Toon posts:

Probleem met codec

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben einderaad ... enkele dagen geleden formatte ik mijn laptop om weer is vlot te kunnen genieten van pc... :). Nu ik heb enkele codecs installed maar nu bleek dat bij welbepaalde Divxjes de mediaplayer crashte ... Ik heb dus alles weer uinstalled en andere (men deftige iets oudere codecsjes installed) waarmee het op een andere nieuw geinstalleerde pc wel werkt ... == Nog steeds Mediaplayer crash

Dan dacht ik, oké we gaan is updaten (media player) ... == Nog steeds Mediaplayer crash

Weet iemand hoe je vuile,slechte codecs er echt uit kunt halen als de uninstall blijkbaar nie deftig werkt... ergens een folder ofzo waar die codecs opgeslagen worden en waar ze aangesproken worden door mediaplayer... :s (eventueel regedit?? :s)

Ik heb nu Windows mediaplayer 9.0 en winXP SP1a ...

Ook heb ik al met andere software (niet mediaplayer), maar neem nu bsplayer blijkt ook dezelde codec als mediaplayer te gebruiken die crash bij deze welbepaalde divxjes...

Kan iemand me helpen?

Grtz Diz :|

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2004 11:47 ]

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

Waarom gebruik je niet ffdshow voor je divxjes af te spelen?

Signature

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik al installed maar blijkbaar 1st een verkeerde, daarna ffshow == de fout blijft dus dit is geen oplossing :s

Grtz en toch bedankt ...

• wessy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-07 20:48
Bij apparaatbeheer, besturing vooor geluid video, spelletjes, kun je een lijst met codecs, voor audio en video opvragen. kun je ze daar gewoon eruitgooien :)

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Apparatenbeheer: Besturing voor geluid, video en spelletjes

Daar staan je geïnstalleerde videocodecs en kan je ook middels dat beheer verwijderen. Maar zoals pastapappie.NET ook al zei, Mediaplayer is niet heilig en er zijn zat andere players, probeer die eens :)

wessy :w

[ Voor 5% gewijzigd door Han op 14-04-2004 11:51 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
Zelf na alles deleted te hebben van videocodecs en reinstalled zoals het moest (deleted via apparaatbeheer) krijgk nog steeds de volgende fout @ mediaplayer/bsplayer:

AppName: wmplayer.exe AppVer: 9.0.0.2980 ModName: iviaudio.ax
ModVer: 1.0.0.1 Offset: 0001121d

Aangezien het hier bij de modnaam om iviaudio.ax gaat heb ik ook is alle audiocodecs uitgeschakeld (deze kan ik hier vanaf aparaatbeheer niet verwijderen) maar zonder resultaat :s

Nog steeds dezelfde fout

Iemand? :-)

Grtz Diz

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Namu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-07 16:06

Namu

Silver Wings Of Morning

"t is mischien ook een optie een andere player te gebruiken. BSplayer is een erg goede player, veel opties e.d. en DivX5, XviD en FFDshow (alles natuurlijk nieuwste versies) instaleren en het zou goe moeten werken

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

code:
1
regsvr32 /u C:\Windows\system32\iviaudio.ax

Dat wordt als oplossing gegeven in de eerste link als ik die link van Merely in "Probleem met codec" volg. :)

Signature

Verwijderd

Topicstarter
Nope dat heeft het niet fixed maar na beetje verder lezen in andere forums hebbek mijn ac3 install is checked en daar stond het bestand

iviaudio.ax

Dus wist ik dat het daar iets mee te maken had, gast op ander forum zei dat hij een opensource ac3 filter had installed die de rest overruled ... ==

http://ac3filter.sourceforge.net/

PROBLEEEMMM FIXEEDDDD :-)

Grtz Diz you can close the topic ;)

thx gaste!
Pagina: 1