Toon posts:

AMD 2000+ overklokken (manually)

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb een AMD XP2000+ Ik wil hem graag overklokken naar 2000 mhz. Hoe gaat dit? Bij 333 MHZ op FSB krijg ik geen beeld. Kan ik hem zomaar manual via het bios overklokken? Het moederbord ondersteund tot 400 MHZ FSB, er zit ook 400 MHZ ddr geheugen in. Het moederbord is een K7S41 Asrock moederbord met een SIS 741 chipset. Ik heb al dingen gezien met potloodstreepjes etc, dat ben ik niet van plan. Dus een jumpertje ergens verzetten en via het bios de snelheid upgraden bitte!

Who can help me out?

Merci!

Wouter Glaser

Verwijderd

Lees de FAQ maar eens goed door ;)

hmmmz, zo te zien aan je post history ben je een beetje hardleers niet?

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2004 16:33 ]

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01-2025

pasta

Ondertitel

Hier wordt naar verwezen in vorige topic. Ik kan je aanraden om hier es te kijken :)

Signature

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02 15:57
zoals gezegt FAQ goed lezen.. en ondersteunt je mobo FSB veranderingen per MHz? probeer dan stapje voor stapje omhoog te gaan, en GOED te letten op je temps.

Wat voor core is het trouwens? (Geen palomino hoop ik voor je?)

offtopic:
"hmmmz, zo te zien aan je post history ben je een beetje hardleers niet?"
Dat viel mij ook al op ja :)

[ Voor 25% gewijzigd door geez op 14-04-2004 16:38 ]

Verwijderd

8)7 Ik heb een XP2500+ Barton en wil 'm graag overclocken naar 3500MHz. Helaas kan de CPU dit niet aan 8)7 . Kortom. Lees de FAQ, zoek via Google en doe alles stap voor stap. Veel succes! Wil ie niet hoger? Dan zit ie aan de max.

Het is niet voor niks dat alle topics van de TS zijn gesloten.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2004 17:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
geez schreef op 14 april 2004 @ 16:35:
zoals gezegt FAQ goed lezen.. en ondersteunt je mobo FSB veranderingen per MHz? probeer dan stapje voor stapje omhoog te gaan, en GOED te letten op je temps.

Wat voor core is het trouwens? (Geen palomino hoop ik voor je?)

offtopic:
"hmmmz, zo te zien aan je post history ben je een beetje hardleers niet?"
Dat viel mij ook al op ja :)
Via het bios kan ik idd per mhz overklokken. Kan je mij adviseren wat een max. tempratuur is?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 16:33:

Sorry Flipke, ik respecteer idereen maar als we dit soort kinderachtige uitspraken gaan doen dan reageer ik daar op. Ik ben al sinds mijn zesde bezig met computers, meer dan 15 jaar dus. Echter ik heb nog nooit overgeklokt, daarnaast help ik af en toe wat kennissen en familie met de pc. Ook bij het bedrijf waar ik stage loop doe ik wat onderhoud zo nu en dan. In de FAQ staat niets over per MHZ. overklokken. Ik ben niet dom ik kan lezen en neem ook aanbevelingen voor lief. Ik vind het ook leuk dat dat je zo reageert, maar als je het allemaal zo goed weet geef mij dan raad waar ik wat mee kan.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 18:53:
[...]

Via het bios kan ik idd per mhz overklokken. Kan je mij adviseren wat een max. tempratuur is?
Gewoon lekker met een klein aantal omhoog gaan. Ga net zo hoog totdat het systeem niet meer stabiel draaid.
Qua temps: Zorg dat je CPU onder de 60 graden blijft ongeveer. ;)

🌞🍃

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:06

DaWaN

'r you wicked ??

DataBeest schreef op 14 april 2004 @ 18:56:
[...]

Gewoon lekker met een klein aantal omhoog gaan. Ga net zo hoog totdat het systeem niet meer stabiel draaid.
Qua temps: Zorg dat je CPU onder de 60 graden blijft ongeveer. ;)
Als het een Palomino is: niet overklokken (die dingen zijn gemaakt voor stock speeds) en de temp onder 50 zou ik maar zeggen, die Asrock sensors liegen namelijk ;)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-02 12:48
Lees dit eens door zou ik zo zeggen:
http://www.madshrimps.be/?action=gethowto&howtoID=43

Kijk de volgende keer wel eerst even in de FAQ en gebruik de search dat wordt hier wel gewaardeerd ;)

[ Voor 2% gewijzigd door MonkeySandwich op 14-04-2004 20:06 . Reden: typo ]

Verwijderd

zal snel gesloten worden :+
333 fsb is een grote stap je moet natuurlijk ook Vcore omhoog gooien :D

je bent zeker hard leers zeg 5 topics ongeveer na 3 posts gesloten :+
Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 16:33:

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2004 20:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
AMD Mafkees schreef op 14 april 2004 @ 19:02:
[...]

Als het een Palomino is: niet overklokken (die dingen zijn gemaakt voor stock speeds) en de temp onder 50 zou ik maar zeggen, die Asrock sensors liegen namelijk ;)
Het is een thunderbird XP2000+.. Of kan dat ook een palomino zijn :S

Verwijderd

Topicstarter
Mythrill schreef op 14 april 2004 @ 19:56:
Lees dit eens door zou ik zo zeggen:
http://www.madshrimps.be/?action=gethowto&howtoID=43

Kijk de volgende keer wel eerst even in de FAQ en gebruik de search dat wordt hiet wel gewaardeerd ;)
Kijk die Madshrips daar heb ik nou wat aan. Daar staat voor een leek uitgelekt hoe je moet overclocken.. Thanks!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 19:59:
zal snel gesloten worden :+
333 fsb is een grote stap je moet natuurlijk ook Vcore omhoog gooien :D

je bent zeker hard leers zeg 5 topics ongeveer na 3 posts gesloten :+

[...]
Wat is Vcore? Ja ik had twee topics idd begonnen met eerst het idee dat het geen 2000+ was en toen had ik als titel overklocken, en toen vice versa. Maar het is dus wel een 2000+.. Maar is dat allemaal zo belangrijk? Jullie doen alsof ik een misdaad heb begaan :(

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:04

Exigence

dnkroz

Overclocken is niet zomaar een FAQ volgen en de instellingen overnemen. Was het maar waar :/

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02 15:57
Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 20:03:
[...]
Het is een thunderbird XP2000+.. Of kan dat ook een palomino zijn :S
bestaat die? volgens mij niet, maar goed. controleer eens met een programma als CPU-Z? En met per MHz verhogen bedoelde ik dus wel de FSB he ;)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
als je de FAQ eens goed door neemt denk ik dat je er best wel uikomt

kom je er daarna echt niet uit dan kan je altijd nog een topic openen, als ik je post zo bekijk heb je namelijk die FAQ niet gelezen

als je het nou gewoon ff door neemt, dan weet je iig waar je mee bezig bent

[ Voor 17% gewijzigd door PilatuS op 14-04-2004 20:20 ]

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-02 12:48
Je moet ergens beginnen voordat je diehard overclocker wordt ;)

Ik ben eigenlijk ook nog maar een "beginner", maar voor hoe lang nog }) Veel lezen (o.a. in een aantal topics hier) en voorzichtig aan proberen. Voltmods komen later nog wel een keer voor mij, vooral niets overhaast doen en je systeem goed in de gaten houden B) .

Nou krijg ik natuurlijk zodra ik me Lanpartty + mobile aansluit meteen een corrupt bios, echt wat voor mij }:O

[ Voor 7% gewijzigd door MonkeySandwich op 14-04-2004 20:23 ]

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

wouterglaser, hier op GoT, en zeker in Die-Hard Overclocking en Cooling, wordt toch echt wel een beetje niveau en kennis verwacht. Heb je dat (nog) niet, dan wordt er verwacht dat je daar eerst aan gaat werken, voordat je topics opent.

Dit topic komt nogal lui over, vandaar dat ik deze dicht doe. Overclocken leer je nog altijd het beste door te proberen, te testen, te lezen...enzovoort. Vandaar dat deze dicht gaat.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.