen volgens mij nog wel een probleem zijn, aangezien veel huidige BIOS'en zover ik weet nog geen "Bluetooth legacy" oid ondersteunen.

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:58
offtopic:
mijn Logitech Internet Navigator (met touwtje overigens) draait in ps2 modus ook beter dan wanneer ik hem via usb aansluit. Maar dat geldt alleen voor de multimediatoetsen eigenlijk. Lineak mist (of miste toen ik de config maakte) de herkenning voor de keycodes van de extra toetsen. Werkt prima trouwens, al die toetsen. Beter dan onder windows eigenlijk 8)
Pagina: 1