Uitval Extreme Networks switches

Pagina: 1
Acties:
  • 1.282 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZGearloose
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-12-2024
Om maar ff een deur in te trappen...

Ons netwerk bestaat uit switches van het merk ExtremeNetworks. www.extremenetworks.com (type 6808, 3808, 3804 59 in totaal)
Nou hebben wij hier last van wat uitval aan Alpine 380X chassis en management modules.
Tevens sneuvelen er nog al eens MSM's en F48ti blades van de Black Diamond's. Extreme heeft er, naar eigen zeggen, alles aan gedaan en we hebben nu ook alle F48ti blades laten vervangen door nieuwe van een betere productie straat. Echter na 2 weken is de eerste al stuk!
Alle vestigingen zijn inmiddels gecontrolleerd door een extern bedrijf vwb aarding van switches, spanning van UPS etc.

Zijn er meer mensen met (dit soort) ervaringen met ExtremeNetworks? Let's share the fun ;)
Of zijn wij de enige die dit gebruiken? Ik heb geruchten gehoord dat er een internet provider is die ook Extreme gebruikt.

ter info:
We hebben twee centrale lokaties waar de core switches van het type Black Diamond 6808 (2 per lokatie waarvan 1 layer-3 switching) staan. Daar omheen hebben we 19 vestigingen waar 1 of meerdere Alpine 3808 switches (1 ervan in layer-3 switching) staan. Alles draait op software image V720b33. Dit alles is aanmekaar geknoopt middels een transparant netwerk wat we huren van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze serie:
(de middelste)
Afbeeldingslocatie: http://www.extremenetworks.com/IMAGES/content/products/PRODPHOTOS/bdfam.jpg

En:

Afbeeldingslocatie: http://www.extremenetworks.com/images/global/alpine3804.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.extremenetworks.com/images/global/alpine3808.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten @klet.st
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-08 18:16
gizzmo4u schreef op 14 april 2004 @ 14:11:
Tevens sneuvelen er nog al eens MSM's en F48ti blades van de Black Diamond's. Extreme heeft er, naar eigen zeggen, alles aan gedaan en we hebben nu ook alle F48ti blades laten vervangen door nieuwe van een betere productie straat. Echter na 2 weken is de eerste al stuk!
Alle vestigingen zijn inmiddels gecontrolleerd door een extern bedrijf vwb aarding van switches, spanning van UPS etc.
Heb je ook enig idee wat er stuk gaat? Branden er IC's door, smelten ze door de print heen, stoppen ze zonder verder oorzaak of wat? Mijn eerste gok was warmte, maar ik neem aan dat je daar zelf ook aan gedacht hebt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZGearloose
De blades stoppen er gewoon mee. Het begint met onvoorspelbaar gedrag en foutmeldingen en zogauw je dan een "run diag ext ...." komt eruit dat het chassis danwel het blade stuk is. Het omruilen gaat overigens bijna altijd feilloos (binnen 10 dagen een nieuwe)
Temp van de switches komt niet boven de 33 graden en zoals te lezen is is overal de aarding ook getest.

Zijn wij dan het enige bedrijf in Nederland (Europa :? ) dat extreme switches gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whizzer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-03 13:47

Whizzer

Flappie!

Je bent zeker niet de enige binnen NL (en al helemaal niet binnen Europa), maar het schijnt gewoon een klasse boven de bekende Cisco's (oeps, nu ga ik ellende op mijn nek halen) te zijn.

En ik weet zeker dat er meerdere providers binnen NL zijn (en niet de kleinste) die dit gewoon gebruiken. Als ik me niet vergis hebben de 2 grootste kabel internet providers van NL ook spul van Extreme Networks.

Ik kan je helaas geen ervaringen geven, maar ik denk dat de mensen die hier veel mee werken bijna niet hier te vinden zijn... Waar wel? geen idee...

* Whizzer , de bijna CCNP'er die absoluut niet alleen Cisco minded is, zou graag eens willen spelen met Extreme Networks en Juniper spul

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slechte zaak natuurlijk dat die blades uitfikken, maar heb je dit nog niet opgenomen met Extreme zelf? Gewoon een eerlijk antwoord vragen en aangeven dat je de problemen en downtime die dit soort problemen oplevert niet kan gebruiken en een oplossing eist.

Heeft Extreme de voedingen en het chassis al vervangen als test?

Amerikaans bedrijf dus erg service/kwaliteit minded en als de dood om ge-sued te worden. :+

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2004 10:14 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook wel eens problemen gehad met single PSU Alpine 3808's. Zo'n beetje alles vervangen wat er vervangen aan kan worden.
De problemen waren voorbij toen we de alpine's uitrustten met dual power supply's.

Hoeveel PSU's heb je in de chassis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We hebben zelf een hoop Alpine 3804 & 3808 switches draaien hier. Echt een drama. Ik heb in de afgelopen 3 maanden 5x FM32 32 poorts Fast Ethernet blades vervangen en 2x SMMi kaarten.

Ik ben geen absolute Cisco freak, maar ik moet er toch even bij zeggen dat ik dit soort dingen nog nooit heb meegemaakt met de Catalyst 6500 serie. Ik werk nu al ongeveer 5 jaar met deze dingen en heb nog nooit iets hoeven te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ooit last gehad met de summit series (Summit 48i/si)? Ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:48
Wij gebruiken zowel Alpine 3808's als juniper en cisco spul
Naar mijn weten hebben de 3808's zelden tot nooit problemen gegeven. We hebben we alles maar dan ook alles dubbel uitgevoerd, dus ook dubbele PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZGearloose
wij hebben ook alles dubbel uitgevoerd.
Black Diamond's dubbele MSM en PSU
3804 en 3808 dubbele PSU (kan geen dubbele msm)

Extreme is ook niet te beroerd om alles te vervangen alleen de problemen blijven natuurlijk.
Dan hebben ze een beter produktie proces en worden alle FM48TI modules vervangen, dan weer nieuwe management modules (MSM-3), nieuwer type voeding..etc etc
Er is altijd wel iets nieuws :'(

het geeft in ieder geval voor onszelf een beter gevoel dat er meerder bedrijven zijn met deze problemen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chemokar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-06-2024
Gebruik zelf ook Extreme 48si en 200 series. Enige is dat na een half jaar het een keer is voorgekomen dat de software in de soep draaide en de switch herstart moest worden. Verder, even afkloppen klop klop, nooit enige ellende met extreme gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZGearloose
Verwijderd schreef op 15 april 2004 @ 10:20:
Ik heb ook wel eens problemen gehad met single PSU Alpine 3808's. Zo'n beetje alles vervangen wat er vervangen aan kan worden.
De problemen waren voorbij toen we de alpine's uitrustten met dual power supply's.

Hoeveel PSU's heb je in de chassis?
overal 2 psu's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:12

Predator

Suffers from split brain

gizzmo4u schreef op 15 april 2004 @ 09:00:
De blades stoppen er gewoon mee. Het begint met onvoorspelbaar gedrag en foutmeldingen en zogauw je dan een "run diag ext ...." komt eruit dat het chassis danwel het blade stuk is. Het omruilen gaat overigens bijna altijd feilloos (binnen 10 dagen een nieuwe)
Misschien even licht offtopic, maar moet je 10 dagen wachten voor een nieuwe module :?

Je hebt wel een supportcontract met een leverancier neem ik aan, die heeft toch wel een grote stock met vervangstukken ?

Ik mag er niet aan denken dat ik 10 dagen moet wachten op een nieuwe module.
Verwijderd schreef op 15 april 2004 @ 10:28:
Ik ben geen absolute Cisco freak, maar ik moet er toch even bij zeggen dat ik dit soort dingen nog nooit heb meegemaakt met de Catalyst 6500 serie. Ik werk nu al ongeveer 5 jaar met deze dingen en heb nog nooit iets hoeven te vervangen.
Ik heb een paar weken geleden toch een module moeten vervangen van een Catalyst 4506. Er was een SERDES chip defect waardoor er 8 poorten op die module niet meer goed functioneerden. Maar dat is ook alles.

Dergelijke uitvalcijfers heb ik toch ook nog nooit gehoord.

maar daar bedoel ik verder niets mee

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
k heb geen ervaringen met Extreme op zich, maar dergelijke uitvalrates zijn toch uitzonderlijk. Er kan altijd wel wat stukgaan, da's ook de reden om alles dubbel uit te voeren, maar toch... [1]
Aan de andere kant, 20 van de 30 Cat3524XL switches op een site hadden bij ons de geest gegeven (en volgens contract vervangen) voordat Cisco er achter kwam dat er een structureel probleem was met die specifieke serie (condensatoren bliezen op), en de resterende preventief heeft omgeruild. Jammer was dat wij die bui al na switch 5 zagen hangen. Goede les: eis bij enige aantallen verschillende series (productieruns), dan is de impact van dergelijke issues kleiner.

[1] In elk geval heb je dan de mogelijkheid om het management van het nut van redundantie te overtuigen. Da's soms verrekte moeilijk... Downtime kost bergen met geld, maar een paar mille voor een redundante link kan er niet af.

[ Voor 35% gewijzigd door ijdod op 15-04-2004 20:57 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZGearloose
[quote]Predator schreef op 15 april 2004 @ 19:41:
[...]

Misschien even licht offtopic, maar moet je 10 dagen wachten voor een nieuwe module :?

Je hebt wel een supportcontract met een leverancier neem ik aan, die heeft toch wel een grote stock met vervangstukken ?

Ik mag er niet aan denken dat ik 10 dagen moet wachten op een nieuwe module.

[...]

We hadden eerst een bijzonder duur contract, en hebben nu zelf een voorraad waardoor we een goedkoper contract konden nemen.

vwb redundantie kun je lezen dat we twee centrale lokaties hebben die het van mekaar overnemen als de ene lokatie uitvalt ;)

[ Voor 11% gewijzigd door ZGearloose op 15-04-2004 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZGearloose
...heeft er iemand misschien ervaringen met software image V720b18. Dit is de laatste versie gereleased..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 08:29

Kabouterplop01

chown -R me base:all

33 graden?

kan iemand die Extreme switches gebruikt zijn/haar temp gegevens plaatsen.
Ik werk voor een grote provider, bij ons gaat bij 31 graden "de deur dicht" ;)
In die ruimtes is het nooit warmer dan 23 a 24 graden, daar staan heel wat machines te blazen. (tenzij de aircos geen zin meer hebben >:) )

Lijkt me best warm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastern
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:28
Misschien een overbodige: Is de ruimte waar het spul staat niet extreem statisch geladen of zo? En zijn de spullen goed geaard, hoe is het met de luchtvochtigheid.

* Eastern is geen professional daarin, maar om ff een tip te geven 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Kabouterplop01 schreef op 16 april 2004 @ 06:25:
33 graden?

In die ruimtes is het nooit warmer dan 23 a 24 graden, daar staan heel wat machines te blazen. (tenzij de aircos geen zin meer hebben >:) )

Lijkt me best warm!
Hangt er van af waar het meetpunt zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZGearloose
Eastern schreef op 16 april 2004 @ 08:13:
Misschien een overbodige: Is de ruimte waar het spul staat niet extreem statisch geladen of zo? En zijn de spullen goed geaard, hoe is het met de luchtvochtigheid.

* Eastern is geen professional daarin, maar om ff een tip te geven 8-)
Zie start post ;)

vwb de temperatuur is dit intern in de switch en dus niet de room temp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZGearloose
niemand meer ervaringen met Extreme of raadselachtige fouten :?

[ Voor 42% gewijzigd door ZGearloose op 09-09-2005 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:12

Predator

Suffers from split brain

Kabouterplop01 schreef op 16 april 2004 @ 06:25:
33 graden?

Lijkt me best warm!
Dat is gewoon normaal.
FED-Cat4506-2#sh env temp
Chassis Temperature = 33 degrees Celsius
Chassis Over Temperature Threshold = 75 degrees Celsius
Chassis Critical Temperature Threshold = 95 degrees Celsius

FED-Cat4506-2#
FED-Cat4506-1#sh env temp
Chassis Temperature = 32 degrees Celsius
Chassis Over Temperature Threshold = 75 degrees Celsius
Chassis Critical Temperature Threshold = 95 degrees Celsius

FED-Cat4506-1#
Zaal met airco (20-21°C) en die switch heeft zoveel luchtverplaatsing dat ik bang ben dat ie zou gaan vliegen als hij niet vastgeschroeft zat.

gizzmo4u, je hebt blijkbaar al bijna alles eens vervangen behalve het chassis.
Zijn het altijd dezelfde chassis'n (is dat wel een juist meervoud ?) die problemen geven ?

Het probleem zou ook daar kunnen zitten natuurlijk.
Hoewel er aan het chasis niet zoveel aan is natuurlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Predator op 19-04-2004 19:21 ]

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZGearloose
Predator schreef op 19 april 2004 @ 19:20:

Zaal met airco (20-21°C) en die switch heeft zoveel luchtverplaatsing dat ik bang ben dat ie zou gaan vliegen als hij niet vastgeschroeft zat.

gizzmo4u, je hebt blijkbaar al bijna alles eens vervangen behalve het chassis.
Zijn het altijd dezelfde chassis'n (is dat wel een juist meervoud ?) die problemen geven ?

Het probleem zou ook daar kunnen zitten natuurlijk.
Hoewel er aan het chasis niet zoveel aan is natuurlijk.
Ja aan luchtverplaatsing geen gebrek.

vwb het chassis zijn deze ook vervangen. Echter alleen bij de Alpine serie want hier zit een deel van de logica in. De Black Diamonds zijn nooit vervangen maar dat komt omdat er daar geen logica inzit, dat nemen de MSM's voor hun rekening...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-09 16:46
Zitten de switches allemaal achter een UPS? Piekspanning of netruis zou ook een oorzaak kunnen zijn. Denk aan omgevingen met veel electomotoren ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZGearloose
LeNNy schreef op 19 april 2004 @ 20:56:
Zitten de switches allemaal achter een UPS? Piekspanning of netruis zou ook een oorzaak kunnen zijn. Denk aan omgevingen met veel electomotoren ed.
Ze zitten allemaal achter een ups maar ik heb aan deze dingen nog niet gedacht eigenlijk...thx ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 10:40
gizzmo4u schreef op 28 april 2004 @ 11:01:
[...]

Ze zitten allemaal achter een ups maar ik heb aan deze dingen nog niet gedacht eigenlijk...thx ;)
denk er ook aan dat de meeste UPS'en vaak offline of semi-online systemen zijn. zelfs de meeste (en veelgebruikte) rackmount APC modellen.

maw: alles wat op de UPS is aangesloten draait gewoon vanaf het lichtnet (eventueel met wat filtering) en pas als de stroom uitvalt dan draait het spul van de UPS.

veel schoner zijn de online UPS'en, waarbij alles dus altijd op de accu van de UPS draait en de accu wordt constant bijgeladen vanaf het lichtnet.

[ Voor 8% gewijzigd door FragDaddy op 28-04-2004 11:53 ]

Have a wheelie good weekend!

Verwijderd

Een forum over extreme uitval .....
Waar zal ik eens beginnen.

Over de software, snelheid en features niet te klagen.

De hardware...... wordt een heel ander verhaal.
In drie jaar tijd is van onze 16 6808 Black diamonds switches meer dan 50% van de modules defect gegaan.

De meeste van deze problemen zijn onstaan door "slecht geheugen" versie 6.2 en hoger bevat een diagnostics waarmee het defecte geheugen buiten gebruik wordt gesteld. Hoger dan 8 fouten, module kapot.

De meeste modules hadden na de test met 6.2 software meer dan 8 fouten.....

Alle hoop is nu gevestigd op cisco...(slik), ben geen cisco fan maar ik heb liever een langzamer netwerk dat stabiel is.

Extreme doet niet moeilijk met vervangen, maar het pakt het probleem niet bij de kern aan. De switches blijven onbetrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExtremelyBroken
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ter illustratie: AL deze blades zijn stuk.. :(

Afbeeldingslocatie: http://img54.exs.cx/img54/3901/1189small.jpg

Die PC die je d'r tussen ziet staan is voor het testen van de blades. Mooi spul he? Extreme..

flickr | D90 | 50mm 1.8 | Sigma 24-70 HSM | Sigma 70-200 | Nikon 70-300 | 18-105 | SB-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 21:13:
Alle hoop is nu gevestigd op cisco...(slik), ben geen cisco fan maar ik heb liever een langzamer netwerk dat stabiel is.
Lol, zo te zien ook niet meer van Extreme, toch tijd voor Foundry ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExtremelyBroken
  • Niet online
Yep.. drie 19" kasten vol met dure apparatuur.. En Extreme is ook "extreem" (pun intended) behulpzaam, dus die is maar al te bereid om te helpen.. NOT.

Oh en als je dacht dat dit de enige set met hardware is... wrong. We hebben in heel europa datacenters staan, en helaas zijn in alle datacenters dezelfde problemen.

flickr | D90 | 50mm 1.8 | Sigma 24-70 HSM | Sigma 70-200 | Nikon 70-300 | 18-105 | SB-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:16

Arfman

Drome!

ExtremelyBroken schreef op 04 oktober 2004 @ 13:03:
Yep.. drie 19" kasten vol met dure apparatuur.. En Extreme is ook "extreem" (pun intended) behulpzaam, dus die is maar al te bereid om te helpen.. NOT.

Oh en als je dacht dat dit de enige set met hardware is... wrong. We hebben in heel europa datacenters staan, en helaas zijn in alle datacenters dezelfde problemen.
Leuke nickname heb je dan, toepasselijk enzo ;)
Maarreh .. wat doe je nu dan ? Blijf je bij Extreme of ga je kijken naar Foundry/Cisco/whatever ?
Ik kan me niet voorstellen dat degenen die de rekeningen voor dit spul betalen (je management zeg maar) hier blij van wordt ..

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExtremelyBroken
  • Niet online
Ehm, Eigenlijk zat ik te denken aan Sweex :9~ :P

Nah, om eerlijk te zijn, weten we nog niet wat het wel gaat worden. Maar het gaat iets anders worden dan Extreme..

En ja, het management is ervan op de hoogte, maar zoals in elke pan-europese organisatie zijn er meer mensen die wat in de melk te brokkelen hebben, dus wanneer en wat is allemaal nog een grote vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddog33hummer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-08 23:13

reddog33hummer

Dat schept mogelijkheden

mischien een schoonmaakster die per ongeluk de stekkers eruit trekken voor hun stofzuiger ?

Ooit met onze lucent coreswitches gehad dat ze raar bleven doen. Bleek toen aan de failover te liggen.

Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Avaya is net als Extreme, als ik het zo hoor. Het idee is leuk, de uitvoering minder.

[ Voor 74% gewijzigd door ijdod op 08-10-2004 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien enigszins off-topic, maar ik heb goede ervaringen met Allied Telesyn apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:33

Duinkonijn

Huh?

kan het niet zo zijn dat misschien de clients via de kabels ESD bij je units veroorzaken?

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZGearloose
...zo weer een jaartje verder. Het leek even goed te gaan maar helaas. Sinds eind juni hebben we tot op heden ongeveer 10 chassis 3804/3808 vervangen. Deze keer zaten er bij de switches die we terug kregen van Extreme 1 maal een DOA en 1 maal eentje nieuw uit onze voorraad die na inzet na 4 uur draaien ook de geest gaf.
De chassis die we terug krijgen in ruil voor de defekte waren voorheen ETN (Equal To New) maar recentelijk krijgen we echte nieuwe chassis opgestuurd. Dus met serie nummers 04XXX of 05XXX. Zijn er in de tussentijd nog meer mensen met problemen met extreme produkten? Hoe is jullie fall out ratio van ETN produkten?

Ook krijgen we te horen dat wij de ENIGE zijn met dit soort problemen maar zoals ExtremelyBroken al aangeeft moeten er meer zijn dus laat je horen!!! ;)

overigens ESD is ook niet de oorzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:54

ShadowBumble

Professioneel Prutser

gizzmo4u schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 12:01:
...zo weer een jaartje verder. Het leek even goed te gaan maar helaas. Sinds eind juni hebben we tot op heden ongeveer 10 chassis 3804/3808 vervangen. Deze keer zaten er bij de switches die we terug kregen van Extreme 1 maal een DOA en 1 maal eentje nieuw uit onze voorraad die na inzet na 4 uur draaien ook de geest gaf.
De chassis die we terug krijgen in ruil voor de defekte waren voorheen ETN (Equal To New) maar recentelijk krijgen we echte nieuwe chassis opgestuurd. Dus met serie nummers 04XXX of 05XXX. Zijn er in de tussentijd nog meer mensen met problemen met extreme produkten? Hoe is jullie fall out ratio van ETN produkten?

Ook krijgen we te horen dat wij de ENIGE zijn met dit soort problemen maar zoals ExtremelyBroken al aangeeft moeten er meer zijn dus laat je horen!!! ;)

overigens ESD is ook niet de oorzaak.
Ik heb het opgegeven men Extreme Networks bij ons staat tegenwoordig het meeste op Junipers en dat gaat geweldig, bij blij dat wij die bende hebben uitgefaseerd :+

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZGearloose
ShadowBumble schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 12:03:
[...]

Ik heb het opgegeven men Extreme Networks bij ons staat tegenwoordig het meeste op Junipers en dat gaat geweldig, bij blij dat wij die bende hebben uitgefaseerd :+
...en welke type switches hadden jullie? Zou je iets meer van de sluier kunnen oplichten ;)

draait er niemand meer met Extreme Networks switches of draaien ze allemaal zonder problemen :?
ShadowBumble schreef op maandag 12 september 2005 @ 10:00:
[...]

Alphines & Summits rest heb ik geen ervaring mee wij hadden het overigens al opgeveven na de 2de keer uitval.
...tja we hebben er 59 staan in 19 vestigingen en die gooi je niet direct weer de deur uit...Daar gaat weer heel wat wikken en wegen aan vooraf

mmmm of deze

27-4-2005 netwerk plat

Vanmiddag, even voor drie uur, heeft zich een ernstige storing voorgedaan aan een van de Extreme Networks core switches in Redbus. Deze storing zorgde ervoor dat ongeveer de helft van de klanten in Redbus geen werkende verbinding meer had.
De eerste pogingen om de switch weer werkend te krijgen hadden geen succes. Rond half vijf was een medewerker aanwezig die erin slaagde de switch tijdelijk weer te laten werken. Helaas blijft de switch foutmeldingen geven die erop duiden dat de werkingsduur van de switch met zekerheid slechts tijdelijk zal zijn.
Omdat we geen vertrouwen meer hebben in de goede werking van deze Extreme Networks core switch, hebben we besloten deze direct te vervangen door een Foundry Networks switch. Deze vervanging stond, zoals u waarschijnlijk weet, al gepland voor de nabije toekomst, maar is nu iets naar voren geschoven.
Op het moment van schrijven is de Foundry Networks FastIron 800 reeds in het rack geinstalleerd en geconfigureerd.
ShadowBumble schreef op maandag 12 september 2005 @ 10:00:
[...]

Alphines & Summits rest heb ik geen ervaring mee wij hadden het overigens al opgeveven na de 2de keer uitval.
...tja we hebben er 59 staan in 19 vestigingen en die gooi je niet direct weer de deur uit...Daar gaat weer heel wat wikken en wegen aan vooraf

of hier:

Deze waren al langer gepland. Zo zijn er steeds problemen met switches van Extreme Netwerks (oa ook bij ProServe) en was een uitbreiding van de AMS-IX capaciteit nodig.

....en ook hier zijn ze over op iets anders....niet echt hoopvol :'(

27-01-2005 - Ingrijpende wijziging ProServe netwerk.
..........

Modbreak:ik heb de 5 laatste berichten van jou bij elkaar geveegd; wil je in het vervolg als je de laatste poster in een topic bent de editknop gebruiken als je nog wat moet toevoegen aan je verhaal?

[ Voor 79% gewijzigd door Korakal op 12-09-2005 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:54

ShadowBumble

Professioneel Prutser

gizzmo4u schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 13:21:
[...]

...en welke type switches hadden jullie? Zou je iets meer van de sluier kunnen oplichten ;)

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• ZGearloose
...graag nog enige reakties of gebruikt verder niemand in Nederland extreme?

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
ik denk dat je aan de hierboven vermeldde voorbeelden al redelijk wat hebt ...

2 grote datacentra die er al vanaf (gaan) stappen zegt in mijn ogen genoeg vrees ik.
warvoan 1 bekende die er niet eens aan twijfelt over te stappen...

als je enkel maar een opsomming van positieve / negatieve feedback wilt, kan je mss eens via - insert favo search-engine here - passeren.
en dan vind je wrs wel meer info al dan niet in't engels.

hier ga je enkel Nederlanders / Belgen vinden die dit forum kennen, met dat materiaal werken en het aan de bel willen hangen dat dat gebruikt wordt in hun bedrijf.

Zeer klein publiek dus... ;) - zie je wel aan de bepekrte reply's tss topic start en deze reactie :+

• hanhoo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-07 13:12
Ik heb ook Alpine Extreme chassis switches draaien en heb in het geheel geen klachten. Wat mij betreft, naar aanleiding van de thread, zou ik de volgende zaken controleren:

1) Relatieve Vochtigheid
Zorg dat deze stabiel is. Vaak zorgt de airco voor een daling in vochtigheid. Zodra hij uitslaat (omdat het koel genoeg is) loopt de vochtigheid weer op. Actieve apparatuur kan daar heel slecht tegen. Slechter zelfs dan temperatuur schommelingen.

2) Inductie
Het lijkt erop alsof er bij jou een soort inductiespanning wordt opgewekt in de ethernetkabels die naar de Alpine lopen. Te meer omdat je PSU en spanningsaanvoer al hebt (laten controleren). Indien er zware stroomverbruikers (zoals drie-fase electro motoren e.d.) in de buurt liggen van de ethernetkabels naar de Extreme kan bij het in en uitschakelen van deze motoren een inductiespanning gegenereerd worden op de ethernetkabel. Dat is funest. Inductieschade is ook de grootste killer bij onweersklappen (zogenaamde indirecte inslag). Het veroorzaakt geen zichtbare schade, maar je apparaat is wel mooi defect. Een bekabelingsnetwerk is de grootste antenne die je maar kan bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZGearloose
soulrider schreef op woensdag 14 september 2005 @ 10:01:
ik denk dat je aan de hierboven vermeldde voorbeelden al redelijk wat hebt ...

2 grote datacentra die er al vanaf (gaan) stappen zegt in mijn ogen genoeg vrees ik.
warvoan 1 bekende die er niet eens aan twijfelt over te stappen...

als je enkel maar een opsomming van positieve / negatieve feedback wilt, kan je mss eens via - insert favo search-engine here - passeren.
en dan vind je wrs wel meer info al dan niet in't engels.

hier ga je enkel Nederlanders / Belgen vinden die dit forum kennen, met dat materiaal werken en het aan de bel willen hangen dat dat gebruikt wordt in hun bedrijf.

Zeer klein publiek dus... ;) - zie je wel aan de bepekrte reply's tss topic start en deze reactie :+
Jazeker en ik ben ook erg blij te merken dat twee grote data centers het de deur uit doen.
Maar aan googlen hebben wij niet veel omdat wij zaken doen met Extreme Nederland. Daarom zijn juist de reakties van Nederlandse gebruikers belangrijk. Extreme Nederland blijft namelijk beweren dat wij de enige zijn met dit soort problemen. Als ik dan, middels google gevonden, vertel dat de universiteit in Chemnitz dld ook een probleem heeft gehad dan zal dat hun een worst zijn. Zo werkt helaas zaken doen ;)

Wij hebben hier ook zoals ik al vermeld had een hele tijd geen problemen gehad. Totdat het in juni weer begon. Misschien dat er inmiddels nieuwe gebruikers bij zijn gekomen die anoniem hun verhaal kwijt willen. Ik bedoel mijn werkgever wordt hier niet genoemd hoor :*) Zo verkrijgen zowel zij als ik een duidelijker beeld van wat er hier in Nederland aan de hand is en tevens kunnen we het verhaal dan naast het verhaal van Extreme leggen. Daarom heb ik het topic weer aangeslingerd.

Maar zeker bedankt voor het meedenken :)
hanhoo schreef op woensdag 14 september 2005 @ 11:32:
Ik heb ook Alpine Extreme chassis switches draaien en heb in het geheel geen klachten. Wat mij betreft, naar aanleiding van de thread, zou ik de volgende zaken controleren:

1) Relatieve Vochtigheid
Zorg dat deze stabiel is. Vaak zorgt de airco voor een daling in vochtigheid. Zodra hij uitslaat (omdat het koel genoeg is) loopt de vochtigheid weer op. Actieve apparatuur kan daar heel slecht tegen. Slechter zelfs dan temperatuur schommelingen.

2) Inductie
Het lijkt erop alsof er bij jou een soort inductiespanning wordt opgewekt in de ethernetkabels die naar de Alpine lopen. Te meer omdat je PSU en spanningsaanvoer al hebt (laten controleren). Indien er zware stroomverbruikers (zoals drie-fase electro motoren e.d.) in de buurt liggen van de ethernetkabels naar de Extreme kan bij het in en uitschakelen van deze motoren een inductiespanning gegenereerd worden op de ethernetkabel. Dat is funest. Inductieschade is ook de grootste killer bij onweersklappen (zogenaamde indirecte inslag). Het veroorzaakt geen zichtbare schade, maar je apparaat is wel mooi defect. Een bekabelingsnetwerk is de grootste antenne die je maar kan bedenken.
Puntje 1 ga ik zeker wat meer aandacht geven want het vind vooral 's zomers plaatst. Mag ik vragen uit welke jaar jullie chassis zijn? Eerste 2 cijfers van het serie nr 04???-????? staat voor 2004 etc etc

[ Voor 29% gewijzigd door ZGearloose op 19-09-2005 16:56 ]

Verwijderd

Een bekabelingsnetwerk is de grootste antenne die je maar kan bedenken.
Daarom hebben we tegenwoordig CATx bekabeling, daar zitten de aderparen getwist. Dat heeft tot gevolg dat een inductiefrequentie in het ene adertje in tegenfase komt met het andere aderpaartje. EN daardoor elkaar opheffen. Dat geldt voor alle frequenties met uitzondering van de frequenties waarop de databitjes over de aders gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2005 23:09 ]

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-08 19:45
Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2005 @ 23:08:
[...]

Daarom hebben we tegenwoordig CATx bekabeling, daar zitten de aderparen getwist. Dat heeft tot gevolg dat een inductiefrequentie in het ene adertje in tegenfase komt met het andere aderpaartje. EN daardoor elkaar opheffen. Dat geldt voor alle frequenties met uitzondering van de frequenties waarop de databitjes over de aders gaan.
Ik denk dat hij hier bedoelde dat de zware elektriciteit voor een inductiespanning zorgen op de ethernetdraadjes. Misschien afgeschermde kabels gebruiken (die kunnen daar beter tegen).

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey hey,

Wij hebben ook een Extreme 3808 ook met rare problemen sinds kort, spontaan ineens foutmeldingen en dergelijke,

Nu hebben ze pas ons chassis vervangen maar dat heeft niet geholpen waarschijnlijk ook de SMMi stuk, na eigen onderzoek.

Hij reboot nu vanzelf en dat soort fratsen :), switch stond in een datacenter dus piekspanningen en andere dingen zijn uitgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZGearloose
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2005 @ 15:22:
Hey hey,

Wij hebben ook een Extreme 3808 ook met rare problemen sinds kort, spontaan ineens foutmeldingen en dergelijke,

Nu hebben ze pas ons chassis vervangen maar dat heeft niet geholpen waarschijnlijk ook de SMMi stuk, na eigen onderzoek.

Hij reboot nu vanzelf en dat soort fratsen :), switch stond in een datacenter dus piekspanningen en andere dingen zijn uitgesloten.
Die reboots die de switch geeft dat is een optie die je kan aan en uitzetten op de switch in geval van foutmeldingen. Even kijken of ik het vind.
conf reboot-loop-protection threshold <time-interval [0-255 mins]>

Met smmi hebben wij heel af en toe een storing gehad maar het is meestal het chassis, en dan vooral de chassis van voor 2004. Dus die met serienr 03XXX-XXXXX en lager.

[ Voor 5% gewijzigd door ZGearloose op 26-09-2005 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Het is idd een chassis 03XXX nummer, dus ik ga ook weer even achter een nieuw chassis aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wunk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-09 18:27
Wij draaien een aantal Summit24 en Summit48 switches (de oude 2u serie), nu zou ik willen zeggen dat we nooit hardwarematige problemen ermee hebben, maar dan kan word ik waarschijnlijk vannacht m'n bed uit gebeld omdat murphy even lastig gaat doen ;)

Overigens: Nu heb ik al van anderen in 't verleden meer als eens problemen gehoord die vaak hardwarematig leken, maar uiteindelijk met een firmware update opgelost werden.. (blades die willekeurig uitvielen oid)

[ Voor 32% gewijzigd door Wunk op 27-09-2005 22:45 ]

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 19:57

jep

Ik spreek veel met Nederlandse ISP's, en Extreme verliest snel terrein. Overal gaan ze stuk, zo ook op 't voormalige True netwerk. Nu gelukkig geen last meer van. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZGearloose
...lichtpuntje! Extreme is nu bereid om verregaande hulp aan te bieden en heeft al enkele voorstellen gedaan om apparatuur te vervangen op hun kosten, en gerichter te gaan zoeken naar onze problemen. Ik houd jullie op de hoogte 8)
Pagina: 1