Ik heb me "verdiept" in variabele variabelen en ik begrijp het principe maar nu ben ik op zoek naar een pakkend voorbeeld. Zijn er duidelijke voorbeelden te noemen wanneer dit toegepast wordt (of nog interessanter, een specifieke richting waarin dit vaak wordt toegepast).
Variabele variabelen. 
Gebruik arrays ofzo.

Gebruik arrays ofzo.
https://fgheysels.github.io/
Voorbeeldje maar niet goed toepasbaar vanwege controles en dergelijke
Doel $_POST["var1"] = 3 wordt $var1 = 3;
Oja om ik gebruik het dus NIET behalve dat het onduidelijk is, is er meestal een veel betere oplossing beschikbaar. Ook al zie je het niet direct maar ik heb iig nog geen situatie mee gemaakt dat ik het echt nodig heb gehad.
PHP:
1
2
3
4
| foreach($_POST as $k => $v) { $$k =$v; }; |
Oja om ik gebruik het dus NIET behalve dat het onduidelijk is, is er meestal een veel betere oplossing beschikbaar. Ook al zie je het niet direct maar ik heb iig nog geen situatie mee gemaakt dat ik het echt nodig heb gehad.
[ Voor 43% gewijzigd door ripexx op 14-04-2004 15:25 ]
buit is binnen sukkel
Nog nooit van extract gehoord?ripexx schreef op 14 april 2004 @ 15:22:
Voorbeeldje maar niet goed toepasbaar vanwege controles en dergelijke
PHP:
1 2 3 4 foreach($_POST as $k => $v) { $$k =$v; };
variabele variabelen zijn voor zover ik weet (en met PHP bezig ben) NOOIT nodig.
[ Voor 10% gewijzigd door Bosmonster op 14-04-2004 15:26 ]
Ik ben er ook geen voorstander van (heb ze ook nog nooit gebruikt), ik zou alleen graag enkele toepassingsvoorbeelden willen bekijken.
Niet zo snel he was nog niet klaarBosmonster schreef op 14 april 2004 @ 15:25:
[...]
Nog nooit van extract gehoord?
variabele variabelen zijn voor zover ik weet (en met PHP bezig ben) NOOIT nodig.
buit is binnen sukkel
Ik gebruik variabele methods in mijn ubb_parser 
Variabele variabelen heb ik alleen gebruikt toen ik net begon met php en de meest onmogelijke constructies bakte
PHP:
1
2
| if(method_exists($this, $methodname)) $this->$methodname($arguments); |
Variabele variabelen heb ik alleen gebruikt toen ik net begon met php en de meest onmogelijke constructies bakte
Pagina: 1