[W2K-S] Probleem met custom database software

Pagina: 1
Acties:

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Op een netwerk met Windows 2000 Server moet een (in visual basic 3 geschreven) custom database programmaatje draaien. De server die ingelogd is met administrator doet het goed, het programma werkt en de data staat op netwerkschijf Q.

Nu heb ik het geïnstalleerd op de clients (domein, active directory, Windows XP Pro) en daar werkt het alleen goed onder administrator. Anders rapporteert het oude programma'tje "File/path access error". Dit is direct al, dus niet bij het benaderen van een netwerksource!

Het vreemde is, als ik inlog met de administrator account werkt het wél. Ik heb de NTFS permissies voor alle users op "Volledig beheer" gezet, maar nog steeds werkt het alleen als admin en niet als user.

Zijn er policies waar dit mee op te lossen is? Waarom werkt het instellen van de NTFS permissies wél met administrator maar niet met een user, en voorop, hoe los ik dit op? :D

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kijk even met 'regmon' en 'filemon' (van www.sysinternals.com) waar je precies de access denied op krijgt - en probeer dit op te lossen :)