[scsi] problemen met disks

Pagina: 1
Acties:

• eppie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
(overleden)
Hallo

Ik heb hier via een adaptec 2940uw een dell powervault 200s aangesloten, in deze heb ik een stel hd's zitten (western digital enterprise 18gig / 7200rpm / sca). Maar nou krijg ik bij veel schijven dat ze wel worden herkent door de scsi bios ook in windows. Meestal kan ik ze formateren, soms niet. Soms zijn ze opeens weg uit schijfbeheer en staat er dat ie onleesbaar is. En heb er net een door de disk verifyier van de scsi bios gehaald en die zegt dat ie wel goed is.
Maar kom ik in windows en ik voor een schijfcontrole uit dan krijg ik weer allemaal fouten.

Dit zie ik in me systeem logboek:
code:
1
Er is een fout ontdekt op apparaat \Device\Harddisk3\D tijdens een wisselbestandsbewerking.

Het schijnt dat die schijven eerst gelowlevel formateerd zijn voor dat ik ze kreeg. Kan het daar aan liggen en helpt een nieuwe lowlevel format of zo ?
En zijn er ook tools die zo'n scsi schijf kunnen controleren behalve die bios?
En kon op de wd site niet vinden of die schijven nog garantie hebben, ze komen uit 1999.

Alvast bedankt

• maratropa
  • Niet online
Ik denk dat je eerst moet checken of alles in orde is;

-Kabels ok?
-Terminator ok? Het zootje moet actief getermineerd worden
-instellingen powervault en scsi kaart ok?

En dan zou ik eerst 1 HD aansluiten en kijken of dat allemaal werkt.

Oja ID's natuurlijk ok? En heb je er 1 grote backplane van gemaakt, of hem gesplits in 2 backplanes?

[ Voor 20% gewijzigd door maratropa op 14-04-2004 13:09 ]

specs

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-03 15:30
Kun je misschien aangeven hoe het zit met id's, welke kabels, terminator etc?

• eppie
  • Niet online
(overleden)
Het is 1 grote backplane met wel 2 scsi se -> lvd modules.

Voor de rest regelt de powervault de id's en terminatie.

• eppie
  • Niet online
(overleden)
Het probleem is opgelost, het kwam door de controller.

Alleen nu heb ik een ander probleem, ik heb nu 4 * 18gig in raid 5 aan een megaraid elite 1200 Controller hangen (16mb cache, uw, 40mb/sec) maar me raid array haalt maar 14mb/sec in sisoft sandra, is dat niet een beetje erg weinig?

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-03 15:30
eppie schreef op 15 april 2004 @ 00:27:
Het probleem is opgelost, het kwam door de controller.

Alleen nu heb ik een ander probleem, ik heb nu 4 * 18gig in raid 5 aan een megaraid elite 1200 Controller hangen (16mb cache, uw, 40mb/sec) maar me raid array haalt maar 14mb/sec in sisoft sandra, is dat niet een beetje erg weinig?
RAID config's nooit met SiSoft Sandra testen: gebruik ATTO of IOMeter.
Pagina: 1