Ik heb zojuist uiteraard eerst de FAQ doorgeworsteld, maar het wordt mij niet
echt duidelijk. Hoe zit dat nou met S-ATA, ten eerste lees ik in heel veel topics
dat de performence nog niet echt merkbaar omhoog is gegaan? Klopt dat?
Het zit als volgt, wij hebben hier een nieuwe pc nodig, deze pc moet een
flinke harde schijf bevatten die gebruikt wordt om images (made by symantec ghost) op te storen. Deze images worden zo nu en dan vrij heftig opgevraagd en soms moeten ze op dvd gebrand worden.
De brander die we hier hebben liggen en dus ook in het nieuwe systeem terug
zullen gaan zetten is er een van A-open (deze volgens mij: DRW4410). Momenteel
maken we gebruik van een 30,7 Gb grote HD voor opslag in combinatie met een 6 Gb HD waar win 2000 dan op draait. Dit willen we in de toekomst zo houden, een apparte windows hd en een hd voor data.
Aangezien we nu toch een nieuw systeem in elkaar willen gaan zetten, zijn we aan het kijken wat we het best kunnen doen met betrekking tot die harde schijven.
Wat ik dus graag wil weten maar niet kan vinden is:
S-ATA is op papier dus heel veel sneller, maar is het dat dan ook echt?
S-ATA en ouderwets ATA ( via IDE dus ), gaat dat samen in 1 bak?
Zo ja, vertraagt het elkaar dan niet?
antwoorden op deze vragen heb ik nog niet kunnen vinden, misschien ben ik
lomp en blind; in dat geval mag u mij in de juiste richting wijzen .. bij voorbaat dank.
echt duidelijk. Hoe zit dat nou met S-ATA, ten eerste lees ik in heel veel topics
dat de performence nog niet echt merkbaar omhoog is gegaan? Klopt dat?
Het zit als volgt, wij hebben hier een nieuwe pc nodig, deze pc moet een
flinke harde schijf bevatten die gebruikt wordt om images (made by symantec ghost) op te storen. Deze images worden zo nu en dan vrij heftig opgevraagd en soms moeten ze op dvd gebrand worden.
De brander die we hier hebben liggen en dus ook in het nieuwe systeem terug
zullen gaan zetten is er een van A-open (deze volgens mij: DRW4410). Momenteel
maken we gebruik van een 30,7 Gb grote HD voor opslag in combinatie met een 6 Gb HD waar win 2000 dan op draait. Dit willen we in de toekomst zo houden, een apparte windows hd en een hd voor data.
Aangezien we nu toch een nieuw systeem in elkaar willen gaan zetten, zijn we aan het kijken wat we het best kunnen doen met betrekking tot die harde schijven.
Wat ik dus graag wil weten maar niet kan vinden is:
S-ATA is op papier dus heel veel sneller, maar is het dat dan ook echt?
S-ATA en ouderwets ATA ( via IDE dus ), gaat dat samen in 1 bak?
Zo ja, vertraagt het elkaar dan niet?
antwoorden op deze vragen heb ik nog niet kunnen vinden, misschien ben ik
lomp en blind; in dat geval mag u mij in de juiste richting wijzen .. bij voorbaat dank.
welcome my son, welcome to the machine