Toon posts:

[xs4all]Upload teruggezet?

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een xs4all basic abbo. 2mbit/320kbit. Alleen mijn upload is de laatste tijd tergend traag. na paar keer testen kwam ik erachter dat deze gemiddeld 13kb/s is.
Ook zag ik bij mijn router [speedtouch 510] down/up 2048-128 staan???

Hier gaat het dus behoorlijk fout? en zover ik weet krijgt hij deze instelling van xs4all? ook een modem reinstall helpt niets.

Is mijn upload door xs4all gewoon terug gezet zonder melding oid?
Ik probeer de helpdesk te bellen maar dan moet ik eerst door een paar menu's.
Heb nu al 2x gebeld en gemiddeld al 25min gehoord dat ze (***) geen beschikbare medewerkers hebben.

Kan iemand mij gelijk vertellen of ik daarvoor moet betalen?

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-05 14:54

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Stuur een email (helpdesk at xs4all.nl) naar de helpdesk van Xs4ALL

Mijn ervaring is dat ze daar vrij snel op reageren (1-2 dagen) (beter zo? >:))
edit:
neem aan dat ze je abo niet zonder voorgaande info verlagen

[ Voor 43% gewijzigd door Buzz_Lightyear op 14-04-2004 14:25 ]

An Explanation of l33t Speak

Verwijderd

Topicstarter
wat noem jij snel? (indicatie? niet lullig bedoeld verder) Gister gemaild en vandaag weer. nog niets gehoord.
En ja ik ben een zeikerd. Maar van 320 naar 128 vind ik niet niks en het is al een tijdje zo.

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Hier:
Bandwidth Up/Down (Kbit/sec)
320 / 2048
XS4ALL Basic.

Gewoon XS4ALL weer bellen, het is gewoon een 020-nummer, (inter)-lokaal tarief dus. XS4ALL kennende hoef je echt geen uren te wachten.

[ Voor 3% gewijzigd door sdomburg op 14-04-2004 14:41 ]

Verwijderd

Ik heb al meerdere keren gebeld en meestal heb je binnen 5 minuten al iemand aan de lijn.

• _fm
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

_fm

mijn xs4all adsl 2048/320 is nog altijd 2048/320, ook volgens het modem zelf. Individueel probleem dus waarschijnlijk. Bellen (en wachten tot je erdoor komt) werkt ook wel prima is mijn ervaring.

Verwijderd

gewoon de KPN adsl helpdesk bellen... 0900 8085 optie 1, xs gaat toch weer verwijzen naar de KPN als je belt of mailt. succes.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 14:30:
gewoon de KPN adsl helpdesk bellen... 0900 8085 optie 1, xs gaat toch weer verwijzen naar de KPN als je belt of mailt. succes.
ik gaat nu nog 1x xs4aal bellen. als ik binnen 10 min niemand heb probeer ik dit.

Verwijderd

haal eerst eff je modem van de lijn en van de stroom voor 10 minuten, probeer dan een terugbel afspraak te maken voor misschien wel vanavond en dan word je teruggebelt en komt het daarna bij de zelfde afdeling als waar xs het naar toe zou sturen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 14:30:
Hoofdprijs. Doorverwezen. ik bel eerst even naar hen.
Meneer heeft er geen verstand van.
Ik word 16e teruggebeld. Ik gaat me modem ff er 10min van het net afhalen. Kijken of het helpt.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2004 14:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik werd naar 5 min al door iemand anders teruggebeld. Fout blijft. Klacht word doorverstuurd naar de technische dienst. Deze bijken het binnen 48uur.

Ik kon nog proberen om de splitter er tussen uit te halen? denken jullie dat het veel zin heeft?
En als het dan al werkt heb ik een andere splitter nodig. :?
Als ik alles zo hoor zit de fout volgens mij gewoon in de centrale.
Beetje raar als je bedenkt dat ik vroegah wel de goede upload heb gehad.

Ill be in touch als ik verder bericht heb voor degene die ooit iets soortgelijks meemaken.

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-05 13:01
Wees nou slim en trek die splitter er even tussenuit, dan heb je volgens mij alles aan jou kant gedaan en sta je straks niet met je mond vol tanden als ze aan je vragen of je dat al gedaan hebt. :X

Het is maar een ideetje, en kwaad kan het niet. :)

• KRASH
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-05 13:45

KRASH

Juist ja...

Dit ligt waarschijnlijk aan je lijn, ik had ook soms een lagere upload dan ik zou moeten hebben (ook XS4ALL basic), maar toen ik de kabel korter maakte tussen mijn modem en mijn NT1 (heb geen splitter) werkte hij weer goed. :)

Zou het eens proberen.

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:04

qless

...vraag maar...

KRASH schreef op 14 april 2004 @ 18:45:
Dit ligt waarschijnlijk aan je lijn, ik had ook soms een lagere upload dan ik zou moeten hebben (ook XS4ALL basic), maar toen ik de kabel korter maakte tussen mijn modem en mijn NT1 (heb geen splitter) werkte hij weer goed. :)

Zou het eens proberen.
Ehum? geen splitter en toch isdn? dat zou niet moeten kunnen werken...

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Verwijderd

Topicstarter
KRASH schreef op 14 april 2004 @ 18:45:

Zou het eens proberen.
Ik gaat het toch maar eens proberen?
Maar wat mij verbaasd is dat mijn modem ook daadwerkelijk aangeeft dat mijn verbinding 2048/128 is.
Dit is toch de snelheid die mijn modem/lijn van kpn toegewezen krijgt op basis van mijn abbonement?
Of kan dat toch in verband staan met de lengte van de kabel tussen mijn splitter en mijn modem?

Overigens moet ik er misschien maar even bij vermelden dat het lange tijd wel goed is gegaan!
Na de verhoging van de snelheid heb ik lange tijd wel die 320kbit gehaald en aan de opstelling hier is verder niets veranderd.

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Met :td call cmd="sachem get_data far_line" kun je wel zien of het eventueel aan de bekabeling ligt.

Voorbeeld:
code:
1
2
3
4
5
Far end line operational data
relCapacity   upstream     =    38 pct    <== die mag niet te hoog zijn
noiseMargin   upstream     =  21.0 dB
outputPower   downstream   =  13.0 dBm
Attenuation   upstream     =   7.0 dB

Verwijderd

Topicstarter
epias schreef op 14 april 2004 @ 21:37:
Met :td call cmd="sachem get_data far_line" kun je wel zien of het eventueel aan de bekabeling ligt.

Voorbeeld:
code:
1
2
3
4
5
relCapacity   upstream     =    38 pct    <== die mag niet te hoog zijn
noiseMargin   upstream     =  21.0 dB
outputPower   downstream   =  13.0 dBm
Attenuation   upstream     =   7.0 dB
Sorry maar waar voor je dat in?
Ik heb het in de command prompt geprobeerd maar dat leverde niet echt veel op.

• epias
  • Niet online
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
=>td
[td]=>call

=====================DISCLAIMER======================
 Access to expert commands is intended for qualified
 personnel only.
==================END=OF=DISCLAIMER==================

cmd = sachem get_data far_line
:td call cmd="sachem get_data far_line"
relCapacity   upstream     =    38 pct

[ Voor 17% gewijzigd door epias op 14-04-2004 22:08 ]

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:47
In command prompt telnet naar je router, daar dat command in geven.

Btw, bij mij staat relCapacity op 67 pct.. Is dat erg? :P

• epias
  • Niet online
BobR13 schreef op 14 april 2004 @ 22:17:
Btw, bij mij staat relCapacity op 67 pct.. Is dat erg? :P
Dan heb je nog wat ruimte. Die 38% van mij is bij 320 kbit/s up.

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:47
Ik heb 640 kbit/s up..

• epias
  • Niet online
Dan kun je nog wat sneller, tussen de 900 - 960 kbit/s up moet wel te halen zijn. Als je abonnement dat toe laat.

[ Voor 8% gewijzigd door epias op 14-04-2004 22:29 ]

• epias
  • Niet online
.

[ Voor 100% gewijzigd door epias op 14-04-2004 22:28 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:53

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 20:58:
[...]

Ik gaat het toch maar eens proberen?
Maar wat mij verbaasd is dat mijn modem ook daadwerkelijk aangeeft dat mijn verbinding 2048/128 is. Dit is toch de snelheid die mijn modem/lijn van kpn toegewezen krijgt op basis van mijn abbonement? Of kan dat toch in verband staan met de lengte van de kabel tussen mijn splitter en mijn modem?
Nee dat is de snelheid die de modem maximaal kan halen. Normaal gesproken wordt dat gelimiteerd door een instelling in de DSLAM, maar ga maar eens drie haspels van 25 meter platte telefoonkabel halen en sluit je modem dan maar eens via drie van die opgerolde haspels aan, moet je opletten hoe laag die 2048 wordt 8)7. Het kan dus best aan je bekabeling liggen.

Maareh, dit is ultra-hoogstwaarschijnlijk geen probleem met jouw bekabeling, die 2048 is namelijk een snelheid die veel een VEEL gevoeliger is voor te lange bekabeling of een slecht contact in de splitter dan die 320kbps upload (de upload zit zegmaar onderin het frequentiespectrum van adsl en hoe langer en hoe slechter je kabel, hoe lager de maximale frequentie dus is en hoe lager je downloadsnelheid, zegmaar). Maar dat is info en door-redeneren wat je niet echt van een helpdeskmedewerker hoeft te verwachten hoor :).

Afbeeldingslocatie: http://www.bridgeband.com/images/adsl_spect.gif

Er moet wel iets heel geks gebeuren wil je wel die 2048 en [/b]niet[/b] die 320up halen door een slechte bekabeling/contact/lange afstand naar de centrale/etc..
Overigens moet ik er misschien maar even bij vermelden dat het lange tijd wel goed is gegaan!
Na de verhoging van de snelheid heb ik lange tijd wel die 320kbit gehaald en aan de opstelling hier is verder niets veranderd.
Je DSLAM staat ook gewoon verkeerd ingesteld, wacht die storingsmelding maar even af, waarschijnlijk heb je morgen of overmorgen gewoon weer een 2048/320 verbinding.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Het wil in extreem slechte gevallen wel eens zijn dat onderin de frequentieband de bekabeling errug rot voor blijkt te zijn. Dan krijg je met een full-open adsl (bbned) een upload van 416kbit en download van 7200kbit. Lijkt dan enorm rare combinatie, maar 't komt voor.

(uitzonderings situatie is dit hoor, niet schrikken allemaal)

[ Voor 13% gewijzigd door bjck op 14-04-2004 23:20 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-05 17:38
qless schreef op 14 april 2004 @ 20:49:
[...]

Ehum? geen splitter en toch isdn? dat zou niet moeten kunnen werken...
NT1 werkt als splitter

• qless

qless

...vraag maar...

Een NT1 is geen splitter maar een netwerk terminator. Als je ADSL met ISDN heb dan hoort er een splitter voor de NT1 te zitten.
Verwar je NT1 niet met IS/RA punt?

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Sinds enkele dagen heb je minder upspeed... Nu wil ik niet lullig gaan doen, maar waar precies meet je dat? Weet je -HEEL- zeker dat er niet een of ander lullig trojantje de helft van je bandwidth aan 't opslokken is?

Forget your fears...
...and want to know more...

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:34

Maasluip

Kabbelend watertje

Aetje schreef op 15 april 2004 @ 14:57:
Sinds enkele dagen heb je minder upspeed... Nu wil ik niet lullig gaan doen, maar waar precies meet je dat? Weet je -HEEL- zeker dat er niet een of ander lullig trojantje de helft van je bandwidth aan 't opslokken is?
Lees de startpost. De TS schrijft dat het modem 2048/128 aangeeft. Dat is niet normaal.

Signatures zijn voor boomers.

Verwijderd

Topicstarter
Dat weet ik heel zeker omdat:
1 ik een clean install heb
2 ik dat met du meter wel gemerkt had als er een trojan aan het uploaden was
3 het modem die 128kbit upload aangeeft bij line status
4 ik bij speedtest heb gemeten -> 12,8KB/s
5 ik met du meter 5 en 1mb geupload heb naar ftp en door te mailen -> 13,8KB/s

Word vanavond gebeld door technische dienst denk ik. om wat standaart testjes uit te voeren om te kijken of het probleem niet bij mij zit/ aan de bekabeling ligt.

lijkt me om verschillende eerder genoemde redenen erg stug maar ik update binnenkort wel weer.
code:
1
2
3
4
5
relCapacity   upstream     =   100 pc
noiseMargin   upstream     =   6.0 dB
outputPower   downstream   =  19.5 dB
Attenuation   upstream     =  31.5 dB

relCapacity mocht niet te hoog zijn? die is 100pc dus lijkt me niet al te goed. wat betekend dat? dat de lijn toch te lang is?
Ik hoop dat iemand mij dit snel kan vertellen zodat ik dit kan mededelen als die man straks belt.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2004 19:38 ]

• epias
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 april 2004 @ 19:27:
relCapacity mocht niet te hoog zijn? die is 100pc dus lijkt me niet al te goed. wat betekend dat? dat de lijn toch te lang is?
Ik hoop dat iemand mij dit snel kan vertellen zodat ik dit kan mededelen als die man straks belt.
Als de Relative Capacity Occupation op honderd procent staat gebruik je de lijn maximaal bij de getrainde uploadsnelheid, in jouw geval dus 128 kbit/s. Misschien is je modem/splitter defect of is er iets anders aan de hand, een KPN monteur moet daar zo achter zijn.

Ik zou de modem sowieso even direct aan het IS/RA punt hangen om de interne bekabeling uit te sluiten. Zonder splitter kun je ook even proberen, dan mag alleen de modem aangesloten zijn.

• qless

qless

...vraag maar...

Idd even je modem rechtstreeks op het ISRA punt hangen zonder splitters e.d. en dan nog eens meten. Als rel.capacity dan nog op 100 pct staat dan is er een probleem met bekabeling tussen jouw huis en de wijkverderler, of de wijkverdeler en de nummercentrale of in de nummercentrale met dslam poort, kruiskabels of sip stift.

Verwijderd

Topicstarter
Het was de bekabeling naar boven die toch niet goed was. Ben ik achter gekomen met de monteur die op afstand in de dslam de waardes bekeek (denk?). Ligt iig aan de bekabeling. De upload staat nu weer netjes op 320.

De reden waarom ik hier niet aan dacht was omdat ie het eerst wel goed heb gedaan en ik zelf daarna niets meer heb veranderd.

Dus als je verbinding kut is kan het alsnog aan je bekabeling liggen ook al heb je niets veranderd.

Thanx voor de reacties waarvan er een heel stel behoorlijk goed waren.

• bjck
Verwijderd schreef op 16 april 2004 @ 22:39:

De reden waarom ik hier niet aan dacht was omdat ie het eerst wel goed heb gedaan en ik zelf daarna niets meer heb veranderd.

Dus als je verbinding kut is kan het alsnog aan je bekabeling liggen ook al heb je niets veranderd.
Dat is de meest gehoorde reden en sluit helemaal niets uit: "ik heb niets veranderd"....

Ik zeg het tegen mijn automonteur ook steeds als ik 's avonds netjes parkeer en 's morgens start hij niet.

"kan niet aan mij liggen, ik heb er niet aangezeten"

;)

Probleem oplossen is trail-and-error gewoon stap-voor-stap uitsluiten. En problemen met een adsl lijn op de linesync (wat je modem dus aangeeft) is 90% bekabeling tussen ISRA --> splitter --> modem.

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Jammer dat je als klant hiervoor niet hoeft te betalen, als blijkt dat het probleem client side ligt :)

• bjck
sdomburg schreef op 17 april 2004 @ 03:23:
Jammer dat je als klant hiervoor niet hoeft te betalen, als blijkt dat het probleem client side ligt :)
Telefonisch support krijg je geen factuur van natuurlijk. Dat betaal je via je abbo of via de belkosten van het nummer.

Dit is nou zo'n typisch voorbeeld waarom een helpdesk alles naloopt soms tot aan treurig aan toe (lijkt het!). Gewoon om het uit te sluiten en je als gebruiker te behouden voor kosten als er een monteur op je stoep staat en blijkt dat het toch echt bij je zelf te zoeken is.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
sdomburg schreef op 17 april 2004 @ 03:23:
Xs4all kost al zo een tientje meer per maand wegen o.a. hun geweldige support. Dan betaal je toch wel genoeg ervoor? ;)

🌞🍃

Verwijderd

Topicstarter
bjck schreef op 17 april 2004 @ 02:25:
[...]Probleem oplossen is trail-and-error gewoon stap-voor-stap uitsluiten.
Dat gedeelte ging dus fout. Ik sloot het probleem in de bekabeling uit juist omdat ie het altijd goed had gedaan. Blijkt het daarna dus toch in de bekabeling te zitten = niet logisch.
Pagina: 1