Netgear rp614v2 hangt steeds

Pagina: 1
Acties:

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
ik heb half februari een Netgear rp614v2 aangeschaft. Deze heb ik toen gekozen omdat het de router was zou zijn die goed met zeelandnet(mijn toenmalige isp) samen zou werken, zeker gezien het feit dat hun em zelf ook verkochten. Het apperaat heeft na een paar hangers in de eerste week de hele tijd dat ik nog kabel had ook goed gedraaid.
Ik heb bij aanschaf van de netgear er expres opgelet dat ik een tevens adsl compatible router had, want ik zou zo snel ik van zeelandnet af kon naar xs4all gaan.
Zo gezegd zo gedaan en zodra ik van zeelandnet af was heb ik dus mijn router aan adsl gehangen in combo met een speedtouch 510.
hier begon de ellende, iedere keer vastlopers. Toen ik de modem van de standaard instelling omgegooid naar dhcp spoof en dat leek voor een week te werken, maar nu is het alleen nog maar erger geworden. het beestje hangt in plaats van ongeveer iedere dag wat hij eerst met adsl deed nu iedere 12 uur ofzoiets.

Ik heb al gekeken naar firmware updates voor de router maar ik zie nergens in de changelogs iets erop wijzen dat het nuttig zou zijn, maar goed als niks helpt dan ga ik het toch maaar proberen.
Ik heb ongeveer een week geleden netgear mijn probleem toegestuurt heb alleen nogsteeds geen respons.
Ik heb allen mogelijke settings als tich keer nagelopen, maar ik weet het gewoon niet meer.

hardware:
Alcatal speedtouch 510 (analoog)
Netgear rp614v@ met firmware 5.13 van 8 juli 2003
Unex 16 poort switch en 3com officeconnect 8 poort
stuk of 6 pc's op win2k en winnt4
Ik draai een webserver op m'n server, en die staat ook dag en nacht te emulen, winmx en soulseeken.

iemand enig idee wat ik zou kunnen proberen nog, met de search kwam ik er ook niet uit

P.S. ik wil die netgear blijven gebruiken want die lichte router functie van de alcatel geeft me geen lekker gevoel, daar zit weinig firewall enzo in en ook dat napt gebeuren geeft mij niet echt een solide gevoel

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Ten eerste hoe weet jij zo zeker dat je router vastloopt?

Verder gok ik dat eMule je hardware omver trekt. Geef aub even je instellingen van eMule en je resultaten van www.speedtest.nl
Zijn je eMule poorten ook goed gerouterd?(High ID, KAD open & UDP)

• y2kbug
ik weet heel zeker dat mijn router het is omdat ik em niet meer kan pingen, de webmanagement niet pagina neit kan openen, en wanneer ik ff de stekker eruit heb gehad en er weer insteek en het ding dus herstart dat het weer goed gaat.

speedtest haal ik een dikke 100KB/s meestal down en een 24 up, weet het niet precies en moet straks ff tsjekken als ik weer thuis ben en het de router (alweer) gereset heb.

Emule heb ik draaien zonder enige poort map KAD niet connected,
Met emule trek ik wel soms tot 138 KB/s down en dan zakt ie kort daarna wel weer

ik zou het ook heel vreemd vinden als het aan emule zou liggen omdat dat het op een gegeven moment een week goed ging en nu eigelijk helemaal slecht is met iedere 12 uur ofzo een hanger

ik heb btw een 1024 kb/s down en 320 kb/s up abbo

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Ik wilde dus eigenlijk meer het aantal verbndingen per sec weten bij je speedtest maar goed :)

Wat je moet doen is in eMule je max verbindingen lager zetten, daar lijkt je probleem te liggen.

• y2kbug
Emule mocht 400 connecties tegelijk open hebben, ik heb em nu ingesteld op 300 en hoop dat dit dan de oplossing is zo

ook met max 300 connections voor emule valt de router na 9 uurtjes om

[ Voor 25% gewijzigd door y2kbug op 15-04-2004 01:23 ]