Ik werk voor een bedrijfje wat software ontwikkelt. Ik ben bezig met een onderzoekje naar geschikte pakketten voor het bouwen van een automatische installer. De installaties van onze software doen we nu geheel handmatig, er worden dus registry bestanden ingelezen en files gecopieerd en allerlei kleine Progress (programmeertaal en databases) executables uitgevoerd.
Tot nu toe heb ik een aantal mogelijke leveranciers gevonden waarvan Wise en Installshield de bekendste en meestgebruikte zijn. Nu hebben beide leveranciers verschillende pakketten en moet ik daaruit gaan kiezen. Ik probeer via de features een selectie te maken uit deze pakketten en uiteindelijk van elke leverancier 1 pakket gaan testen.
Een paar mogelijkheden:
Installshield Express
Installshield DevStudio
Wise Installation System Standaard
Wise Installation System Professional
Tot nu toe heb ik hieruit geselecteerd:
Installshield DevStudio
redenen voor deze selectie:
Installshield Express bied geen mogelijkheid om je eigen schermen te maken, en dit wil ik wel kunnen.
Installation System professional bied alleen capturen als meerwaarde, dit heb ik niet echt nodig maar zou in de toekomst handig kunnen zijn.
De vragen:
Zie ik iets over het hoofd?
Hebben mensen hier ervaring met bovengenoemde pakketten?
Wat raden jullie aan?
Edit:
Ik hoef niet speciaal een MSI file te bouwen, een .exe is al prima
Ik hoef geen distributietool, het worden waarschijnlijk installaties voor een enkele of paar klanten tegelijk
Als dit in SA hoort, graag een mv /dev/sa
Tot nu toe heb ik een aantal mogelijke leveranciers gevonden waarvan Wise en Installshield de bekendste en meestgebruikte zijn. Nu hebben beide leveranciers verschillende pakketten en moet ik daaruit gaan kiezen. Ik probeer via de features een selectie te maken uit deze pakketten en uiteindelijk van elke leverancier 1 pakket gaan testen.
Een paar mogelijkheden:
Installshield Express
Installshield DevStudio
Wise Installation System Professional
Tot nu toe heb ik hieruit geselecteerd:
Installshield DevStudio
redenen voor deze selectie:
Installshield Express bied geen mogelijkheid om je eigen schermen te maken, en dit wil ik wel kunnen.
Installation System professional bied alleen capturen als meerwaarde, dit heb ik niet echt nodig maar zou in de toekomst handig kunnen zijn.
De vragen:
Zie ik iets over het hoofd?
Hebben mensen hier ervaring met bovengenoemde pakketten?
Wat raden jullie aan?
Edit:
Ik hoef niet speciaal een MSI file te bouwen, een .exe is al prima
Ik hoef geen distributietool, het worden waarschijnlijk installaties voor een enkele of paar klanten tegelijk
Als dit in SA hoort, graag een mv /dev/sa
[ Voor 8% gewijzigd door zomertje op 14-04-2004 11:48 ]
het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun