[XP] Kom niet in recovery console - password geweigerd?*

Pagina: 1
Acties:

• Boegel
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-01-2018

Boegel

just boegel

Topicstarter
Ik zit met een vreemd probleempje, eerst even schetsen:

Ik heb deze middag een poging gedaan om een linux distro te installeren op mijn laptop... Na enige miserie met Xwindows heb ik het ding er weer afgegooid (partities gedeletet met PM). Nu had ik LILO als bootmanager staan, en dat wil ik natuurlijk fixen :)

Ik boot vanaf mijn winXP cd, ram R voor recovery, kies mijn windows partitie met '1', tik mijn admin paswoord... En dan zegtie dat de paswoord fout is... Ik typ ZEKER niets verkeerd, heb letter voor letter gecheckt (waar ik de windows partitie moet kiezen), dus het is niet zo dat mijn toetsenbord in qwerty staat zonder dat ik het wil ofzo...

Ik heb mijn admin paswoord ook al aangepast in windows zelf, maar zonder resultaat...

Iemand tips?

boegel - er zijn maar 10 soorten mensen in de wereld: diegene die het binaire stelsel kennen en diegene die het niet kennen

Verwijderd

Het paswoord dat je daar moet ingeven is niet het paswoord van de 'administrator'-account van Windows, maar het paswoord voor de recovery-account dat je hebt opgegeven bij de eerste installatie van Windows. Ik hoop dat je dat nog ergens hebt...

• Boegel

Boegel

just boegel

Topicstarter
Vreemd... ik maak maar gebruik van 2 paswoorden, en geen van beide werkt...
Is er een manier om dat paswoord te achterhalen in Windows zelf ? Moet bijna wel, alleen, hoe :s

boegel - er zijn maar 10 soorten mensen in de wereld: diegene die het binaire stelsel kennen en diegene die het niet kennen

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-05 23:22
AFAIK is dat niet mogelijk. Volgens mij kan je wel je SAM-table hacken. Wellicht dat één van de hogere goden dit weet?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• sjoerdb2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-05-2025
er zwerven isootjes langs van mini-linux-distributies die ervoor gemaakt zijn om je passwoorden van windows te kraken...

google?

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-05 15:31
Er zijn zat admin tools waarvan je kunt booten, en vervolgens gewoon in een windows omgeving komt waarna je met 1 klik van de muis je wachtwoord kunt veranderen.

http://www.winternals.com...commander2002.asp?pid=erd

Locksmith, a powerful utility for unlocking lost passwords on Windows NT/2000/XP/Server 2003 systems has been incorporated into other Winternals products, and is no longer sold as an add-on module.

The Locksmith utility provides an easy-to-use Wizard. You select the account whose password you wish to change from a drop-down menu, then enter and confirm the new password. When you reboot the system, the new password will take effect.

If you've been locked out of a Windows system and need to immediately replace a lost or forgotten Administrator password, you may purchase the emergency-download version of ERD Commander 2003 here.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Mensen, er zijn genoeg tools om een aantal Windows wachtwoorden te resetten. Ik vindt het interessanter als in dit topic de kernvraag van de topicstarter wordt besproken; welk wachtwoord verwacht windows bij aanmelding op de recovery console, en waarom werkt dat nu plotseling niet? :)

Overigens is het wachtwoord wat Windows verwacht volgens mij wel degelijk het Adminstrator-wachtwoord; en het is raar dat die het nu niet zou doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Spider.007 op 14-04-2004 18:18 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Boegel

Boegel

just boegel

Topicstarter
Spider.007 schreef op 14 april 2004 @ 18:18:
Overigens is het wachtwoord wat Windows verwacht volgens mij wel degelijk het Adminstrator-wachtwoord; en het is raar dat die het nu niet zou doen.
Ow, en ik maar klooien met die LockSmith, waarvoor je trouwens via een andere pc en een seriële kabel (die ik niet heb liggen |:( ) toegang moet krijgen tot de te kraken pc...

Als het toch het adminpaswoord is, waarom werkt het dan niet ? 8)7

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Boegel schreef op 14 april 2004 @ 18:59:
[...]

Ow, en ik maar klooien met die LockSmith, waarvoor je trouwens via een andere pc en een seriële kabel (die ik niet heb liggen |:( ) toegang moet krijgen tot de te kraken pc...

Als het toch het adminpaswoord is, waarom werkt het dan niet ? 8)7
Laat 'm eens leeg of geef de computernaam op. Misschien pakt hij dat als wachtwoord. (I know, het klinkt onwaarschijnlijk maar het was bij mij weleens de oplossing.)

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Titel edit zodat het OS in je topictitel staat - verder omschrijft '2 admin paswoorden ?' eigenlijk niet eens je probleem, dus ik gooi heel je topic titel maar om :P

• Boegel

Boegel

just boegel

Topicstarter
AtleX schreef op 14 april 2004 @ 19:28:
[...]

Laat 'm eens leeg of geef de computernaam op. Misschien pakt hij dat als wachtwoord. (I know, het klinkt onwaarschijnlijk maar het was bij mij weleens de oplossing.)
Beide geprobeerd... Leeg laten was zelfs mijn eerste poging, omdat ik er van overtuigd was dat ik mijn admin paswoord leeg gelaten had...

Nog steeds geen succes, en ik heb al alle mogelijke paswoorden geprobeerd die ik kan mij indenken... Bestaat er dan echt geen manier om dit te hacken ? Als je op Google op dergelijke dingen zoekt kom je enkel op warez sites uit :/

edit:

Na nog maar eens een search op google:

http://support.microsoft....aspx?scid=kb;EN-US;308402

Blijkt dat het aan MS zelf ligt... :s (aan wie anders :p)

Maar nu heb ik die hotfix nodig, maar om nu daarvoor die support te gaan bellen :s
Is er geen andere manier om een dergelijke hotfix te bekomen?

[ Voor 21% gewijzigd door Boegel op 14-04-2004 23:35 ]

Pagina: 1