Toon posts:

[C++/*nix] SuperBlock inlezen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben voor school bezig met een opdracht waarbij het de bedoeling is een systeem te bouwen dat een floppy image kan lezen waarop een UNIX v7 File systeem is gemaakt. Daar ben ik dus mee bezig en mijn taak is om het superblock uit te lezen, dit wil alleen nog niet zo best lukken. Ik kan namelijk nergens informatie vinden over wat er precies in dat superblock staat. Ik moet dus iets van een header file hebben waarin staat beschreven dat de eerste 4 bytes dit voorstellen, de volgende 4 dit, etc. etc. Ik dacht dat m'n school een dergelijke beschrijving had gegeven, maar die kan ik nergens meer terug vinden. Heb al met Google geprobeerd te zoeken, maar ook daar vind ik niet echt veel mee.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmz, dat lijkt inderdaad op wat ik zoek, maar dit is van ext2? Dat is volgens mij niet hetzelfde als UNIX v7, maar ik ga het eens even proberen.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:32
Dit is dus een UTFS gevalletje.

https://fgheysels.github.io/

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:32
heropend na overleg.

https://fgheysels.github.io/

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Daar is toch genoeg over te vinden lijkt me :?
Aangezien deze weer geopend is na overleg met whoami zal ik niet zo bot zijn om hem weer te sluiten, maar ik snap eigenlijk niet wat je probleem is ?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
moto-moi schreef op 14 april 2004 @ 17:11:
Daar is toch genoeg over te vinden lijkt me :?
Aangezien deze weer geopend is na overleg met whoami zal ik niet zo bot zijn om hem weer te sluiten, maar ik snap eigenlijk niet wat je probleem is ?
Probleem is alleen dat al die documentatie over ext2 gaat en dus niet over UNIX v7.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Heb je uberhaupt wel op die link geklikt ?
Dat is een andere link dan die WooTz gaf....

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:35

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 17:14:
[...]

Probleem is alleen dat al die documentatie over ext2 gaat en dus niet over UNIX v7.
Misschien toch eens op de link van moto-moi klikken om te zien dat je dan op info uitkomt over het filesystem van system v en niet ext2?

edit: Moto-moi is me te snel af....

[ Voor 7% gewijzigd door Creepy op 14-04-2004 17:36 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1