Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[html] tekst aanpassen in html pagina*

Pagina: 1
Acties:

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-11 18:19

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Topicstarter
Ik heb even een vraag of het mogelijk is om files ( .doc of .rtf ) in een html pagina kan krijgen. Mijn idee hier achter was dat de tekst makkelijk aanpasbaar zou zijn. Het moet specifiek html zijn.

Ik heb al wat gezocht, maar niets gevonden. Kan natuurlijk zijn dat ik niet naar de juiste steekwoorden zoek, dan heb ik even wat hulp nodig ;)

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? :)

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Ik geloof dat Excel de functie heeft om het als webpagina op te slaan, misschien kan je daar in de bron kijken en iets aanpassen zodat het met een Word document gaat?

Signature

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

documentenbeheer via internet? Daar zullen vast wel (betaalde) oplossingen voor zijn.
Of gaat het om het aan kunnen passen van een site? Dan moet je eens gaan zoeken op content management.

Intentionally left blank

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:06

André

Analytics dude

Dan moet je met activeX objecten gaan werken en dat is niet aan te raden.

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

André schreef op 14 april 2004 @ 16:00:
Dan moet je met activeX objecten gaan werken en dat is niet aan te raden.
Idd, het zou dan waarschijnlijk een IE only oplossing gaan worden.

Signature

Verwijderd

pastapappie.NET schreef op 14 april 2004 @ 15:58:
Ik geloof dat Excel de functie heeft om het als webpagina op te slaan, misschien kan je daar in de bron kijken en iets aanpassen zodat het met een Word document gaat?
Klopt, je kan hem opslaan als een web pagina, en als je dat gedaan hebt al een script kiddy te werk gaan.

• SideSwipe

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Topicstarter
Nou, het is dus voor een CD met html. Zou er ook geen mogelijkheid zijn om het met een TXT file te doen?

Verwijderd

Mischien met een javascript dat dmv een document.write een text file uitleest en de text in de html pagina gooit..

Zeker als het op cd moet komen te staan is er weinig mogelijk denk ik.

• SideSwipe

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Topicstarter
Heb al verschillende dingen geprobeert nu, maar geen succes. Ik moet maar naar een andere oplossing gaan zoeken :)

• Johnny
  • Laatst online: 24-11 16:34

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik snap er niks van.

Je hebt een CD met daarop HTML pagina's, en nu wil je dat gebruikers die pagina's kunnen aanpassen door een Office document in te laden?

Waarom zou je dat willen?

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• SideSwipe

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Topicstarter
Johnny schreef op 14 april 2004 @ 17:38:
Ik snap er niks van.

Je hebt een CD met daarop HTML pagina's, en nu wil je dat gebruikers die pagina's kunnen aanpassen door een Office document in te laden?

Waarom zou je dat willen?
Je moet het anders zien: Voor de normale gebruiker zijn deze files verborgen en kun je gewoon vrolijk door de cd navigeren door middel an html menu's :) Als er bijvoorbeeld een tekst moet worden veranderd omdat de inhoud niet meer goed is, zal deze veranderd worden en er een nieuwe oplage cd's worden gemaakt :)

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:09
Je zou natuurlijk in Open Office kunnen werken en het als PDF exporteren voor op de CD. Voor MS office moet je dan nog Adobe's Acrobat aanschaffen. Bij mijn weten gaat PDF in elke browser...

Maar aangezien je een op zich al ranzige werkwijze voorstelt (.doc) zou ik de documenten gewoon met een wysiwyg als Frontpage of Dreamweaver maken. Dat geeft geen 'nette' HTML maar vergeleken met word is het alleen maar vooruitgang.

Regeren is vooruitschuiven

Pagina: 1