[ Mac / PC ] KVM-Switch vragen

Pagina: 1
Acties:

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-05 19:01
Ik heb een paar vraagjes aan de Mac gebruikers (eventueel Mac en pc gebruikers, misschien nog wel beter ), aangezien ik via de search weinig relevantie informatie kon vinden.

Ik wil over een tijdje een iBook gaan afschaffen, en deze aan een KVM Switch gaan koppelen omdat ik hem ook als desktop wil gaan gebruiken, maar ook mijn PC nog wil kunnen gebruiken.

Stel, ik maak de volgende opstelling, gaat het dan werken? :?

Afbeeldingslocatie: http://www.slayerized.nl/sub/got/opstelling.gif

Dit met de volgende randapparatuur;

- Philips 17" Monitor
- Logitech Internet Navigator SE Black USB/PS2
- Microsoft Wheel Mouse Optical Black USB/PS2
(met een groene en zon paarse converter dus)
Mocht dit relevant zijn; De iBook beschikt momenteel over een Radeon 9200 Mobility en mn desktop PC heeft een Radeon 9600 SE.

Wat ik nog specifiek wil weten;

- Welke switch zou ik dan het beste aan kunnen schaffen voor een _goede_ kwaliteit :? ( Dus niet het duurste van het duurste maar gewoon goed )
- Welke bekabeling moet ik aanschaffen hierbij om storingsvrij te werken :?
- Hebben jullie hier zelf ervaring mee :?
- Krijg ik geen softwareproblemen ( Ik weet niet of hier nog wat voor moet worden geinstalleerd op de PC of Mac ?
- Heb je toevallig enig idee wat ik hier voor kwijt ben?

Wat ik wel graag op de Switch zou hebben

- En een aantal USB-Poorten
- En PS/2 poorten. Mocht dit mogelijk zijn dan.

Bedankt! :)

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:22

Maximus

There is no substitute

Mac ondersteund geen PS/2 poorten. Alleen USB / FireWire en standaart VGA is er alleen me een adapter :)

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Wat ik je ook al in het andere topic zei:

Je krijgt er in principe geen problemen mee. Bij je iBook zit een kabeltje met een VGA-uitgang.
Dat beschouw je maar als uitgang van een normale vid. kaart, dus daar hang je een kabel aan naar je KVM.
Voor je pc idem.

Verder is het niet nodig om software te installeren voor zover ik weet, USB pakt 'ie als het goed is gewoon op.

Switches met PS/2 en USB ken ik zo niet, heb je aan alleen USB niet voldoende ?

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• Kvn
Hydraulik-Phunk schreef op 14 april 2004 @ 17:03:
Wat ik je ook al in het andere topic zei:

Je krijgt er in principe geen problemen mee. Bij je iBook zit een kabeltje met een VGA-uitgang.
Dat beschouw je maar als uitgang van een normale vid. kaart, dus daar hang je een kabel aan naar je KVM.
Voor je pc idem.

Verder is het niet nodig om software te installeren voor zover ik weet, USB pakt 'ie als het goed is gewoon op.

Switches met PS/2 en USB ken ik zo niet, heb je aan alleen USB niet voldoende ?
USB en PS/2 leek me gewoon wel makkelijk. Maar aangezien er verder nog niks over software/specifiekere dingen stond en ik niet meer mocht reageren erover in dat topic ( Moet me gedragen ;) ) heb ik even dit topic gestart. Ook wou ik graag nog wat meer info over welke switch etc.

• Kvn
M@ximuS schreef op 14 april 2004 @ 16:40:
Mac ondersteund geen PS/2 poorten. Alleen USB / FireWire en standaart VGA is er alleen me een adapter :)
Dat weet ik :) Kan je op die adapterkabel dus ook gewoon een verlengkabel doen?

• Kvn
Slayerized schreef op 14 april 2004 @ 23:52:
[...]

Dat weet ik :) Kan je op die adapterkabel dus ook gewoon een verlengkabel doen?
Kick. Mocht dit mogelijk zijn, moet het dan zon kabel met een ferrietkern zijn?
En heeft iemand nog ervaring met die adapterkabel voor het aansluiten op de TV ?
Pagina: 1