VBA probleem. controleren op priemgetal

Pagina: 1
Acties:
  • 194 views sinds 30-01-2008

• Entity_Razer
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-04 09:54
Hallo, ik heb wegens een 7 /15 voor een toets,tesamen met nog iemand anders een vakantietaak Software ontwikkeling gekregen.

Nu moetten we in VBA vanalles doen en ik zit met deze opgave vast. na deze nog maar 2 oefeningen maar deze zijn eve moeillijk.
opgave is het volgende

--Voer een getal in. Bepaal of het getal een priemgetal is en toon dit in het venster Direct. Blijf dit doen totdat er “stop” wordt ingelezen.

NU heb ik al een intGetal gedeclareerd(dim intGetal as integer) maar what nu? ik heb volgend al :

public sub oef4()
Dim intGetal As Integer

Do While intGetal <> "stop"
If intGetal Then
Debug.Print "Priemgetal"

intGetal = InputBox("Geef het getal in ", "Getal")
Loop

End Sub

problemen:
-Hoe laat ik het woord "stop" invoeren zonder een type-conflict te krijgen?(want nu werkt het niet)
-hoe controleer ik op het zijnv an een priemgetal
- hij zegt nu dat ik een "loop zonder do" heb.(foutmelding) waarom? en hoe los ik dit op?
Ik heb ook al eens geprobeerd met do while not intGetal ="stop" maar dat werkte ook niet

danke bij voorbaat.

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

• Markieman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05 12:16
Oftewel, of wij jouw huiswerk willen maken...

You do not fear them? - The Wraith? Naah. Now *clowns*, that's another story.

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:39

mulder

ik spuug op het trottoir

1) Een integer kan niet een string bevatten
2) Wiskunde kun je zelf verzinnen
3) Syntax van If statement

oogjes open, snaveltjes dicht

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:05

Maasluip

Kabbelend watertje

Entity_Razer schreef op 14 april 2004 @ 11:21:
-Hoe laat ik het woord "stop" invoeren zonder een type-conflict te krijgen?(want nu werkt het niet)
Misschien door intGetal niet als Integer maar als string te declareren?
-hoe controleer ik op het zijnv an een priemgetal
Weet je wel wat een priemgetal is? Simpelste methode is dus een loopje van 1 tot het getal en dan delen door je loopcounter. Als het resultaat van de deling minstens drie keer een geheel getal is dan is het getal wat je controleert niet priem. Voor meer geavanceerdere methodes: Use the search Luke!
- hij zegt nu dat ik een "loop zonder do" heb.(foutmelding) waarom? en hoe los ik dit op?
Je hebt een If...Then zonder End. Of je zet een _ achter Then om de volgende regel bij de If...Then te laten horen (en je hebt geen End nodig) of je zet een End achter de laatste regel die in de If...Then loop hoort.

En verontschuldig me dat ik het zeg: ik zie in waarom je die taak moet doen.

Signatures zijn voor boomers.

• Entity_Razer
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-04 09:54
eu nee niet mijn werk maken.
1) bedankt voor die if-aanduiding fout.
2) ik weet dat een string niet in een integer kan maar hoe kan ik dan het woord stop invoeren? ik heb er dus geen idee van he mensen
3) niet mijn huiswerk doen,ik heb al een 23 oefeningzen ZELF gedaan en nu ik ergens niet aan uit kan....

Ow ik denk ergens aan,kan een string een integer bevatten? dus als je in een string een getal ingeeft? ff probere nu

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Priem getallen is toch genoeg over te vinden lijkt me ?
Doe ons verder een plezier en probeer je huiswerk eens zelf te maken, van stomweg overnemen leer je bar weinig, trust me, I've tried ;)

Anyways, kort samengevat: dit topic gaat op slot :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.