Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Feat] topictitles niet toestaan als alles tussen [ ] staat

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Duidelijker kan ik de topictitel niet maken ;)

Er zit al sinds tijden een waarschuwing in React die voorkomt dat je een lege topictitel kan posten. Wat me echter dagelijks opvalt, is dat users moeite hebben met een goede titel verzinnen, en deze daarom tijdelijk openlaten. Ze vullen dan wel alvast de catagorie in, tussen blokhaken.

Het vervelende is dat ik vrijwel dagelijks tegenkom, dat na het tikken van de post gewoon op verstuur wordt gedrukt, en men vergeet de titel af te maken. Een aantal voorbeelden van vandaag:

[rml][ html] tekst aanpassen in html pagina*[/rml]
[rml][ Flash MX][/rml]

(Hopen dat een mod de titels niet snel fixt :P)

Kan er een feature inkomen, die de gebruiker net als bij een lege titel waarschuwt wanneer er enkel [******] staat? :*

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-11 22:17

chem

Reist de wereld rond

Uh, nee.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-11 09:42

JHS

Splitting the thaum.

Dat kost denk ik erg veel moeite, en de voordelen zijn maar beperkt, moeten users maar beter opletten, imho

DM!

• sdomburg
JHS schreef op 14 april 2004 @ 16:55:
Dat kost denk ik erg veel moeite, en de voordelen zijn maar beperkt, moeten users maar beter opletten, imho
Paar regels code lijkt me.

Daarbij zijn het wel de userts die moeten opletten, maar andere users en mods die het weer moeten wijzigen hebben er last van.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Wat je je moet afvragen is : Wat is een slechte titel ?
Een korte titel hoeft niet perse fout te zijn, een lange titel kan veel fouter zijn.
Het probleem is alleen, hoe vang je zoiets af in code ? En dat gaat volgens mij niet zo makkelijk, hetgeen jij hopelijk ook zult beseffen als je er wat langer over nadenkt ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• sdomburg
moto-moi schreef op 14 april 2004 @ 17:00:
Wat je je moet afvragen is : Wat is een slechte titel ?
Een korte titel hoeft niet perse fout te zijn, een lange titel kan veel fouter zijn.
Het probleem is alleen, hoe vang je zoiets af in code ? En dat gaat volgens mij niet zo makkelijk, hetgeen jij hopelijk ook zult beseffen als je er wat langer over nadenkt ;)
Je leest niet goed :P

Om een normale titel zullen geen blokhaken staan, dat is alleen als je vergeet het eigenlijke in te vullen. Je hebt bijvoorbeeld een probleem met je netwerkdrivers onder windows XP en plaatst deze in WOS. Je neemt als titel "[XP]" en laat de rest nog even vrij. Je vergeet dit en post het zo, terwijl je eigenlijk "[XP] Drivers netwerkkaart" oid. wilde hebben.

Is toch niet moeilijk af te vangen? Zet onder dezelfde code die lege topictitels controleert een paar regels die controleert of de titel niet uit [norml]"• " bestaat.

[ Voor 3% gewijzigd door sdomburg op 14-04-2004 17:04 ]

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:02

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Dan beperk je mijn topictitel en imo compleet overbodige check. Wanneer ik mijn titel alleen uit [TEKST] laat bestaan kan dit best bruikbaar en goed zijn.

En als chem (parse devver) er niks in ziet, dan kan je het eigenlijk wel vergeten ;)

[ Voor 4% gewijzigd door We Are Borg op 14-04-2004 17:46 ]

• sdomburg
We Are Borg schreef op 14 april 2004 @ 17:46:
Dan beperk je mijn topictitel en imo compleet overbodige check. Wanneer ik mijn titel alleen uit [TEKST] laat bestaan kan dit best bruikbaar en goed zijn.
Voorbeeld?

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:02

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Voor GoT? Geen at this moment :). Ik denk (ben geen parse devver) dat chem geen zin heeft om alleen GoT specifieke dingen te maken. React is een algemeen product en voor andere klanten heeft deze feature echt 0 toegevoegde waarde :). Kan er totaal naast zitten, maar dan zal chem of een andere parse devver dat snel zeggen denk ik zo ;)

[ Voor 20% gewijzigd door We Are Borg op 14-04-2004 18:07 ]

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Tegenvoorbeeld: in W&L/MED worden structureel geen blokhaken in titels gebruikt, voor HK/LA zijn ze soms overbodig en soms niet, kortom: [] is zowel policy- als topic-afhankelijk.

Wil je dat met "een paar regels" code oplossen, dan heb je wel een 42e generatie-taal nodig :X

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Wat ik me nog als feature zou kunnen voorstellen is een listbox in een aantal subfora waar je als je een topic start uit kan kiezen, bijvoorbeeld in WOS iets als:

Of geen titel als je niets kiest uit het lijstje (is geloof ik al eens eerder voorgesteld). Maar dat is inderdaad iets wat wel heel specifiek zou zijn voor GoT, vandaar dat ik me ook goed voor kan stellen dat men bij Parse niet staat te springen om zoiets op te nemen. Daarnaast zou je met het probleem zitten dat je dat iedere keer bij moet werken indien er een nieuw OS verschijnt. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Renegade op 14-04-2004 18:20 ]

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Renegade schreef op 14 april 2004 @ 18:18:
Wat ik me nog als feature zou kunnen voorstellen is een listbox in een aantal subfora waar je als je een topic start uit kan kiezen, bijvoorbeeld in WOS iets als:

Of geen titel als je niets kiest uit het lijstje (is geloof ik al eens eerder voorgesteld). Maar dat is inderdaad iets wat wel heel specifiek zou zijn voor GoT, vandaar dat ik me ook goed voor kan stellen dat men bij Parse niet staat te springen om zoiets op te nemen. Daarnaast zou je met het probleem zitten dat je dat iedere keer bij moet werken indien er een nieuw OS verschijnt. :)
Ik zie in dit voorstel trouwens niet veel :) Users zullen moeten worden opgevoed om hun OS netjes in de titel te verwerken; en in WOS staat al bij het openen van een topic de vraag of mensen eraan willen denken om hun OS in de titel te zetten. Gebeurd dit niet dan zal een Moderator dit aanpassen.

Overigens vindt ik het hele voorstel een beetje vreemd. Ik denk dat de voorbeelden die de TS noemt toevallig een keer voor zijn gekomen; en de meeste mensen hebben het ook direct door dat ze iets zijn vergeten in de titel. Daarnaast is het controleren op iets naast de haakjes inderdaad veel te GoT specifiek om nuttig te zijn voor andere fora. Misschien wordt dit sowieso alleen maar in WOS en PW gebruikt?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Alex
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-11 17:17
Enige wat je in mijn ogen kan doen is een javascript checkje doen dat checked op het niet alleen [<blaat>] is.
Mara voor de rest is het up to de user lijkt mij...

Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart

• chem

chem

Reist de wereld rond

Ik vind het gewoon een rare constructie, en gaat ongetwijfeld problemen opleveren op de langere termijn. Er zijn zat titles met iets tussen [ en ] die gewoon goed zijn.

Er kan idd wel een JS checkje komen met een weet-je-het-zeker, maar dan wil men daar ook weer een pref voor, en dan komen er weer ellenlange LA discussies... nee ik zie er echt helemaal niks in - een beetje zelfredzaamheid mag de gebruiker niet vreemd zijn imho.

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:41

UTM

De Topictitel is een van de dingen waar ik het meest aandacht aan besteed. Als deze goed is, is voor iedereen gelijk veel duidelijk :) Wat je mischien bij NewTopic kan aangeven is dat de user op de volgende punten moet letten: (hier dan de notes) en bij het verzenden mischien een check daarvan (zoals bij het reggen @ GoT met pw's enzo). Maar als de parse Devver Chem dat niet wil:
Er kan idd wel een JS checkje komen met een weet-je-het-zeker, maar dan wil men daar ook weer een pref voor, en dan komen er weer ellenlange LA discussies
Tsjah, dan moeten we maar hopen op de oplettende topicstarter/gotter en de mods ;)

• Renegade
  • Laatst online: 14-10-2020
Spider.007 schreef op 14 april 2004 @ 18:52:
Overigens vindt ik het hele voorstel een beetje vreemd. Ik denk dat de voorbeelden die de TS noemt toevallig een keer voor zijn gekomen; en de meeste mensen hebben het ook direct door dat ze iets zijn vergeten in de titel. Daarnaast is het controleren op iets naast de haakjes inderdaad veel te GoT specifiek om nuttig te zijn voor andere fora. Misschien wordt dit sowieso alleen maar in WOS en PW gebruikt?
Mja, mij lijkt het inderdaad ook een beetje loos. Je zult mensen moeten motiveren om een duidelijke topic-title te geven, en als ze nu al te lui zijn om zoiets in de titel te zetten zal een listbox denk ik ook niet heel erg helpen. :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

• chem

chem

Reist de wereld rond

w03f schreef op 14 april 2004 @ 19:50:
[...]
Maar als de parse Devver Chem dat niet wil
[...]
da's niet helemaal juist; ik wil van alles maken maar het moet wel nuttig zijn en geen problemen opleveren later.

Daarbij kan je wel oneindig doorgaan in sturing van de gebruikers, maar als ze te dom zijn om te poepen dan helpt een checkje echt niet...

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:41

UTM

chem schreef op 14 april 2004 @ 20:05:
[...]

da's niet helemaal juist; ik wil van alles maken maar het moet wel nuttig zijn en geen problemen opleveren later.

Daarbij kan je wel oneindig doorgaan in sturing van de gebruikers, maar als ze te dom zijn om te poepen dan helpt een checkje echt niet...
Ok sorry. Maar je hebt wel gelijk hoor. De user zal zelf wel moeten beseffen dat de Topic Titel enigzinds belangrijk is ;)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:37

crisp

Devver

Pixelated

ik zie hier ook niets in, sorry :*

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.