Toon posts:

[Win2kServer] Enable/Disable Offline files Via Policy

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben hier een aantal laptops met win2k en een aantal met XP. Het grootste gedeelte van onze vaste systemen zit Windows 2000 op.

Ik heb doormiddel van de "home folder" de Z schijf gekoppeld aan de userdir en ook een redirect van "mijn documenten" laten verwijzen naar de userdir op de server.

Dit gaat allemaal heel mooi, onder windows 2000/XP synct de userdir automatisch als je afsluit, allemaal perfect.

Nu zit ik met het volgende:

Ik vind het een beetje onzinnig dat de userdir wordt gesynct bij afsluiten voor de VASTE werkstations, ik wil alleen dat dit gebeurt voor de laptops. Nu wil ik dit doormiddel van policy's regelen.

ik heb OU aangemaakt met daar weer in 2 OU's Workstations en Laptops.

Om te testen had ik 2 pc's in de OU workstations gezet één XP machine en een Win2k Machine.

--

Ik de policy als volgd aangepast:

Computer Configuration-> administative templates -> network -> offline files -> enabled -> enabled

Nu is het vreemde dat nu het win2k werkstation ge-enabled is en ik dit ook niet kan disablen. MAAR het winxp station is het nu gedisabled en kan ik offline files ook niet enablen.

Als ik de setting precies anders om doe in de policy gaat het precies anders om, winxp is dan ge-enabled en win2k is offline files gedisabled.

Ik kan niets vinden hierover op de ms site.

Verwijderd

Topicstarter
er is toch wel iemand die dit zelfde probleem kent?

• Zuig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:25

Zuig

Fuck man dat Zuigt !

* maak een OU desktop aan
* maak een OU Laptop aan
* Link de (bestaande) desktop policy (met CSC diabled) aan de Laptop en desktop OU
* maar een policy op de Laptop ou aan met CSC enabled en zet deze op no-overide

problem solved :)

[ Voor 3% gewijzigd door Zuig op 15-04-2004 12:25 ]

Hier hoort mij sig; dat doe ik alleen lekker niet...

Verwijderd

Topicstarter
Zuig schreef op 15 april 2004 @ 12:25:
* maak een OU desktop aan
* maak een OU Laptop aan
* Link de (bestaande) desktop policy (met CSC diabled) aan de Laptop en desktop OU
* maar een policy op de Laptop ou aan met CSC enabled en zet deze op no-overide

problem solved :)
Wat heb ik hier nou weer aan?

't gaat er om dat Windows XP en Windows 2000 precies het omgekeerde doen met enable of disable offline files

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2004 15:17 ]

• Zuig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:25

Zuig

Fuck man dat Zuigt !

ik heb thuis even getest, en mijn oplossing werk perfect hier op 2k EN xp.

Zet hem anders even zo dat het op XP niet goed gaat en bij 2k wel -> kijk dan even met "RSOP.MSC" op je xp machine of er misschien conflicterende GPO settings zijn.

Hier hoort mij sig; dat doe ik alleen lekker niet...