Toon posts:

Beschadigt AVI bestand opdelen?

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb opname van mijn beeldscherm gemaakt met Camtasia Recorder voor een instructiefilmpje. Nu is het AVI bestand echter beschadigt zodat ik het niet met Premiere kan editen.

Is het mogelijk om een beschadigt AVI bestand op de een of andere manier te splitten in stukjes zodat ik alsnog delen van het beschadigde bestand zou kunnen bekijken?

Groeten.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Heb je al eens gekeken welke programma's er allemaal op de markt zijn? Ik neem aan dat deze programma's het beste in staat zijn om een corrupte AVI file weer te herstellen :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:34

Zoefff

❤ 

Zoals Spider.007 zegt, kijk eens welke programma's er bestaan, en probeer het met een aantal van deze programma's.

Neem bijvoorbeeld eens een kijkje op www.vcdhelp.com, en dan vooral bij de categorie Cut/Join/Edit video. Staan een hoop progsels tussen die wellicht een uitkomst bieden.

Wat ik als eerste zou proberen, is VirtualDub, en dan gewoon je bestand openen, en weer op nieuw opslaan. Bij beschadigde avi's heeft dit bij mij al meerdere malen geholpen :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-07 12:18

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Volgens mij heeft een avi de "broncode" (goede term licht aan het puntje van mijn vingers maar kan er niet opkomen) aan het einde van een bestand. je zult waarschijnlijk een progje nodig hebben om dat opnieuw op te bouwen en dan werkt je avi weer in premiere denk ik. en anders is virtualdub zoals hierboven al gesuggereerd is een heel goed alternatief.

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:34

Zoefff

❤ 

Wat je bedoelt, Mystic Spirit, is de "index". Een .avi maakt gebruik van een index. Als die niet helemaal oke is, dan word vaak het hele bestand niet afgespeeld, terwijl de data wel in orde is.

Hierboven genoemd VirtualDub fixt dit inderdaad, net zoals andere programatjes zoals DivFix. Nogmaals @ TS, Google and VCDHelp.com are your friends ;) :Y)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-07 12:18

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Zoefff schreef op 14 april 2004 @ 12:00:
Wat je bedoelt, Mystic Spirit, is de "index". Een .avi maakt gebruik van een index. Als die niet helemaal oke is, dan word vaak het hele bestand niet afgespeeld, terwijl de data wel in orde is.

Hierboven genoemd VirtualDub fixt dit inderdaad, net zoals andere programatjes zoals DivFix. Nogmaals @ TS, Google and VCDHelp.com are your friends ;) :Y)
Dat was het INDEX het lag aan de puntjes van mijn vingers |:(
zoef saved my day _/-\o_ ik zal het hopelijk nooit meer vergeten ;)
Pagina: 1