Toon posts:

Probleem e-tech wireless modem router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een e-tech wireless modem router en 2 PC (1x XP, 1x ME) met e-tech usb wlan adapters. Werkt opzich prima maar nu:

ziens kort heb ik het probleem dat ik naar het opstarten van de pc met xp geen internetverbinding kan maken (ook niet naar 10.0.0.2) maar hij geeft wel aan dat ik een goede verbinding heb. Ik moet dan eerst de draadloze netwerkverbinding uitschakelen en weer inschakelen, dan werkt alles weer normaal. Dit probleem begonn zonder dat ik aan de netwerkinstellingen iets verandert heb. Iemand een idee waaraan dit kan liggen?

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Ik je zag je post gister al staan maar omdat ie alles bahlve aan FAQ Network Troubleshooting voldoet had ik geen zin om te reageren.

Je instellingen die niet bij ons bekend zijn kan je die niet gewoon handmatig invullen? Lock dan deze IP's bij je DHCP server(router) en dan moet het wel werken denk.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt dat je toch de moeite genomen heb om een reply te posten. Ik weet niet wat voor instellingen je precies nodig hebt maar naar het opstarten van de pc krijgt hij wel de goede IP's.

Instellingen PC XP
IP: 10.0.0.12
Submask. 255.255.255.0

Instellingen PC ME
IP: 10.0.0.11
Submask. 255.255.255.0

dus volgens mij kloppen mijn instellingen wel, ook gezien het feit dat in beginn alles goed werkte en ik geen instellingen verandert heb. De IP's laat ik autom. toekennen en ik heb het ook al geprobeert met en zonder "wlan windows zero configuration" wat ook geen verschill uit maakt.