Toon posts:

Goeie 10/100 switch?

Pagina: 1
Acties:
  • 162 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
yo,
ik ben op zoek naar een 10/100 switch waarmee ik 10 en 100mbit door elkaar kan gebruiken... nu viel mijn oog hierop: http://www.eynstein.nl/a/530.html
wat wel ERG goedkoop is voor datgene wat ik zoek. Iemand die misschien een adder onder 't gras ziet ? thanks in advance.

Verwijderd

das geen switch, maar een hub die automatisch van snelheid switchted, bij een switch heb je de volledige snelheid per poort (bv de volledige 100Mbit per poort) bij een hub wordt de snelheid gedeeld door het aantal poorten dat ingebruik zijn.
als je een goede switch wil, neem dan een 3com als je een goedkope wil neem dan een Sitecom

Verwijderd

Topicstarter
Er staat dat je 10 en 100mbit door elkaar kunt gebruiken. Mag dan toch aannemen dat als je je 100mbit kaart eraan koppelt, die pc 100mbit heeft ? en dus de 100mbit backbone actief is in de hub/switch?

op http://www.mr-at.nl/ staat trouwens ook een goedkope (LinkPro): fl 250,-
En daar staat ie wel onder het kopje "Switches".

• martijnr17
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 09:48
http://www.fdzmm.f2s.com/shop/network.htm#hub

is een switch en goed? dat weet ik niet. heb van verschillende personen gehoord dat ie het goed doet

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 18:37

yGiDoRp

Sawasdee

Ik heb zelf een Sitecom 8 Poorts 100/10 Mbit Switch thuis. was 400 piek ofzo. Werkt perfect! Op LAN Parties gaat alles lekker prima als iedereen zwaar loopt te leechen.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-08 15:31

reapher

Z POWER

ik heb de svec 10/100 switch 8 poort
voor 208 piek, tot nu toe prima ding! hier met 7 gebruikers heb ik totaal geen last van lag of wat dan ook als ik flink zit te leechen

www.dvc-computers.nl daar kan je hem kopen

www.svec.com.tw staan de gegevens.
Niet op letten dat ze het een switching hub noemen het is een switch dit is door mij uitvoerend getest en door de eigenaar van dvc computers.

Click hier niet

• scim
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07 09:53

scim

Nani?

Die Target is dus echt wel een switch hoor.
Gewoon 10 en 100 mbit door elkaar joh.
Op lan, ene gast met 10 mbit van 100 mbit en weer andere gast van 100 mbit naar 100 mbit
alles gaat door elkaar :)
werkt prima en voor die prijs en het gebruik zeker goed genoeg.
Snelheid ongeveer 8,5 tot 9 meg/s gehaald (met realtekjes)

Verwijderd

Topicstarter
reapher:
ik zie alleen deze staan:

130526 HUB SVEC PN510 5Poorts 100MBit fl 165

en dat lijkt me niet wat je bedoelt...

• reapher

reapher

Z POWER

tja dat is hem inderdaad niet!

ik zie op ze voorpagina staan dat die svec momenteel uitverkocht is :( je zou hem even kunnen mailen! het is wel een toffe vent! Als hij zegt dat het lang duurt is die D-link ook perfect. Maar die svec is gewoon lekker vooral de prijs.

P.S. die target is een HUB die met behulp van een switch de 10mbit segment met de 100mbit segment kan sharen. Maar het blijft werken als eeen hub, dus shared media

Click hier niet

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 14:29

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Ga gewoon voor de D-LINK van mr-at.nl!
Ik hoor hier veel goede verhalen over ...
En hiervan weet ik zeker dat het een switch is :P

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 10:49
http://www.mr-at.nl kijk bij products
en dan switches....

linkpro 10/100 8 poort switch...
goeie switch...

(ow ja dom dom die stond er al |:()
nou ja weet je tenminste welke je moet nemen!!!

Verwijderd

Topicstarter
reapher:
wat bedoel je met shared media ?
ik zie trouwens ook een "twister 10/100 switching hub" staan bij computerland (8p, fl 250,- ).

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:09
Ik heb hiero een D-Link DSS ding... 10,7 MB/sec met 2x een 3Com 100m/bit ding :).

Niet slecht dacht ik zo 8-)

Verwijderd

Topicstarter
wow da's best snel :) ik dacht dat je de volle 100mbit in de praktijk niet kon halen... ben nl. een keer op een 40gbit lan geweest (Qday4) en daar kwamen we maar tot 5mbyte/sec terwijl er niet zoveel aanwezigen waren.
maar goed, van die DLink weet ik nu in elk geval dat ie goed is. Waar is die te koop ? ik zie iemand www.mr-at.nl noemen maar daar staat ie niet.

• Hielko
Ik heb hem ergens uit de USA over laten komen voor 50 dollar oid plus verzendkosten plus inport heffing (dat laatste zuigt.. hoefde anders ook nooit :().

Waar ie in NL te koop is? Ik weet het niet...

• reapher

reapher

Z POWER

waar heb je dat 10.7 mee gemeten? toch niet met windows he!

nou het zal wel, ik weet wel dat ik dit niet haal met een maat zijn 3com. iets van 9 daar, wat in de praktijk ook max is.

Wat ik bedoel met shared media is het volgens, stel je heb een hub die is 100mbit en je heb 8 poorten. Nu heb je over die 8 poorten 8 gebruikers zitten, lekker met ze alleen file transferen. Dan is de snelheid van een hub beperkt per poort door 100/8(dus 8 gebruikers die bezig zijn)= zeg 12.5 mbit per poort. Met een switch heb je dat niet daar hebben alle gebruikers per poort 100Mbit ongeacht het gebruik(mits de backplane dit toe laat).

Click hier niet

Verwijderd

Op maandag 18 december 2000 17:50 schreef NrGBoeie het volgende:
http://www.mr-at.nl kijk bij products
en dan switches....

linkpro 10/100 8 poort switch...
goeie switch...

(ow ja dom dom die stond er al |:()
nou ja weet je tenminste welke je moet nemen!!!
HIER BEN IK HET HEEEELLLLEEMAAL MEE EENS.
En dat je bij een Switching hub 10 en 100 door elkaar kunt gebruiken wil niet zeggen dat het daarom een switch is. Een echte switch is intelligenter dan een hub. Een switch schakeld de data van de ene cumputer automatisch aléén maar door naar die poort waar de computer op zit waar de data voor bedoeld is (op basis van een tabel met hardware-adressen). Een hub schakeld de data van een computer door naar ALLE andere poorten, ongeacht of het 10 of 100 mbs is in het geval van een switching hub.

• afterburn
  • Laatst online: 21-08 13:52

afterburn

No more...

Als je in de praktijk bij een 100mbit switched netwerk een throughput haalt van 60-65%, dan heb je een erg snel netwerk. Zeg dus zo'n 7.5-8 mbyte/s.

Anyways, ik heb die DLink, en die bevalt erg goed moet ik zeggen. Heb geen benchies gedaan, omdat de schijven in mn servertje het toch niet bij kunnen fietsen >:)

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

• reapher

reapher

Z POWER

beste straatje dat is ook het minste voordeel van een switch, het grootste voordeel is dat elke gebruiker 100mbit heeft niet zoals een hub dat 100Mbit gezamelijk wordt gebruikt door 8 gebruikers.

Overigens die D-link heeft dezelfde chip als die Svec een realtec geloof ik!

Click hier niet

• Hielko
waar heb je dat 10.7 mee gemeten? toch niet met windows he!
Tuurlijk niet met windows.... met de SiSoft Sandra 2000 Pro netwerkbenchmark :) - lijkt me een stuk betrouwbaarder dan een vage windows meting.

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Arlotto switch (een echte switch, dus geen switching hub)

5 ports fl. 190
8 ports fl. 240

Ik zelf gebruik de 5 ports en ben daar heel tevreden over..

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Verwijderd

Op maandag 18 december 2000 19:52 schreef reapher het volgende:
beste straatje dat is ook het minste voordeel van een switch, het grootste voordeel is dat elke gebruiker 100mbit heeft niet zoals een hub dat 100Mbit gezamelijk wordt gebruikt door 8 gebruikers.

Overigens die D-link heeft dezelfde chip als die Svec een realtec geloof ik!
Dat zeg ik toch. Als de data tussen twee computers dus geswitched worden, hebben de andere computers dus geen last van de data, dus dedicated bandwijdte. We zitten dus op een lijn. Ik dacht dat iedereen deze conclusie zelf wel kon trekken.

• reapher

reapher

Z POWER

Gelukkig niet onder windows.

o sysoft tja das pittig nep.

zoek eens naar netcps bij altavista dat programma is veel beter dan sysoft, die heef bij mij eens 200 aangeven :) ye right alsof ik een gigabit heb ofzo.

post nog even je resultaten met netcps

Click hier niet

• reapher

reapher

Z POWER

tja het is jammer dat heel veel mensen dus nog niet weten wat het verschill is tussen hubs en switches ik hoop dat voor hun deze verhalen enige duidelijkheid verschaffen

Click hier niet

Verwijderd

Topicstarter
dizzytal:
dat ding kun je dus wel programmeren per MAC-adres enzo ? waar heb je em gekocht ?

afterburn:
waar heb jij je DLink gekocht ?

nrgboeie (en straatje?):
is mr-at een beetje een betrouwbare toko want ik zie em niet in de shop survey staan.

iedereen bedankt voor de bijdrage :)

Verwijderd

Ik heb nooit problemen gehad bij Mr-At. Je komt ze regelmatig tegen op beurzen (bv HCC), en hebben vooral VEEEL netwerkspullen.

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-08 16:23
Ik heb ook de LinkPro, per mail bij mr-at besteld. Hij doet het uitstekend, is enorm compact. Verder geen ervaring met mr-at, maar dit deden ze prima.

Is niet programmeerbaar overigens. Gewoon inpluggen en draaien, alle poortjes onafhankelijk 10/100 en half/full duplex. 1.6gbps backplane, 1k mac adressen. Alleen dat laatste is misschien wat krap als je deze switch in een enorm bedrijfsnetwerk wilt gaan hangen, maar praktisch gezien voor thuisgebruik en een beetje game-lannen gaat deze switch als de brandweer.

• BonBon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06-2010
> Antonius

ik ben van plan de 8poort Linkpro switch te kopen. Dit is toch een echte switch en geen self-switching hub?
Ik ben niet bekend met dit merk, maar het lijkt me interessant, zeker gezien de prijs..;)

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:24
Zijn die edimax switches die Memo verkoopt (dus niet de switching hubs met zo'n ED nummer maar de echts switches met zo'n ES nummer) ook een beetje goed? Met edimax netwerkkaartjes overigens ook nooit problemen gehad....
Ik heb ook weleens gehoord dat je aan een switch tegenwoordig niet echt een miskoop meer kunt doen omdat de meeste realtek- of 3com-gebaseerde switches de techniek wel goed beheersen....

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05 19:15
> Antonius
ik ben van plan de 8poort Linkpro switch te kopen. Dit is toch een echte switch en geen self-switching hub?
Ik ben niet bekend met dit merk, maar het lijkt me interessant, zeker gezien de prijs..
Die linkpro is een echte switch. Heb hem zelf thuis ook. Performanceverschil met een cisco zal een paar procent zijn....door de store-and-forward.....Gewoon kopen...is echt geen geld...

• Hielko
Volgens mij is store en forward tegenwoordig beter dan al verzenden terwijl er nog niet ontvangen is....

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-08 16:23
>BonBon
De Linkpro is inderdaad een echte switch, zoals Garp ook al zei. Er zijn inmiddels geloof ik nog een paar tweakers die deze switch gekocht hebben, tot nu toe geloof ik allemaal positieve ervaringen. Alleen iemand waarbij in de behuizing het gaatje voor de bufferled niet was doorgeboord, switch werkte wel goed dacht ik. Die van mij ziet er overigens wel keurig uit, met bufferledje en al 8-)

Specificaties vind je op de Linkpro site:
http://www.linkpro.com.tw/sh9008v.htm

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08 19:03
De Sitecom 8 Poorts SWITCH RULEZ !!!!!
Type : SD080s

Lekker rap, en geen irritante coolertjes erin. Dus hij is vet stil.

349 piek bij Vobis, maar op de HCC was ie 340 piek :)

CU
]-[enk..

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

• reapher

reapher

Z POWER

Die sitecom is zeker niet beter of slechter dan de D-link hij is alleen te duur voor ongeveer dezelfde inhoud als de D-link

Click hier niet

• jp73
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-08 09:29
Ik heb net een switch gekocht bij Gistron

(www.gistron.de)

Ik heb hem nog niet ingebruik maar hij was f 10,- goedkoper dan hun 100 Mbit 4 poorts hub.

Merk :Network series (?)

8 poort 10/100 Mbps TX Auto-negotiation Ethernet Switch
Kost f 149,- incl. BTW

(volgens mij staat hij niet op hun website dus effe bellen)

:+

Verwijderd

Ik ben van plan om voor de zaak het volgende product te kopen:

3Com Dual Speed Switch 10/100 3C167348

Is dit een goeie ???
Pagina: 1