Toon posts:

1600+ na unlock gezien als 1500+

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een AMD 1600xp+ nu ben ik hem een aan de tand aan het voelen en kwam erachter dat ie gelocked was.

Nu heb ik verschillende posts gelezen die aangaven dat je zo'n CPU kon unlocken dmv electro lijm op de L1 bruggen te smeren (met secondelijm als onderlaag):

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1008519815.jpg

L1 brug:
Afbeeldingslocatie: http://www.overclockers.com/tips693/xpl1.jpg

Hier vond ik mijn grootste inspiratiebron

Nog 1 extra voor vergelijking

Na dit allemaal te hebben gedaam geeft hij in de bios en in CPU-Z aan dat het een AMD 1500xp+ is (de multiplier staat nu op 10 ipv de originele 10.5 :()

Ik heb een Asus A7V266 als mobo met 1015 beta 003 bios
Dingen die ik al gedaan heb:

CMOS gecleared... geen effect
CPU schoongemaakt met alcohol en wasbenzine... geen effect

Weet iemand hier een oplossing voor ? :?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2004 17:12 ]

Verwijderd

De cpu is niet unlockt, en dus is het mislukt? Anders zie ik het probleem niet, want je kan gewoon de multiplier in je bios instellen.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-02 11:23

Sick Nick

Drop the top!

Hij is unlocked nu, gooi dan de MP gewoon weer op 10.5 of hoger. Zie het echte probleem nu niet echt hoor :?

Verwijderd

Topicstarter
het probleem is nu juist dat de multiplier gelocked staat op 10 IPV 10.5 en dat hij niet meer te veranderen is naar een andere multiplier frequency

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2004 17:02 ]

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-02 14:22

w0w

Dan weet ik voor 99,9% zeker dat de unlock die gelukt is...

Verwijderd

Welke bruggen heb je gelijmd? Mogelijk heb je je CPU nu gemod naar MP10/XP1500+ Vermeld even in je startpost welke L1-bruggen je hebt gemod. Daarnaast zie ik in de artikelen dat ze daar een 1800+ gebruiken die andere bruggen heeft.

Verwijderd

Topicstarter
yojordi schreef op 14 april 2004 @ 17:02:
Dan weet ik voor 99,9% zeker dat de unlock die gelukt is...
Als ie gelukt zou zijn zou ik alle multipliers kunnen kiezen maar dat is nu dus niet het geval

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 17:01:
het probleem is nu juist dat de multiplier gelocked staat op 10 IPV 10.5 en dat hij niet meer te veranderen is naar een andere multiplier frequency
Wat zijn je overige system specs (moederbord vooral)?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 17:04:
[...]

Wat zijn je overige system specs (moederbord vooral)?
Asus A7V266 rev. 1.07 (zie PC Specs)

• Patrlck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:19
Dus je heb um schoongemaakt met wasbenzine?? Dus die lijm is er nu af?? En de mp blijft daarbij op 10??

Verwijderd

Topicstarter
SchiedamLauw schreef op 14 april 2004 @ 17:09:
Dus je heb um schoongemaakt met wasbenzine?? Dus die lijm is er nu af?? En de mp blijft daarbij op 10??
nee, de lijm zit er nog op en heb hem al 2 keer eruit moeten halen omdat ik dacht dat ik het verkeerd had gedaan wat telkens hetzelfde resultaat gaf... :|

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2004 17:18 ]

• Patrlck
  • Laatst online: 17:19
Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 17:11:
[...]

nee, de lijm zit er nog op en heb hem al 2 keer eruit moeten halen omdat ik dacht dat ik het verkeerd had gedaan wat telkens hetzelfde resultaat gaf... :|
Kan je dan niet de lijm eraf halen en dan kijken oftie weer normaal is.. als dat het geval is dan heb je misschien de verkeerde L poorten gelijmt ofzow.. (heb niet zoveel verstand van dat unlocken ;) )

Verwijderd

Topicstarter
SchiedamLauw schreef op 14 april 2004 @ 17:24:
[...]

Kan je dan niet de lijm eraf halen en dan kijken oftie weer normaal is.. als dat het geval is dan heb je misschien de verkeerde L poorten gelijmt ofzow.. (heb niet zoveel verstand van dat unlocken ;) )
haha, je moet nu juist de L1 brug pakken omdat het anders geen nut heeft.
Maar misschien heb je niet echt door dat het voor mij redelijk veel werk is om alles weer los te koppelen (maar wat eigenlijk wel de oplossing zal moeten zijn).

Ik denk dat ik alles maar weer loshaal en met wasbenzine schoonmaak.
en daarna weer opnieuw begin.

tenzij iemand een andere oplossing weet :z

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 17:27:
[...]

haha, je moet nu juist de L1 brug pakken omdat het anders geen nut heeft.
Maar misschien heb je niet echt door dat het voor mij redelijk veel werk is om alles weer los te koppelen (maar wat eigenlijk wel de oplossing zal moeten zijn).

Ik denk dat ik alles maar weer loshaal en met wasbenzine schoonmaak.
en daarna weer opnieuw begin.

tenzij iemand een andere oplossing weet :z
Tip: doe het de volgende keer gewoon met potlood. Het werkt echt uitstekend, je moet gewoon de punt in het putje drukken en dan een dikke potlood streep er overheen. Je zou ook gewoon de multiplier hoger kunnen locken zoals hier uitgelegd staat http://fab51.fc2web.com/pc/barton/athlon-e23.html#L3 .

Edit:

Hmm, laat dat laatste maar zitten. Probeer eerst de proc te unlocken, zo nodig met potlood.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2004 18:05 ]

• w0w

w0w

Ik snap je probleem alleen niet echt TS. Je weet zelf dat de mod niet is gelukt, maar wat wil je nu dat wij gaan zeggen/doen? je zult hem gewoon ongedaan moeten maken en daarna nog een keer proberen...

Verwijderd

Topicstarter
yojordi schreef op 14 april 2004 @ 18:50:
Ik snap je probleem alleen niet echt TS. Je weet zelf dat de mod niet is gelukt, maar wat wil je nu dat wij gaan zeggen/doen? je zult hem gewoon ongedaan moeten maken en daarna nog een keer proberen...
Heb hem ongedaan gemaakt en opnieuw geprobeerd..
Nu kan ik in de bios alleen kiezen voor 600 Mhz of 800 Mhz (of manual)
maar als ik 1 van die 3 kies blijft ie maar rebooten :r

Ik ga hem nu helemaal schoonmaken OPNIEUW
en dan alles van voor af aan doorlopen ;(

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 18:04:
[...]

Tip: doe het de volgende keer gewoon met potlood. Het werkt echt uitstekend, je moet gewoon de punt in het putje drukken en dan een dikke potlood streep er overheen. Je zou ook gewoon de multiplier hoger kunnen locken zoals hier uitgelegd staat http://fab51.fc2web.com/pc/barton/athlon-e23.html#L3 .
Het is nu juist dat je met een palomino core niet met potlood kan werken..

Alleen de durons kunnen dat aan (naar mijn weten)

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-02 18:41
Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 20:21:
[...]

Het is nu juist dat je met een palomino core niet met potlood kan werken..

Alleen de durons kunnen dat aan (naar mijn weten)
HUH, wel heel vaag verhaal.
Is dus niet zo....

Verwijderd

Topicstarter
Heb het nu voor de 5e KEER alles eraf gehaald en opnieuw gedaan

eerst krijg ik in de bios een keuze uit 600/800Mhz
als ik daarna clear CMOS doe ziet ie een AMD 1500+ ipv een 1600+

Hoe kan dit eigenlijk dat mijn computer hem als een 1500+ ziet, ligt het aan een bepaalde brug die ik verkeerd heb verbonden ??
Weezer-DC schreef op 14 april 2004 @ 20:27:
[...]

HUH, wel heel vaag verhaal.
Is dus niet zo....
Zal ik t maar met potlood proberen dan?

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2004 21:01 ]

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-02 08:39

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Die foto in je topic start; is dat een foto die jij gemaakt hebt of is die uit die link van je? Zo te zien is er nu niets mee gebeurt.

T60P Widescreen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu verschillende dingen geprobeerd..

Ik heb zelfs al geprobeerd hem in originele staat terug te krijgen
maar zelfs dat lukt me niet.... 8)7

Weet iemand (die dit ook ergens heeft gelezen/meegemaakt) waar of hoe ik dit kan oplossen :/

Verwijderd

Topicstarter
Seesar schreef op 14 april 2004 @ 21:07:
Die foto in je topic start; is dat een foto die jij gemaakt hebt of is die uit die link van je? Zo te zien is er nu niets mee gebeurt.
is een foto uit het voorbeeld van tweakers.. mijn tutorial voor het unlocken van de CPU

• w0w

w0w

En als je nou zonder die mod hem weer probeert? is het dan gewoon weer een 1600+? Anders moet je hem misschien maar laten uitvoeren door iemand die iets handiger is..

Verwijderd

Het unlocken van een palomino wil nog wel eens mis gaan. Wat helpt is het heel licht opschuren van de puntjes. Kijk daar wel mee uit, want als je het te grof doet zijn ze weg.

In de search zijn de topics hierover niet te tellen btw.. Maar je hebt de search natuurlijk al lang gebruikt ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu verschillende keuzes die ik kan maken voor t unlocken:

1. ipv zilver lijm potloodstrepen gebruiken... om L1 bruggen te verbinden

Weet iemand of dit dan wel werkt
er bestaat namelijk een kans dat ik de puntjes redelijk verkracht heb dat ze helemaal geen contact meer kunnen maken (tis al de 5e keer dat ik opnieuw heb moeten beginnen).

2. een dun draadje pakken en de pinnetjes met elkaar verbinden (onderkant CPU)
linkje

voorbeeld:
zo'n draadje om die goude puntjes wikkelen
Afbeeldingslocatie: http://www.chello.nl/~b.zuidema/pic5.jpg

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2004 13:41 ]

Verwijderd

Die beta bios die erin zit nu is die wel ok,zou kunnen dat die corrupt is hè,ff een andere proberen zou dat 1500+ 1600+ geval kunnen oplossen mss.

Verwijderd

Topicstarter
Update:

Heb hem WEEEER eruit gehaald en alles opnieuw gedaan... :r

Nu kan ik alleen kiezen uit 700 Mhz of 900 Mhz (Multiplier staat nu gelocked op 7 ipv de standaard 10.5)

heeft iemand andere oplossing voor me want begin beetje zonder ideeen te komen
volgens mij heb ik mijn cpu gemold :'(

edit: Misschien kan het aan mijn geleidende zilverlijm liggen...

stukje uit ander topic:
Aham brahmasmi schreef op 03 december 2002 @ 13:16:

Dat spul bij de elektroboer heb ik ook gezien, pierre-oord ('t was idd €4,99). Dat spul in een flesje was helemaal geen lijm, maar juist een soort desoldeersspul (er zat zilver, hars en oplosmiddel in geloof ik). Niet geschikt om geleidende verbindingen mee te maken dus

Je moet dus geleidende zilverlak of -lijm hebben, anders gaat het idd niet werken. Solderen kan dus ook best, als je een soldeerbout met een fijne punt en een vermogen van minder dan 25 W hebt (geen brandstok dus maar een 'soldeernaald' of microsoldeerboutje voor SMD's enzo).

(tis een duits product dus heb t vertaald)

Conducting Silver
Suspension uit zilverpoeder, hars en oplosmiddelen

Is dit wel een goede lijm om geleidende verbindingen mee te leggen ?

[ Voor 103% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2004 15:46 ]

• pierre-oord
  • Laatst online: 15-01 10:55
* pierre-oord is here

Dat duitste spul is er prima voor, is ook een lijmsoort, droog op, en klaar. Werkt prima, ik heb er vroeger succesvol palomino's mee geunlocked. Ik ben het spul ook eens ergens op internet tegengekomen. Het heet iets als conducting silver leit ofzo. Ik heb de verpakking hier niet meer, maar het werkt prima.

Het spul is dus geen desoldeerspul! Het geleid met een multimeter als je het goed aanbrengt gewoon tot 0 ohm :) (met een goede meter zal dat wel 0,0001 ohm zijn magoe).

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:34
Zoals Perre-oord al zei geleid goed ook op duronnetjes van een vriend,
maar heb jij je processor al eens met een multimeter nagemeten of de puntjes contact maken?

Verwijderd

Topicstarter
SmoothTweaker schreef op 15 april 2004 @ 16:28:
maar heb jij je processor al eens met een multimeter nagemeten of de puntjes contact maken?
Specificaties Zilverlijm:

Leitsilber 0.02-0.1 Ohm/cm2

Trouwens.. de houdbaarheid van deze lijm is tot juni 1991, is dat erg ?.. blijkbaar liep het product niet heel denderend :>

Nee, heb mijn proc. niet nagemeten met multimeter.. heb zo'n ding niet thuis moet dus even gaan navragen of ik hem ergens vandaan kan ritselen..

ps. Multiplier is nu dus wel gelocked op 7
heb het al 5 keer geprobeerd.., alle 5 de keren werkte die wel maar niet unlocked. Terwijl ik alles heb gecontroleerd met vergrootglas en telkens na elke failure ALLES erafgehaald en opnieuw begonnen...

Eerste 3 keer ik hem nog wel op 1500+ maar nu staat hij gewoon op 933/700Mhz vast en wil ie niet meer veranderen... |:(

ben ten einde raad

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2004 20:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
SmoothTweaker schreef op 15 april 2004 @ 16:28:
Welke stand moet ik hem dan zetten om te kijken of ie geleid ?

Ik heb deze multimeter kunnen regelen:
Afbeeldingslocatie: http://images.google.nl/images?q=tbn:GWqpdz662r8J:www.solarlink.de/Images/multimeter.gif

Ik zag op Tomshardware een film waar ze de stand (weet het niet 100% zeker) op 10A hadden staan....

hoe moet ik dit meten precies doen.. (is er niet ergens een tutorial voor ofzo)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2004 15:19 ]

• Bliep
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-01 16:07
op ohm, dat kun je ook zien als je de 2 pennetjes tegen elkaar doet dan slaat het wijzertje uit (ookal is het digitaal :p )

Verwijderd

Topicstarter
Killerhond schreef op 18 april 2004 @ 15:23:
op ohm, dat kun je ook zien als je de 2 pennetjes tegen elkaar doet dan slaat het wijzertje uit (ookal is het digitaal :p )
hehe.. heb nooit zo goed opgelet tijdens natuurkunde..
welke stand moet ik hem dan zetten?
2000k, 200k, 20k, 2000, 200

welke kant moet ie dan uitslaan ?
of is het al goed al ie uitslaat

/me weet echt weinig hiervan af

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2004 15:36 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 april 2004 @ 15:29:
[...]

hehe.. heb nooit zo goed opgelet tijdens natuurkunde..
welke stand moet ik hem dan zetten?
2000k, 200k, 20k, 2000, 200

welke kant moet ie dan uitslaan ?
of is het al goed al ie uitslaat

/me weet echt weinig hiervan af
Het maakt niet uit welke stand. (zet m btw maar op 200, dan kan je het preciezer aflezen, de weerstand is (hopelijk) toch niet groter dan 200 Ohm) Als je ergens de weerstand van wilt meten hou je de 2 dingen tegen de contactpuntjes. Op het schermpje verschijnt er dan een getal (ligt eraan welke stand ie staat) wat afloopt. Op een gegeven moment stopt ie. Dat is de weerstand. Al is dit 0, dan heb je een weerstandloze verbinding. Al gebeurt er helemaal niets, dan is er geen verbinding. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2004 15:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb alles maar ongedaan gemaakt...
had gewoon te hard gedrukt met schoonmaken dat de koper te zien was op de CPU.. :(

heb het nog proberen te verhelpen met secondelijm maar heeft geen baat gehad.

zelfs niet met de multimeter funcitoneerde ook niet zoals ie hoorde..

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2004 23:14 ]

Pagina: 1