Aangekoekte koelpasta

Pagina: 1
Acties:
  • 70 views sinds 30-01-2008

• Little Bear
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Na het verwijderen van een Boxed Intel cooler van zijn CPU heb ik moeten constateren dat er op de onderkant van de cooler en de bovenkant van de CPU besmeurd zijn met een vies laagje. Dit blijkt dus aangekoekte koelpasta te zijn. Nu een n00b vraagje. Hoe kan ik die aangekoekte troep verwijderen? op de cooler gaat dit makkelijk met een schroevendraaier, maar kan ik dit ook bij de CPU doen? Wil namelijk niet het risico lopen de CPU te molesteren.

Life is simple, make choices, don't look back...

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:46

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Met wat nagellak remover.... gaat vanzelf :)

De Nederbelg !

Verwijderd

die witte wel ja, maar zilverpasta gaat iets moeilijker...

• Little Bear
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
het is zo van da mottig grijs spul. ma het begint wel los te komen. 8)

Life is simple, make choices, don't look back...

Verwijderd

jellabie schreef op 14 april 2004 @ 13:44:
Met wat nagellak remover.... gaat vanzelf :)
Dat was toch niet zo goed ervoor, omdat er één of andere stof bij zat, die niet zo gezond is voor je core ?

Ik zou iig gewoon (pure) alcohol gebruiken, geeft hetzelfde effect ;)

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:46

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 13:46:
[...]

Dat was toch niet zo goed ervoor, omdat er één of andere stof bij zat, die niet zo gezond is voor je core ?

Ik zou iig gewoon (pure) alcohol gebruiken, geeft hetzelfde effect ;)
beetje offtopic, met een pentium 4 zit je niet direct op de core.. met amd daar en tegen wel...

De Nederbelg !

Verwijderd

jellabie schreef op 14 april 2004 @ 13:47:
[...]

beetje offtopic, met een pentium 4 zit je niet direct op de core.. met amd daar en tegen wel...
Oh, damn, ik heb eroverheen gekeken, ik dacht dat het om een AMD core ging (ja, mijn werk is ook zo boeiend :z ).

My bad

• BoyGenius
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Zelf gebruik ik altijd verfverdunner >:) dat werkt prima >> het schroeit er bijna letterlijk vanaf :). De core kan dat ook wel hebben, want m'n cpu doet het nog steeds ;)

edit:

lol zelfde fout als hierboven, tis een p4 ipv amd, shame on me :+

[ Voor 25% gewijzigd door BoyGenius op 14-04-2004 13:50 ]

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

Verwijderd

beetje terpentine werkt ook perfect :)

Verwijderd

met terpetine werkt ook perfect op mij AMD ook die leeft nog steeds, en loopt als een zonnetje op 2600 mhz :+ dus dat is niet schadelijk

edit:
te laat :(

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2004 13:52 ]

Verwijderd

Die koelprut is nogal hardnekkig en e wat dikkere stukken kun je ook wel met je nagel er vorozichtig afkrabben. En de rest met wat nagellak remover (dat doe ik meestal)en een papiertje eroverheen ''vegen'' dan ziet hij er weer snel mooi uit ;)

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-08 11:19

TheBorg

Resistance is futile.

Little Bear schreef op 14 april 2004 @ 13:42:
op de cooler gaat dit makkelijk met een schroevendraaier
Ehhh, het is niet zo wijs je cooler met een schroevendraaier te lijf te gaan. Als dit zacht koper is kunnen er behoorlijke krassen ontstaant en zal de warmte overdracht een stuk minder zijn. Als je krasjes hebt gemaakt zou ik ze weghalen met heel fijn schuurpapier bijv. korrel 4000 of meer.

Verwijderd

TheBorg schreef op 14 april 2004 @ 13:54:
[...]

Ehhh, het is niet zo wijs je cooler met een schroevendraaier te lijf te gaan. Als dit zacht koper is kunnen er behoorlijke krassen ontstaant en zal de warmte overdracht een stuk minder zijn. Als je krasjes hebt gemaakt zou ik ze weghalen met heel fijn schuurpapier bijv. korrel 4000 of meer.
met terpentine krijg je na een beetje boenen alles wel weg hoor. Ik heb nog nooit meegemaakt dat ik de koelpasta er niet af kreeg.

Anders kan je ook altijd je koelblok even in de vriezer leggen, dan valt het er ook zo vanaf.

Verwijderd

Ik heb op een paar P1's Ajax allesreiniger gebruikt, koelprut komt er zo afzetten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 14:01:
Ik heb op een paar P1's Ajax allesreiniger gebruikt, koelprut komt er zo afzetten.
laat dat geen was achter? vaak bevatten huis tuin en keuken middelen ook glans/was toevoegingen + een lekker geurtje ;)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Mja .. Best wel uitgekauwd dit: [search=koelpasta verwijderen] B)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.