Ik heb een 5.1 geluidskaart gekocht voor mijn boxen, maar ik zou graag mijn oude onboard kaart ook gebruiken om mijn oude boxen op te zetten. Nou is mijn vraag hoe doe ik dat?
beide kaarten installeren boxen erop aansluiten en klaar.
Als je wilt gaan switchen tussen de geluidskaartren moet je gewoon aangeven in bv. configuratiescherm, welke geluidskaart primair is. Maar vaak kun je ook in de programma's zelf (winamp) zelf aangeven waar je het geluid over afgespeelt wilt hebben.
Als je wilt gaan switchen tussen de geluidskaartren moet je gewoon aangeven in bv. configuratiescherm, welke geluidskaart primair is. Maar vaak kun je ook in de programma's zelf (winamp) zelf aangeven waar je het geluid over afgespeelt wilt hebben.
Als een god in Nijmegen.
Zo werkt dat dus niet.Coronaextra schreef op 14 april 2004 @ 17:36:
beide kaarten installeren boxen erop aansluiten en klaar.
Ik heb het geprobeerd, maar er komt alleen geluid uit m'n 5.1 kaart
en uhm..hoe doe ik dat dan?
en spellen werkt ut daar ook mee?
en spellen werkt ut daar ook mee?
Als ze correct herkend zijn in windows, ga je naar het instellingspaneel van winamp. Daar ga je naar de tag 'Output' onder het kopje 'plug-ins'. Daar selecteer je de gewenste afspeeldriver. Je klikt op configure. Je krijgt nu een venster met daarin ee dropbox met daarnaast een refresh knop. Selecteer in die box je onboard en accept alles. Start Winamp opnieuw op en voila.
C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8
Audio splitter kopen en op je 5.1 kaart zetten, ene kabel naar je boxen andere naar de line in van je onboard kaart en daar sluit je je oude boxen weer op aan, probleem opgelost lijkt me?
Dit werkt zeker zoals boven vermeld.
Ik heb een Audigy voor games en een M-Audio kaart voor muziek en je kan bijna in alle programma's en games opgeven waar je het signaal naar toe stuurt.
Dus bij games kies ik als audio device de Audigy en bij muziek programma's voor de M-Audio
Bij sommige software kan dit niet en pakt hij altijd je primary sound device in windows.
Ik heb een Audigy voor games en een M-Audio kaart voor muziek en je kan bijna in alle programma's en games opgeven waar je het signaal naar toe stuurt.
Dus bij games kies ik als audio device de Audigy en bij muziek programma's voor de M-Audio
Bij sommige software kan dit niet en pakt hij altijd je primary sound device in windows.
werkt dit ook in windows media player?Pic_Art schreef op 14 april 2004 @ 18:34:
Als ze correct herkend zijn in windows, ga je naar het instellingspaneel van winamp. Daar ga je naar de tag 'Output' onder het kopje 'plug-ins'. Daar selecteer je de gewenste afspeeldriver. Je klikt op configure. Je krijgt nu een venster met daarin ee dropbox met daarnaast een refresh knop. Selecteer in die box je onboard en accept alles. Start Winamp opnieuw op en voila.
kort door de bocht:
neen, gebruik aub winamp !
langere bocht:
windows media player is een "echt" made for windows, ook valt er een stuk minder aan te tunen dan aan andere media players (zoals winamp). Ook uit gebruiksvriendelijkheid en om verwarring te verkomen, zou microsoft nooit zon optie weergeven in windows media player zelf. Het selecteren van een primair "afspeelapparaat" via het configuratiescherm zal voor de meeste gebruikers voldoende zijn.
Verder: gebruik aub de search, dit is een vaker voorkomende vraag, misschien staat ie wel in de FAQ en je topicstart is veel te kort
The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall
srry ik heb me vandaag pas angemeldJimbolino schreef op 14 april 2004 @ 18:43:
[...]
kort door de bocht:
neen, gebruik aub winamp !
langere bocht:
windows media player is een "echt" made for windows, ook valt er een stuk minder aan te tunen dan aan andere media players (zoals winamp). Ook uit gebruiksvriendelijkheid en om verwarring te verkomen, zou microsoft nooit zon optie weergeven in windows media player zelf. Het selecteren van een primair "afspeelapparaat" via het configuratiescherm zal voor de meeste gebruikers voldoende zijn.
Verder: gebruik aub de search, dit is een vaker voorkomende vraag, misschien staat ie wel in de FAQ en je topicstart is veel te kort
maar nou kan ik nog altijd niet bijde boxen tegelijk laten werken...
Waarom gebruik je niet gewoon een splitter op de Front Left/Right uitgang van je nieuwe 5.1 kaart (of is het digitaal verbonden)? Op die manier hoef je geen exotische configuraties te proberen of niet gebonden te zijn aan bepaalde software die alleen kan wat je wil. Een splitter is eenvoudig zelf te maken als je weet welke kant van een soldeerbout de warme kant is, en anders kun je zoiets wel voor een zacht prijsje vinden in de winkel.
Met de splitter hoor je in de oude boxen enkel het linkse en rechtse voorkanaal terwijl je nieuwe surroundset nog steeds profiteert van de 5.1 opstelling. Je onboard geluidskaart is in dit geval gewoon overbodig.
Met de splitter hoor je in de oude boxen enkel het linkse en rechtse voorkanaal terwijl je nieuwe surroundset nog steeds profiteert van de 5.1 opstelling. Je onboard geluidskaart is in dit geval gewoon overbodig.
Pagina: 1