Toon posts:

[XP] inlog probleem 2 verschillende domeinen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Graag zou ik een oplossing willen zien voor et volgende probleem.
De ene dag log ik in op een domeinnaam A.
De andere dag wil ik inloggen op een ander netwerk met domeinnaam B.

Ik wil met mijn gewone gebruikersaccount op beide netwerken in kunnen loggen zonder daarbij met bijvoorbeeld een administrator account (een ander account) in te loggen. Domein A blijft de belangrijkste. Voor domein B geldt dat ik alleen toegang wil krijgen tot de netwerkschijven en dat ik kan printen op een netwerkprinter.
Op dit moment gaat dat niet wanneer ik inlog met mijn standaard gebruikersaccount in Windows XP SP1 met domeinnaam A. Ik moet namelijk opnieuw inloggen, maar dan zonder domeinnaam A. Hiervoor gebruik ik dan mijn Administrator account en ik log gewoon op mijn computer in. Geen domeinnaam B dus.

Mijn vraag is dus als volgt: op welke manier kan ik met mijn standaard gebruikersaccount in Windows XP met domeinnaam A inloggen op domein B zodat ik alle netwerkschijven kan zien en kan printen?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Gelieven in het vervolg zelf even eraan te denken het OS in de titel te plaatsen :)

inlog probleem 2 verschillende domeinen > [XP] inlog probleem 2 verschillende domeinen

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Xiliath
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10-2022
Als ik het goed begrijp wil je inloggen op domein A en gebruiken maken van resources op domein B? Dan moet je domein B trusted maken bij domein A, anders heeft je gebruiker daar geen rechten, ook al is de gebruikersnaam plus wachtwoord op beide domeinen hetzelfde (andere ID)

Verwijderd

Topicstarter
Ik log gewoon met mijn normale gebruikersaccount in op mijn laptop.
Ik geef dan ook domein A op. Deze staat gewoon onderaan in het inlogscherm.
Maar ik ben niet aangesloten op het netwerk van domein A.

Vervolgens is de laptop opgestart en sluit ik het netwerk van domein B aan op mijn laptop. In dit geval kan ik de netwerkschijven niet zien en kan ik ook niet printen.
Het lukt alleen indien ik als administrator inlog op mijn laptop en dan gewoon met deze computer opstart. Er zit namelijk geen domein aan de gebruikersnaam administator. Wanneer ik dus als administrator opstart dan zie ik wel de netwerkschijven en kan ik wel printen. Wel dien ik dan nog in te loggen met een inlogscherm wat op mijn scherm verschijnt in windows verkenner.
Het probleem is alleen dat ik niet over al mijn gebruikergevens kan beschikken zoals favorieten, desktop snelkoppelingen...enz.

Hoe stel ik een trusted domein in?

verder moet ik erbij vermelden dat mijn gebruikersnaam en wachtwoord verschillen bij beide domeinen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2004 13:46 ]

• Xiliath
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10-2022
Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 13:40:
Hoe stel ik een trusted domein in?
Dan moet ik eerst weten wat voor OS's je servers in domein a en b gebruiken.
NT3.5/4 2000/2003?