Toon posts:

[xp] niet meer booten door bootmagic.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een laptop met Windows XP geinstalleerd.
Deze laptop heeft GEEN floppy drive.
Nu heb ik (met mijn stomme kop) bootmagic 8 geinstalleerd, en na booten, kreeg ik een foutmelding van bootmagic.

Ik heb dus geen rescue diskettes.

Dus ik een bootable cd-rom erin, FDISK /MBR gedraaid, maar nu wil WinXP niet meer booten.

Bootmagic heeft van de c schijf de d schijf gemaakt, en de d schijf is er niet meer.

Hoe kan ik nu onder dos? ervoor zorgen dat de c schijf weer d wordt, en de 'oude' c schijf weer terug komt.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Heb je niet de beschikking over een andere computer waar je de bootfloppies kunt creeren, zodat je deze vervolgens op CD kunt branden (bijvoorbeeld mbv. Nero)? Dit heb ik ook gedaan en werkt geweldig :)

Onder DOS wordt het lastig om deze wijziging weer ongedaan te maken tenzij je met fdisk overweg kunt. Kijk dan even hierzo: FDISK FAQ :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Bootable cd-rom gemaakt met Bootmagic rescue cd, maar probleem blijft.

Enige oplossing lijkt me nu opnieuw install WinXP. Maar wil graag nog proberen om mijn data te behouden...
Enig idee hoe?

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
een repair draaien van de XP installatie? Het zal er allemaal niet beter op worden, maar je hebt je data nog, en hij zal waarschijnlijk booten..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-05 11:28
Heb je het ook geprobeerd met Partition Magic?
Bootmagic is van dezelfde toko, dus misschien zit dat er bij.

• deleenheir
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-05 15:01
mss is je C gemarkeerd als een onstabiele partitie... en dan wordt ie neit meer herkent als partitie... er is wel een tooltje waarmee je in dos die partitie geforceerd stabiel kan maken... maar wel met kans op data verlies. Zoek maar eens op google. ik weet alleen niet meer hoe zo'n unstable partition door partition magic genoemd wordt...

"If it works, don't fix it"

Verwijderd

Topicstarter
Windows XP Repair gedraaid en alles werkt weer :)

Nou ja alles....., m'n D schijf is m'n C schijf geworden, en m'n C schijf is m'n D schijf.

Dus nu staat WinXP op D, en mijn eigen data op C.

Kan het nu kwaad om C en D om te draaiien: ? Of ben ik dan weer terug bij af :?

>> 1 minuut later <<
Jemig de pemig, via computer management >> disk management, krijg ik de melding "Windows cannot modify the drive letter of your system volume of boot volume" :r
Nee, Windows zelf kan dat niet, maar Symantec Bootmagic dus wel :(

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2004 19:26 ]

Pagina: 1