Toon posts:

[XP] Dos venster net zo snel draaien als fullscreen

Pagina: 1
Acties:
  • 174 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Eerst de situatie:

Wij gebruiken hier op het werk windows nt met verschillende dos applications (een database programma in console mode) als server en windows 98 werkstations.
Nu is het de bedoeling dat wij hier gaan overstappen naar windows 2003 server met windows xp werkstations met dezelfde dospakketjes.

Het probleem:

Wanneer ik vanaf een xp werkstation de dos applicatie wil gaan draaien is dit enorm vertraagd, maar bij fullscreen werkt het prima op snelheid.

Ik heb al geprobeerd om in de autoexec en de config wat te veranderen aan de geheugeninstellingen, "file=" op 150 gezet in de config.sys, compatibiliteitsmodus geprobeerd, zonder resultaat.

:?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Gewoon direct op full screen laten draaien?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
dat is juist niet de bedoeling, er moeten meerdere vensters geopend zijn

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-05 17:24

FastBunny

Give it the Works !

xp heeft een beperkte dos omgeving. Het draaien met een venster is inderdaad niet super snel. Ben bang dat daar heel weinig aan te doen zal zijn, behalve fullscreen draaien of windows 2000 pro proberen.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-04 19:14
emulatie Windows 95 toepassen. Misschien dat dat werkt.

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
command is erg vertraagd onder xp, cmd valt wel mee toch?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Kleine titeledit om je probleem iets beter te omschrijven :)

dos console versnellen onder xp > [XP] Dos venster net zo snel draaien als fullscreen

Kan het liggen aan de (overdadige) schermoutput van het programma, dat deze zo traag draait? Heb je verder geprobeerd om het venster wat meer prioriteit te geven binnen Windows?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Heb je verder geprobeerd om het venster wat meer prioriteit te geven binnen Windows?

Hoe is dat mogelijk dan ?

Verwijderd

Topicstarter
cmd net geprobeerd, helaas geen resultaat

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2004 12:20 ]

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-05 20:21
Achtergrondsservices aanzetten in plaats van Toepassingen?

57696520646974206c65657374206973206e657264

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Hier is anders cmd veel responsiever dan command, test het maar eens met gewoon de prompt. Maar misschien maakt het geen verschil voor de dos progs die jij gebruikt.

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Typen in een CMD box werkt hier op XP iig sneller als typen in een COMMAND.COM box.

Kheb een vergelijkbaar probleem met QuickBasic 4.5, die vreet gewoon 100% CPU in een XP DOS box. Daardoor worden alles Windows wat tegelijk draait ontzettend vertraagd, en het typen in QB is erg sluggish. Nooit een oplossing voor gevonden helaas, al is fullscreen QB draaien wel sneller qua input/output, maar dan zit je nog steeds met het feit dat ie gewoon continu 100% CPU vreet.

edit: het maakt dus niet uit of ik QB via CMD of COMMAND draai.

Via Google Groups zijn er zat discussies te vinden over dit onderwerp (qua trage DOS boxen, fullscreen, en ook QB4.5) maar geen echte oplossingen.

[ Voor 20% gewijzigd door roelio op 14-04-2004 12:25 ]

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
maar is het niet gewoon een geheugen probleem ?
is dit niet gewoon ergens in te stellen zodat dit programma niet 100% cpu gebruikt in box-mode

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Nee, het is voor zover ik weet geen geheugenprobleem. Eerder een probleem in de manier waarop XP DOS emuleert, of bepaalde DOS applicaties draait.

Ik ga vanmiddag nog ff verder zoeken in Google Groups, als ik nog een tip tegenkom post ik em wel.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
ok, bedankt alvast!

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Zoek je zelf ook ff mee? :P

Verwijderd

Topicstarter
al 2 dagen :)

• labtech
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-04-2019
"file=" op 150 gezet in de config.sys,
Je hebt toch wel config.nt in %windir%\system32 verandert ? Config.sys in de root op een NT,2000 of xp systeem doet niet veel..

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Vreemd, maar als ik QB.EXE (van Quickbasic4.5) instel op Win95 compatibiliteitsmodus, dan trekt ie nog steeds vrijwel 100% CPU maar toch is zowel de DOS applicatie (QB) als Windows een tikkie meer responsive...

(draai QB dan dus in een venstertje)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zoek even naar een applicatie als tame of iets dergelijks - hiermee kan je het CPU gebruik van een DOS programma wat meer 'temmen' en zal je systeem in het algeheel wat meer responsief zijn.

Verwijderd

Topicstarter
met het programma TAME heb ik wel minder cpu verbruik maar nu is de applicatie zowel in een box als in full-screen traag :?

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Idd, heb het net ook ff geprobeerd maar dat is ook niet alles...

To be continued.

Pagina: 1