Hallo, ik wil met ASP .NET een grafiek maken met meerdere series. Een serie bestaat dus gewoon uit een x (datum) en een y (bv. temperatuur) component. Nu staat deze informatie in een database, maar wel meerdere tabellen. Nu had ik eigenlijk verwacht dat het gewoon vrij eenvoudig zou zijn, net als in MS Access. Maar elke keer als ik een query maak die meerdere tabellen opneemt, crasht ms visual studio .net. In MSDE Maneger is dit ook het geval als ik de query wil uitvoeren... Alleen in access werkt het gewoon. Maar als ik een connectie maak met een access database in visual studio .net dan crasht hij alsnog.
Hier zijn enkele voorbeeld query's die dus niet werken:
De eerste is even snel gemaakt in MSDE Maneger, de tweede is gemaakt met de query builder in visual studio .net
Als ik deze query's uitvoer gaat mn pc gigantisch nadenken (cpu usage 100% en veel geheugen vreten) en daar stopt hij niet mee tot mijn geduld op is (en ik de programma's afsluit, dat is dus soms pas na 5 minuten)
Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen? Alvast bedankt
Hier zijn enkele voorbeeld query's die dus niet werken:
code:
1
2
3
4
| SELECT [beek_debav].[fictievedatum], [beek_debav].[voorspeltermijn],[beek_debav].[t2m] FROM beek_debav WHERE [beek_debav].[voorspeltermijn] = '+12' |
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| SELECT debilt_hirlam11.fictievedatum, debilt_hirlam11.voorspeltermijn, debilt_hirlam11.t2m, debilt_hirlam22.fictievedatum AS fictievedatum2, debilt_hirlam22.voorspeltermijn AS voorspeltermijn2, debilt_hirlam22.t2m AS temp2 FROM debilt_hirlam11 CROSS JOIN debilt_hirlam22 WHERE (debilt_hirlam11.voorspeltermijn = '+12') AND (debilt_hirlam22.voorspeltermijn = '+12') |
De eerste is even snel gemaakt in MSDE Maneger, de tweede is gemaakt met de query builder in visual studio .net
Als ik deze query's uitvoer gaat mn pc gigantisch nadenken (cpu usage 100% en veel geheugen vreten) en daar stopt hij niet mee tot mijn geduld op is (en ik de programma's afsluit, dat is dus soms pas na 5 minuten)
Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen? Alvast bedankt
[ Voor 12% gewijzigd door DarkShadow op 14-04-2004 12:34 ]