Toon posts:

versterker stoort basskasten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
tis eigenlijk geen onderwerp voor tweakers forum , maar gezien het probleem denk ik electrostatische is kan meschien iemand mee helepen denken.

ik heb een hartke ha3500 versterker en een hartke BXL410 bas kast.

als ik nu die versterker op me baskast leg hoor ik in de freqentiies van de E snaar een irritante bzzzzzzz geluid uit de boxen komen als ik de E aansla. leg ik de versterker naast de bas kast dan is het probleem verholpen.

maar nu wil ik eigelijk toch me versterker op de basskast hebben liggen , hoe kan ik verhelpen dat die versterker blijft storen.

ik zat zelf te denken aan een loode plaat er tssen. of zou dat niet helpen.

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Nee, dat zal je niet helpen denk ik, het zal met de trillingen te maken hebben. Schroef die top eens open en kijk of je kan ontdekken welk onderdeel trilt, dat kun je misschien met siliconenkit een beetje fixeren dan.

Wat ook helpt is een laag dempingsmateriaal ertussen en de top op spikes zetten.

Verwijderd

is het niet de speaker die de versterker stoort door het magnetische veld van de baskasten?

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-08 16:21

TheBorg

Resistance is futile.

Zit er misschien een reverb veer in de versterker die meetrilt?

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10-2025

FFF

Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 17:32:
is het niet de speaker die de versterker stoort door het magnetische veld van de baskasten?
Lijkt mij ook, ruis voorkom je normaal door je amp te aarden, maar dit lijkt me niet het geval bij jouw.

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Ruis los je niet op met aarding, brom wel. Maar ik mag sowieso hopen dat solslice zijn amp geaard heeft, met dit soort vermogens wil je geen risico lopen.
Als ik de startpost lees gaat het hier niet om ruis, maar om resonantie, dat heeft imo ook weinig met de magneten van de drivers te maken (dat verwacht ik bovendien ook zeker niet bij een kwaliteitsmerk als Hartke), aangezien het alleen voorkomt bij het aanslaan van de laagste toon, dus hardste trillingen.

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:09
Dit is IDD gewoon domme resonantie. En de tops die Lemon al gaf kun je idd goed proberen. Pootjes onder je amp lijkt mij het best. Of anders goed dempen ofzo.

Ticking away, the moments that make up a dull day

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
Heb je een buizenversterker? Wil wel eens voorkomen bij buizen dat als ze trillen dat je dat ook in het geluid hoort
Probeer eens wat schuimrubber oid tussen je baskast en je versterker.
Pagina: 1