Hallo, ik heb wegens een 7 /15 voor een toets,tesamen met nog iemand anders een vakantietaak Software ontwikkeling gekregen.
Nu moetten we in VBA vanalles doen en ik zit met deze opgave vast. na deze nog maar 2 oefeningen maar deze zijn eve moeillijk.
opgave is het volgende
--Voer een getal in. Bepaal of het getal een priemgetal is en toon dit in het venster Direct. Blijf dit doen totdat er “stop” wordt ingelezen.
NU heb ik al een intGetal gedeclareerd(dim intGetal as integer) maar what nu? ik heb volgend al :
public sub oef4()
Dim intGetal As Integer
Do While intGetal <> "stop"
If intGetal Then
Debug.Print "Priemgetal"
intGetal = InputBox("Geef het getal in ", "Getal")
Loop
End Sub
problemen:
-Hoe laat ik het woord "stop" invoeren zonder een type-conflict te krijgen?(want nu werkt het niet)
-hoe controleer ik op het zijnv an een priemgetal
- hij zegt nu dat ik een "loop zonder do" heb.(foutmelding) waarom? en hoe los ik dit op?
Ik heb ook al eens geprobeerd met do while not intGetal ="stop" maar dat werkte ook niet
danke bij voorbaat.
Nu moetten we in VBA vanalles doen en ik zit met deze opgave vast. na deze nog maar 2 oefeningen maar deze zijn eve moeillijk.
opgave is het volgende
--Voer een getal in. Bepaal of het getal een priemgetal is en toon dit in het venster Direct. Blijf dit doen totdat er “stop” wordt ingelezen.
NU heb ik al een intGetal gedeclareerd(dim intGetal as integer) maar what nu? ik heb volgend al :
public sub oef4()
Dim intGetal As Integer
Do While intGetal <> "stop"
If intGetal Then
Debug.Print "Priemgetal"
intGetal = InputBox("Geef het getal in ", "Getal")
Loop
End Sub
problemen:
-Hoe laat ik het woord "stop" invoeren zonder een type-conflict te krijgen?(want nu werkt het niet)
-hoe controleer ik op het zijnv an een priemgetal
- hij zegt nu dat ik een "loop zonder do" heb.(foutmelding) waarom? en hoe los ik dit op?
Ik heb ook al eens geprobeerd met do while not intGetal ="stop" maar dat werkte ook niet
danke bij voorbaat.
The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy