Computer rechtop -> Boot niet.

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 00:08
Ik zit samen met een vriend een computer te bouwen uit overblijvselen van mijn PC: Epox Ep58MVP3C-m + AMD K6-2 400 + Voodoo3 2000PCI + 64 Mb pc100 SDRAM. We hebben de computer in elkaar gezet, maar hij doet super vaag. Hij start vaak niet op, als hij het in een configuratie doet, blijft hij het ook wel doen, maar als je er een nieuwe kaart inzet, of er wat dan ook mee doet, start hij niet meer op. Het is ons uiteindelijk gelukt om de computer werkend te krijgen zonder netwerkkaart en met het pc100 geheugen op 66Mhz ingesteld, maar toen wij hem rechtop wouden zetten ging het mis. Liggend bootte de pc wel, en rechtopstaand niet!
We zijn een aantal keer met een werkende configuratie in Windows gekomen, en daar doet alles het. We hebben ander geheugen geprobeerd, een ISA videokaart, een andere netwerkkaart. Nooit is het ons gelukt om met alles erin de PC te laten booten, en 100 Mhz geheugen kunnen we helemaal wel vergeten.
Als iemand enig idee heeft wat hier mis zou kunnen zijn... antwoorden zijn welkom.

• obme_ief
  • Laatst online: 11-05-2022

obme_ief

houd niet van wannebe modjes

weet niet of ik de aangewezen persoon ben, maar sinds ik een comp geheel uitgelegt op tafel nog prima werkende kreeg...
zit alles echt wel goed op zijn plaats?
das eigenlijk alles wat ik in te brengen heb :)

tijd voor verandering.

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 28-08 16:28

Sharky

Skamn Dippy!

het enige wat ik kan bedenken is dat je mobo gewoon kapot is...lijkt me het meest logisch. kijk of er ergens een los ic'tje zit ofzo

This too shall pass

Verwijderd

lijkt me idd sterk dat het aan z'n positie ligt...

ik kan mijn eigen pc in allerlei verschillende standjes ;) booten...(liggend en normaal dus)

btw, volgens mij heeft Sharky gelijk....

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 04-08 18:17
Het kan best aan de stand liggen.
Als je mobo (of ander onderdeel) ergens niet helemaal goed vast zit en staand maakt ie net via een schroefje contact met de kast ofzo dan krijg je sluiting.
Check maar eens of alles goed vast zit.

• Cyberdeck
  • Laatst online: 07-01-2024

Cyberdeck

bizar

Je hebt gewoon een luie computer!! Wil alleen maar liggen en niet staan. Misschien moet je er heel lief tegen praten en een beetje knuffelen! EFFE KNUFFELEN...

;)

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

Volgens mij zit er gewoon iets los of maakt het bord kontakt met de backplate van de kast.

Niet?
[Specs]

• FaceMan
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 25-08 23:33
Eerst even dit, je moet je geheugen wel op 100mhz laten draaien, anders werkt je amd proc niet --> een amd proc heeft verplicht 100mhz nodig. Laat je een amd proc met 66 mhz geheugen draaien, dan krijg je de problemen die je nu hebt....
Wilt je geheugen niet op 100mhz booten dan is der waarschijnlijk een foutje met je geheugen, wat ik zou proberen is om ff een stukkie geheugen uit je eigen pc te rippen en dat er ff in te stoppen kijken of die dan wel boot.

Bijna 100% zeker dat het aan het geheugen ligt :P

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

Faceman...LEZEN !
hij zegt dus dat zijn pc het wel doet als ie op zijn/haar kant ligt en niet als ie rechtop staat en:
We hebben ander geheugen geprobeerd, een ISA videokaart, een andere netwerkkaart
maar goed, toch aardig dat je ook wilde helpen, toch?

Niet?
[Specs]

Pagina: 1